Ford Puma ST Gold Edition -erikoismalli suunniteltiin yhdessä fanien kanssa

Tässä on fanien suunnittelema Ford Puma ST Gold Edition – erikoismalli syntyi lähes 275 000 äänen tuloksena

• Uuden Ford Puma ST Gold Edition -mallin nimi ja useat yksityiskohdat päätettiin Fordin Twitterissä ja Instagramissa järjestämässä äänestyksessä. Kaikkiaan fanit antoivat yli neljännesmiljoona ääntä valitessaan auton yksityiskohdista mieleisensä.
  • Puma ST Gold Edition -erikoismallia valmistetaan rajoitettu erä. Mallin toimitukset alkavat myöhemmin tämän vuoden aikana.

18.6.2021 – Tulokset ovat nyt selvillä. Fordin innovatiivisen kokeilun seurauksena syntynyt uusi Puma ST Gold Edition -malli julkistettiin tänään.

Fordin fanit antoivat lähes 275 000 ääntä autonvalmistajan eri Euroopan maiden ja Ford of Europen Twitter- ja Instagram-tileillä 10 päivän aikana toteutetussa äänestyksessä. Päivittäin vaihtuneessa teemassa oli mahdollisuus valita suosikkinsa muun muassa ulkoväristä, teippauksista ja jarrusatuloiden väristä. Myös erikoismallin nimi päätettiin äänestyksen perusteella.

Tuloksena on kaikkien aikojen ensimmäinen Ford Performance -malli, joka toteutetaan joukkoistamisen perusteella. Malliin äänestettiin seuraavat ominaisuudet:

Äänestyksen aihe

Erikoismallin nimi

Puma ST Gold Edition – 59 prosenttia

Puma ST 24K Edition

“Halusimme tarjota Performance-faneillemme jotain todella erityistä ja luoda heidän kanssaan yhdessä Puma ST -erikoismalli. Äänestyksissä saatu äänimäärä osoitti, kuinka innokkaita ja sitoutuneita asiakkaamme ovat – ja että heillä on erinomainen maku,” toteaa Amko Leenarts, Director, Design, Ford of Europe. “Yksityiskohdat ratkaisevat ja nyt fanimme ovat luoneet todella houkuttelevan tuotteen.”

Ford Puma ST Gold Edition -mallissa on 200 hv EcoBoost-bensiinimoottori, ja se kiihtyy 0-100 km/h nopeuteen 6,7 sekunnissa.1 Auton edistyksellisiin urheilullisiin teknologioihin kuuluvat muun muassa valittavat ajotilat Sport, Track ja Eco 2 sekä kokoluokassa ainutlaatuinen valinnaisvarusteena saatava tasauspyörästön lukko, patentoidut jouset ja ainutlaatuiset alusta ja ohjaus. Näiden ansiosta Puma ST:n kaarreajo-ominaisuudet ovat poikkeuksellisen hyvät.

Erikoismallin toimitukset alkavat vuoden loppupuolella. Näillä näkymin malli ei ole tulossa Suomen myyntiohjelmaan.

Ford on ottanut asiakkaat ja fanit mukaan suunnitteluun jo aiemminkin Team Fordzilla P1 -konseptiauton suunnittelussa, johon osallistuivat Fordin suunnittelijoiden ja yhtiön e-urheilujoukkue Team Fordzillan kanssa myös peliyhteisö.

Katso Ford Puma ST Gold Edition -mallin esittely videolta.

1 Ford Puma ST 200 hv 1,5 l EcoBoost CO2 päästöt alkaen 155 g/km ja polttoaineen kulutus alkaen 6,8 l/100 km (WLTP)

Ilmoitettu WLTP-mittaustavan mukainen polttoaineen/energiankulutus määritellään Euroopan parlamentin ja neuvoston asetuksessa (EY) 715/2007 ja komission asetuksessa (EU) 2017/1151 sekä niiden viimeisimmissä lisäyksissä ilmoitettujen teknisten vaatimusten ja tietojen mukaisesti. Sovellettava vakiotestausmenetelmä mahdollistaa vertailun eri ajoneuvotyyppien ja eri valmistajien välillä.

2 Kuljettajaa avustavat teknologiat helpottavat ajoa, mutta eivät korvaa kuljettajan huomio- ja arviointikykyä. Kuljettaja on aina vastuussa auton hallinnasta.

Ford Motor Company on globaali yhtiö, jonka pääkonttori sijaitsee Dearbornissa, Michiganissa. Yhtiö suunnittelee, valmistaa, markkinoi, huoltaa Ford-merkin alla henkilöautoja, kuorma-autoja, SUV-autoja ja sähköautoja sekä ylellisiä Lincoln-henkilöautoja. Lisäksi yhtiö tarjoaa rahoituspalveluita Ford Motor Credit Companyn kautta ja tavoittelee johtavia asemia sähkötoimisissa ratkaisuissa, autonomisissa autoissa ja liikkuvuusratkaisuissa. Ford työllistää noin 188 000 henkilöä maailmanlaajuisesti. Lisätietoja Fordista ja sen tuotteista sekä Ford Motor Credit Companysta löytyy osoitteesta www.corporate.ford.com

F... of Europe valmistaa, myy ja huoltaa Ford-autoja 50 markkina-alueella. Sen palveluksessa työskentelee noin 43 000 henkilöä ja yhteisyritykset mukaan lukien noin 55 000 henkilöä. Euroopassa toimii myös Ford Motor Credit Company ja Ford Customer Service Division sekä 14 tuotantolaitosta, joista 10 Ford omistaa kokonaan tai on enemmistöomistaja ja 4 on yhteisomistuksessa muiden toimijoiden kanssa. Ensimmäiset Ford-autot tuotiin Eurooppaan vuonna 1903 – samana vuonna, jolloin Ford Motor Company perustettiin. Tuotanto Euroopassa aloitettiin vuonna 1911.