Fordin raitisilmasuodatin voi auttaa heinänuhasta ja allergiasta kärsiviä – ja jopa vähentää virusten leviämistä

• Fordin asiakkaat voivat valita autoonsa pöly- ja siitepölyhiukkaset sekä ilmansaasteet vangitsevan raitisilmasuodattimen, joka parantaa allergioista kärsivien matkustusmukavuutta.
  • Suodattimessa käytetään myös sitruunoissa olevaa sitruunahappoa suojaamaan kuskeja ja matkustajia hiukkasilta, jotka ovat kooltaan alle tuhannesosan ihmisen hiuksen paksuudesta.
  • Nyt lähes koko Ford-mallistoon saatavilla oleva raitisilmasuodatin voi suojella myös viruksia vastaan.

KÖLN, Saksa, 2.6.2020
– Ford tarjoaa nyt autoihinsa uudistetun raitisilmasuodattimen, joka voi tuoda kaivattua helpotusta heinänuhasta ja allergiasta kärsiville.

Freudenbergin suodatinasiantuntijat ovat kehittäneet Ford micronAir proTect -raitisilmasuodattimen, joka suodattaa erittäin tehokkaasti haitallisia basilleja, allergeenejä ja jopa viruksia, jotka voivat aiheuttaa merkittäviä terveysongelmia.

Uudistetussa suodattimessa käytetään hiiltä ja aktiivista, salaisella reseptillä valmistettua kerrosta, joka sisältää myös sitruunoissa olevaa sitruunahappoa. Tämän avulla saadaan aikaiseksi sekä suoja ei-toivottuja bakteereja, hiivaa ja seinikasvustoa vastaan että viruksia vastustavia ominaisuuksia.

“Siitepöly- ja pölyallergia voivat aiheuttaa monille kuskeille ja matkustajille epämukavuutta ja vakavia terveysongelmia,” sanoo Nigel Brackenbury, Vice President, Ford Customer Service Division, Ford of Europe. “Tämä suodatin on edullinen, mutta tehokas keino, jolla voidaan suojella terveyttä ja saada aikaiseksi enemmän matkustusmukavuutta kaikille Fordilla matkustaville.”

Miten suodatin toimii?

Ford micronAir proTect -raitisilmasuodatin pystyy vangitsemaan jopa 0,05 mikronin kokoiset hiukkaset – mikä on vähemmän kuin tuhannesosa ihmishiuksen paksuudesta. Auton ilmanvaihtojärjestelmään asennettuna se vähentää oleellisesti matkustamoon pääsevien haitallisten partikkeleiden pitoisuutta ja poistaa viruksia sisältävät pisarat mahdollisimman nopeasti vähentäen täten riskiä ärsytykseen ja infektioihin.

Suodattimessa on aktiivihiilielementti, joka on suunniteltu tuomaan lisäsuojaa haitallista ilmansaastetta, kuten pienhiukkasia ja happamia kaasuja, vastaan. Suodattimessa oleva monikerroksinen mikrokuitueste vangitsee hiukkaset, pölyn ja siitepölyn.

Suodatin pystyy myös käsittelemään auton sisällä olevia uhkia – inaktivoimalla todistetusti 99,9-prosenttisesti erikoisaktiivikerroksen kanssa kontaktiin joutuvat virukset.* Näihin viruksiin kuuluvat sikainfluenssaa aiheuttava (H1N1) ja HCov-229E. Nykyolosuhteissa on liian vaarallista testata suodattimen toimivuutta COVID-19 -sairautta aiheuttavaa koronavirusta SARS-CoV-2 vastaan, mutta Freudenbergin asiantuntijat uskovat myös sen torjumisessa saavutettavan 99,9 prosentin tehon.

Koronavirukset leviävät pisaratartuntana tartunnan saaneen henkilön niistäessä, yskiessä tai hengittäessä, ja virus voi pysyä pinnoilla tartuttavana tunteja tai jopa päiviä. Tuulenpuuskat, lämpötilanvaihtelut ja kosteus voivat aiheuttaa virusten nousemisen takaisin ilmaan, jolloin suodatin voi napata ne.

Katso lisää videolta: https://youtu.be/Y1F_9ymDLL4

Ford-liikkeet myyvät ja asentavat raitisilmasuodattimia, jotka ovat jo saatavissa Focukseen, Kugaan, Mondeoon, S-MAXiin ja Galaxyyn sekä nyt tilattavissa myös Fiestaan, Pumaan ja EcoSportiin. Transit Courier ja Tourneo Courier -mallien raitisilmasuodattimet tulevat saataville myöhemmin kesän aikana.

Asiakkaiden on turvallista hankkia Ford micronAir proTect -raitisilmasuodatin autoonsa Ford-korjaamolla, jossa noudatetaan “No Touch”-toimintatapaa. Tällöin auto puhdistetaan ja suojataan huolellisesti ennen luovuttamista asiakkaalle.

*Ford micronAir® proTect –raitisilmasuodattimessa on viruksia torjuva pintasuoja, jonka toiminnallisuus perustuu hedelmäuutetta sisältävään suodatinkerrokseen (aktiivinen ainesosa sitruunahappo Nr. 77-92-9 ja/tai 5949-29-1). Suodatinta käytetään auton ilman

vaihto/ilmastointijärjestelmissä. Turvallinen bakteerien ja sienten kasvua estävä pinta antaa suojan useita grampositiivisia gramnegatiivisia bakteereja, hiivaa ja sieniä vastaan. Siinä on myös todistetusti antivirusominaisuuksia (influenssavirus H1N1 ja koronavirus HCoV 229E) ISO 18184 mukaan.

Ford Motor Company on globaali yhtiö, jonka pääkonttori sijaitsee Dearbornissa, Michiganissa. Yhtiö suunnittelee, valmistaa, markkinoi, huoltaa Ford-merkin alla henkilöautoja, kuorma-autoja, SUV-autoja ja sähköautoja sekä ylellisiä Lincoln-henkilöautoja. Lisäksi yhtiö tarjoaa rahoituspalveluita Ford Motor Credit Companyn kautta ja tavoittelee johtavia asemia sähkötoimisissa ratkaisuissa, autonomisissa autoissa ja liikkuvuusratkaisuissa. Ford työllistää noin 188 000 henkilöä maailmanlaajuisesti. Lisätietoja Fordista ja sen tuotteista sekä Ford Motor Credit Companysta löytyy osoitteesta www.corporate.ford.com

Ford of Europe valmistaa, myy ja huoltaa Ford-autoja 50 markkina-alueella. Sen palveluksessa työskentelee noin 45 000 henkilöä ja yhteisyritykset mukaan lukien noin 59 000 henkilöä. Euroopassa toimii myös Ford Motor Credit Company ja Ford Customer Service Division sekä 19 tuotantolaitosta, joista 12 Ford omistaa kokonaan tai on enemmistöomistaja ja 7 on yhteisomistuksessa muiden toimijoiden kanssa. Ensimmäiset Ford-autot tuotiin Eurooppaan vuonna 1903 samana vuonna, jolloin Ford Motor Company perustettiin. Tuotanto Euroopassa aloitettiin vuonna 1911.