Tiedote -

Pelastusarmeijan kierrätystoiminnassa huhtikuussa alkaneet yt-neuvottelut saatiin päätökseen 11.6.2018

Pelastusarmeijan kierrätystoiminta vähentää 21 henkilöä yhteistoimintaneuvottelujen seurauksena.

Vähennykset kohdistuvat henkilöstöryhmistä lähinnä autonkuljettajiin ja myyjiin. Lisäksi tullaan sulkemaan seitsemän kirpputorimyymälää vielä tämän vuoden aikana.

Suljettavat kirpputorit sijaitsevat paikkakunnilla Kotka, Tampere (Tammela), Turku (Yliopistonkatu ja Varissuo) sekä Oulu (Linnankatu, Ratamotie ja Toppila).

Yt-neuvottelut koskivat noin 70 henkeä.

Pelastusarmeijan kierrätystoiminta muuttaa myös organisaationsa uusiin maantieteellisiin toiminta-alueisiin, jotka ovat Etelä-Suomi ja Pohjois-Suomi.

Näin tulee olemaan valmiuksia toimia nopeasti tässä kiristyvässä ja muuttuvassa markkinatilanteessa, ja  jatkossa pystytään toimimaan kevyemmällä kulurakenteella.

Pelastusarmeija on kansainvälinen avustus- ja hyväntekeväisyysjärjestö, joka tekee sosiaalista auttamistyötä. Pelastusarmeija perustettiin Englannissa vuonna 1865, ja järjestö on tänä päivänä yksi maailman suurimmista hyväntekeväisyysjärjestöistä. Työskentelemme paikallisesti 129 eri maassa. Suomessa Pelastusarmeija on toiminut vuodesta 1889, ja tällä hetkellä toimimme noin 40 paikkakunnalla eri puolilla Suomea.

Harri Lehti

iCare -ketjun johtaja 045 139 3512