Jimi Constantine vinner Euroviisut – enligt oddsen

Nu inleds spekulationerna om vem som kommer att representera Finland i Eurovision song contest.
Enligt oddsen hos spelbolaget Paf står slaget mellan tre huvudfavoriter.

Störst chans att vinna Euroviisut 2011 har Jimi Constantiine, Paradise Oskar och Stala & So, om man får tro oddsen.
Pafs schlagerexpert David Lindström tycker att årets startfält är ovanligt svagt, men så här säger han om huvudfavoriterna:

JIMI CONSTANTINE:
-    Jag tror väldigt mycket på Jimi Constantine. Låten påminner om en korsning mellan Bodies Without Organs och Bon Jovi. Det vill säga smittande refräng-rock. Jimi är också en etablerad artist som doftar 2011.

PARADISE OSKAR:
-    Belgien gjorde stor succé ifjol med sin "Me And My Guitarr". Finland har en nästan exakt kopia i Paradise Oskar, ung socksöt kille med gitarr som sjunger en enkel melodi. Harmlös men effektfull. Vinner om småtjejerna får bestämma.

STALA & SO:
-    Lordi vann Eurovision Song Contest. Nu har trummisen Stala fått sparken från vinnarbandet. Orsaken är att han uppträder utan mask och avslöjar vem han är.
-    Nu satsar han på samma koncept med melodiös hårdrock, det har gått hem tidigare och Stala har redan fått mycket tidningspublicitet kring avhoppet och sin medverkan i Euroviisut. Bra rocklåt.

Här är oddsen på www.paf.com:

Euroviisut 2011 - Vem vinner?

Jimi Constantine

Paradise Oskar

Stala & So.

Tommi Soidinmäki

Marko Maunuksela

Automatic Eye

Cardiant

Father McKenzie

Saara Aalto

Soma Manuchar

Jonna

Johanna Iivanainen

Eveliina Määttä

Milana Misic

Sami Hintsanen

Fakta om odds:
Ett lägre odds ger mindre pengar i vinst, men är också mer sannolikt.
Exempelvis betyder oddset 3,00 att man får tre gånger insatsen tillbaka om det spelade alternativet inträffar.

Paf on julkisoikeudellinen yhdistys, joka on yli 40 vuoden ajan tarjonnut asiakkailleen turvallisia ja viihteellisiä rahapelejä. Pafin laajaan pelivalikoimaan kuuluvat peliautomaatit, bingo, lotto, pokeri, kasinopelit, taitopelit ja vedonlyönti kilpailukykyisellä vedonlyöntisuhteella internetissä, risteilyaluksilla sekä Ahvenanmaalla. Vuonna 2009 Pafin nettotuotto kasvoi 20 miljoonaan euroon, jotka jaettiin kokonaisuudessaan yleishyödyllisille järjestöille. Paf-konsernissa työskentelee yli 350 työntekijää Maarianhaminassa, Helsingissä, Tukholmassa, Tallinnassa ja Madridissa. Lisää tietoa sivuilta www.paf.com.

Lehdistönumero

Lehdistön yhteyshenkilö Lehdistöpuhelin: +46 8 50 25 15 15