Auta luonnonkatastrofin uhreja

Auta luonnonkatastrofin uhreja

Kansainvälisen Pelastusarmeijan katastrofitiimit työskentelevät katastrofialueilla tarjoten peruselintarvikkeita, suojaa ja henkistä tukea.

Katastrofin sattuessa maailman köyhimmät perheet ovat haavoittuvimpia. He voivat menettää senkin vähän, jonka ennen omistivat. Pelastusarmeija ei ole paikalla pelkästään katastrofin aikana, vaan autamme jälleenrakennustyössä myös pitkän aikaa katastrofin jälkeen. Tuemme ihmisiä katastrofin aikana, ja sen jälkeen autamme heitä elämien, talojen, yritysten ja yhteisöjen jälleenrakentamisessa useiden vuosien ajan.

Ajankohtaista tällä hetkellä:

Mosambikin katastrofi

Trooppinen matalapaine toi Mosambikin rannikolle kovia sateita ja tulvia tammikuussa 2019. Tämä katastrofi kosketti tuhansia Beiran ja Cairan asukkaita. Vain muutamia viikkoja myöhemmin maaliskuussa sykloni Idai runteli maata ennennäkemättömällä tavalla. Sen tuhot koskettavat yli 1,5 miljoonaa ihmistä. Huhtikuun lopulla Mosambikia koetteli vielä hirmumyrsky Kenneth, joka iski maan koillisosiin. Ihmiset ovat menettäneet kaiken: ruuan, vaatteet ja suojan. Pahiten kärsineitä ryhmiä ovat lapset, orvot, naiset, vanhukset ja invalidit. Nälkäkuolemien estäminen ja ruokapulan helpottaminen on nyt tärkeintä. Pelastusarmeija tekee alueella avustustyötä muiden järjestöjen ja viranomaistahojen rinnalla. Se ei kuitenkaan riitä: tämän katastrofin vastaisessa taistelussa ja Mosambikin asukkaiden pelastamiseksi tarvitaan meidän kaikkien apua.

Tekstaa ARMEIJA numeroon 16499 – 10 euron lahjoitus. Palvelu veloitetaan operaattorilaskulla.

Tai lahjoita tilisiirtona: Nordea FI57 2084 3800 0057 29, viitenumero 77075

• Ympäristövahinko

Tunnisteet

• auta
  • katastrofikeräys
  • kansainvälinen
  • luonnonkatastrofit
  • pelastusarmeija

Pelastusarmeija on kansainvälinen, kristillinen liike ja avustusjärjestö, joka toimii 131 maassa. Pelastusarmeija tuo paikallisesti toivoa ja konkreettista apua satojen miljoonien ihmisten elämään. Lisäksi Pelastusarmeija avustaa ihmisiä kansainvälisillä kriisi-, maanjäristys-, tulva-, pandemia- ja sota-alueilla.

Pelastusarmeijan tehtävä on palvella yhteiskunnan väliinputoajia: vähävaraisia, yksinäisiä, kodittomia ja eri syistä syrjään joutuneita ihmisiä. Pelastusarmeija on tehnyt tätä työtä Suomessa jo 130 vuoden ajan. Toimimme tällä hetkellä 25 paikkakunnalla. Toimintamuotoihin kuuluvat mm. paikallinen seurakunta- ja sosiaalityö, tukiryhmät, tuettu asuminen, perhe- ja nuorisotyö, lastenleirit ja neuvonta-apu.

Lehdistön yhteyshenkilöt

Pelastusarmeija info