Uutisia Fordilta 3 / 2016

Uutisia Fordilta 3 / 2016

Ford jatkaa pakettiautojen markkinajohtajana Suomessa

Ford on vuoden neljän ensimmäisen kuukauden jälkeen ensirekisteröintitilastoissa pakettiautojen markkinajohtaja 24,4 prosentin markkinaosuudella. Viime vuoden vastaavaan ajankohtaan verrattuna ensirekisteröinnit ovat kasvaneet lähes 11 prosenttia. Henkilöautoissa Ford oli huhtikuussa neljänneksi eniten rekisteröity automerkki 8,2 prosentin markkinaosuudella. Ford Focus nousi huhtikuun ensirekisteröinneissä toiseksi suosituimmaksi henkilöautomalliksi.

Ford Motor Companyn ensimmäinen vuosineljännes oli kaikkien aikojen paras. Yhtiön voitto ennen veroja oli yhteensä 3,8 miljardia dollaria. Euroopan Ford teki voittoa 434 miljoonaa dollaria, mikä on sille paras vuosineljännes sitten vuoden 2008.

Nopeusavustin on hittituote Euroopassa

Yhä useampi uuden Fordin ostaja haluaa autoonsa älykkään nopeusavustimen, joka pitää huolen, ettei kuljettaja aja vahingossa ylinopeutta. Fordin älykäs nopeusavustin tarkkailee liikennemerkkejä ja kiihdyttää tai pudottaa nopeutta nopeusrajoitusten mukaan. Ominaisuus on saatavana S-MAXin ja Galaxyn lisäksi uuteen Ford Edgeen.

Ford Mustang oli vuoden 2015 myydyin urheiluauto

IHS Automotiven rekisteröintitilastojen mukaan Ford Mustang oli viime vuoden myydyin urheiluauto maailmassa. Pelkästään Euroopassa Mustangeja tilattiin 16 600 kappaletta. Maailmanlaajuisesti avo-Mustangeja myytiin 30 000 ja kiinteäkattoisia 110 000 kappaletta.

Linkki tiedotteeseen

Tarvitaanko autossa kohta enää ajovaloja?

Arizonassa tapahtuu kummia. Ford on testannut siellä Fusion Hybrid -tutkimusajoneuvoa, jossa ei ole lainkaan ajovaloja. Testi on osa Fordin itseohjautuvien autojen kehitystyötä. Fusion Hybrid pystyy navigoimaan Arizonan aavikolla sysipimeässä erityisen LiDAR-teknologian ja 3D-kartan avulla.

Linkki tiedotteeseen

Ford Motor Company on globaali autonvalmistaja, jonka pääkonttori sijaitsee Dearbornissa, Michiganissa ja jonka autoja myydään kaikissa kuudessa maanosassa. Yhtiössä työskentelee noin 199 000 henkilöä ja sillä on 67 tehdasta eri puolilla maailmaa. Yhtiö suunnittelee, valmistaa, markkinoi, huoltaa Ford-merkin alla henkilöautoja, kuorma-autoja, SUV-autoja ja sähköautoja sekä ylellisiä Lincoln-henkilöautoja. Ford Smart Mobility on yhtiön suunnitelma olla alan johtava toimija liitettävyydessä, mobiliteetissa, itseohjautuvissa autoissa, asiakaskokemuksessa, datassa ja analysoinnissa. Lisätietoja Fordista ja sen tuotteista sekä Ford Motor Credit Companysta löytyy osoitteesta www.corporate.ford.com

Ford of Europe valmistaa, myy ja huoltaa Ford-autoja 50 markkina-alueella. Sen palveluksessa työskentelee noin 53 000 henkilöä ja yhteisyritykset mukaan lukien noin 68 000 henkilöä. Euroopassa toimii myös Ford Motor Credit Company ja Ford Customer Service Division sekä 24 tuotantolaitosta, joista 16 Ford omistaa kokonaan tai on enemmistöomistaja ja 8 on yhteisomistuksessa muiden toimijoiden kanssa. Ensimmäiset Ford-autot tuotiin Eurooppaan vuonna 1903 samana vuonna, jolloin Ford Motor Company perustettiin. Tuotanto Euroopassa aloitettiin vuonna 1911.