Ford ryhtyy yhteistyöhön Instagramin ja Facebookin kanssa ja lanseeraa #Fiestagram-valokuvakilpailun

• Kilpailijat voivat seuraavien kuuden viikon aikana lähettää Instagram-valokuvia, jotka esittävät Ford Fiestan eri ominaisuuksia tai teknologiaa. Voittaja palkitaan joka viikko.
  • Asiantuntijaraati valitsee kilpailun lopussa kaikista Euroopan alueella lähetetyistä kuvista parhaan, joka voittaa uuden Ford Fiestan, Ford-malliston myydyimmän pikkuauton.
  • #Fiestagram-valokuvakilpailu alkaa tänään maanantaina 10.10. sille avatulla Facebook-sivustolla osoitteessa www.facebook.com/fordfiesta

Helsinki, 10.10.2011 – Ford ryhtyy yhteistyöhön Instagramin ja Facebookin kanssa ja lanseeraa kilpailun, joka tuo valokuvauksen ystäville ympäri Euroopan mahdollisuuden voittaa hienoja palkintoja ja pääpalkintona olevan uuden Ford Fiestan.

#Fiestagram-valokuvauskilpailu haastaa Instagram-valokuvauksesta kiinnostuneet lataamaan palveluun Ford Fiestan teknologiaa ja ominaisuuksia esittäviä valokuvia. Tulevan kuuden viikon aikana kilpailijoilla on mahdollisuus voittaa viikoittain palkinto eri kategorioissa. Koko kilpailun voittaja saa uuden Fiestan.

Instagram on suosittu sovellus, jonka avulla käyttäjät voivat ottaa nopeasti hienoja kuvia ja jakaa niitä helposti ystäviensä kanssa. Instagram-kilpailijat voivat ladata kuvia hashtagilla #Fiestagram Facebookissa tai Instagramin sosiaalisessa verkostossa. Kilpailu on käynnissä Ford Fiestan Facebook-sivulla.

”Halusimme järjestää kilpailun, joka herättää kiinnostusta Fiestan Facebook-fanien keskuudessa sekä laajemmassa Instagram-verkostossa”, kertoo Roelant de Waard (Vice President Marketing, Sales and Service, Ford of Europe). ”Instagram on kasvanut tyhjästä 150 miljoonan valokuvan yhteisöksi vain yhdeksässä kuukaudessa. Odotamme #Fiestagram-valokuvauskilpailun osallistujien käyttävän luovuuttaan valokuvissa, joita ladataan Instagramiin 1,3 miljoonaa päivässä.”

Kilpailu on jaettu kuuteen kategoriaan, joita kaikkia inspiroi Fiesta. Kategoriat, joita hashtagit ilmaisevat, ovat #Starting, #Hidden, #Listening, #Entry, #Music ja #Shapes*. Osallistujat voivat tulkita kategorioita kuinka haluavat. Kilpailijat voivat myös käyttää mitä tahansa niistä filttereistä ja efekteistä, joita Instagramissa on käytössä, jotta he saavat valokuviin haluamansa tunnelman.

Jokaisella teemalla on oma viikkonsa Fiestan Facebook-sivun välilehdellä #Fiestagram ja voittajan valitsee asiantuntijaraati joka viikko. Kuvat tulee jättää hashtagilla #Fiestagram, jotta ne ovat kelvollisia osallistumaan kilpailuun ja voivat voittaa viikoittaisen palkinnon. Kilpailun lopussa valitaan koko kilpailun voittaja, joka saa uuden Ford Fiestan.

Kilpailun tuomareina toimivat Instagramin perustaja Philippe González, Fordin sosiaalisen median johtaja Scott Monty ja kansainvälisesti kuuluisa valokuvaaja James Day**.

Kilpailun yksityiskohdista voi lukea sivustolta www.facebook.com/fordfiesta

*Kategoriat:

#Starting – Ford Power -käynnistyspainike

Avainta ei tarvitse työntää lukkopesään Fiestaa käynnistäessä, vaan avaimen voi pitää laukussa tai taskussa. Virtanappia vain painetaan samalla kun kytkintä pidetään alhaalla (tai jarrupoljinta automaattivaihteisessa autossa) ja moottori käynnistyy.

#Hidden – Peruutuskamera

Fiestan peruutuskameran käyttäminen tekee pysäköinnistä helpompaa.

#Listening - Bluetooth® ja äänikomennot

Bluetooth-ominaisuus tuo käyttäjälle mahdollisuuden ottaa yhteyden ja kontrolloida puhelinta käsiä ratissa pitäen.

#Entry - Ford Keyless Entry

Ford Keyless Entry -ominaisuuden avulla Fiesta havaitsee auton kauko-ohjaimen laukusta tai taskusta ja ovet aukeavat, kun koskettaa ovenkahvaa. Ympäri autoa olevat anturit havaitsevat ”passiivisen avaimen” olemassaolon ja lukitsevat tai avaavat autonovet.

#Music - MP3- ja USB-liitettävyys

Ford Fiestan MP3- ja USB-liittimien kautta voi kuunnella omia musiikkilistoja. Soittolistoja voi selata ajaessa ohjauspyörässä olevan kytkimen kautta.

#Shapes - Ford Easy Fuel korkiton tankkaus

Fiestan korkiton tankkausjärjestelmä tunnistaa diesel- ja bensiinisuulakkeiden eron. Sen ainutlaatuinen muoto tekee lähes mahdottomaksi tankata autoon väärää polttoainetta.

**Tuomarit:

1.    Philippe González:

Jos joku tuntee Instagramin, hän on Philippe González, Instagramers.comin perustaja. Instagramers.com on ensimmäinen yhteisö, joka on perustettu Instagramin käyttäjille ympäri maailman. Philippe perusti Instagramers.comin rakkaudesta valokuvaukseen ja Instagramiin sekä tuodakseen käyttäjille verkoston, jossa pitää yhteyttä. Yhteisössä on nyt noin 85 ryhmää eri puolilla maailmaa. Kun Philippe ei ole inspiroimassa Instagramin käyttäjiä, hän työskentelee ChelloMulticanalin interaktiivisena johtajana.

2.    Scott Monty

Scott, Fordin globaali digitaalisen ja multimediaviestinnän johtaja, johtaa yrityksen sosiaalisen median toimintoa. Scott tunnetaan suunnannäyttäjänä sosiaalisen median alalla.

3.    James Day

James Day on kansainvälisesti tunnettu valokuvaaja, joka työskentelee mainosvalokuvauksen ja toimituksellisen valokuvauksen alueilla. Hän kuvaa säännöllisesti The New York Timesille, Time Magazinelle, Vanity Fairille, GQ:lle ja Wiredille. Hän on voittanut useita alan palkintoja. Hänet nimettiin vuosina 2009 ja 2010 yhdeksi Lontoon kymmenestä parhaasta mainosvalokuvaajasta.

Lisätietoja: Riitta Salin, Oy Ford Ab, (09) 351 700, rsalin1@ford.com

Ford Motor Company on globaali autonvalmistaja, jonka pääkonttori sijaitsee Dearbornissa, Michiganissa ja jonka autoja myydään kaikissa kuudessa maanosassa. Yhtiössä työskentelee noin 166 000 henkilöä ja sillä on 70 tehdasta eri puolilla maailmaa. Yhtiön automerkkejä ovat Ford ja Lincoln. Yhtiö tarjoaa myös rahoituspalveluita, joita varten on olemassa oma yhtiö, Ford Motor Credit Company. Lisätiedot autoista löytyvät osoitteesta www.fordmotorcompany.com.

Euroopan Ford valmistaa, myy ja huoltaa Ford-autoja 51 markkina-alueella. Sen palveluksessa työskentelee noin 66 000 henkilöä. Euroopassa toimii myös Ford Motor Credit Company ja Ford Customer Service Division sekä 22 tuotantolaitosta, joista osa on yhteisomistuksessa muiden toimijoiden kanssa. Ensimmäiset Ford-autot tuotiin Eurooppaan vuonna 1903 - samana vuonna, jolloin Ford Motor Company perustettiin. Tuotanto Euroopassa aloitettiin vuonna 1911.