Monipuolisena ruokajuomana samppanja juhlistaa myös joulun kalapöytää

Punaisen nauhan samppanjatalon lippulaiva, G.H. Mumm Cordon Rouge sopii täyteläisyytensä ja hedelmäisyytensä vuoksi ruokajuomaksi joulupöydän mäti- ja kalaruokien seuraan. Samppanjan kuplivuus tuo uudenlaisen elementin ruoan ja juoman yhdistävään makunautintoon.

G.H. Mumm Cordon Rouge Brut -samppanjassa yhdistävät laadukkaiden samppanjarypäleiden eri elementit, kuten Pinot Noirin tuoma täyteläisyys, Chardonnayn raikkaus ja mineraalisuus sekä Pinot Meunierin hedelmäisyys ja pyöreys.

‒ G.H.Mumm Cordon Rouge Brut toimii ruokajuomana esimerkiksi joulun kalapöydän mätien ja kalaherkkujen kanssa sen täyteläisyyden ja hedelmäisyyden vuoksi. Samppanjan hapokkuuden ja kuplivuuden ansiosta makunautinto jää keveäksi ja raikkaaksi, kertoo Tiina Heusala Pernod Ricard Finlandilta.

Hänen mukaansa samppanja toimii melkein minkä tahansa kalaruoan kanssa, sillä siinä on riittävästi hapokkuutta taittamaan kalan ‒ kuten lohen ‒rasvaisuutta.

‒ Kannustan rohkeasti kokeilemaan samppanjaa muutenkin ruokajuomana viinin sijasta, sillä juuri kuplivuus tuo uudenlaisen elementin makunautintoon, Tiina Heusala jatkaa.

‒ Samppanja toimii kaikkien sellaisten ruokien kanssa, joiden rasva, suola, mausteet tai savun maku ei mene äärimmäisyyksiin. Monipuolinen juoma viihtyy esimerkiksi puhtaisiin makuihin perustuvien ruokien, kuten sushin kanssa. Lisäksi erilaiset äyriäisruoat ja linturuoat saavat samppanjasta hyvän seuralaisen. Täyteläinen samppanja, kuten G.H.Mumm Cordon Rouge sopii myös juustoille, kuten brielle ja vuohenjuustolle.

‒ Ruokapöydässä samppanjan voi nauttia suurikokoisesta laadukkaasta viinilasista, jolloin sen kuplat ja maku pääsevät parhaiten oikeuksiinsa. Samppanja jäähdytetään jääkaapissa noin 2-3 tuntia 8-10 asteeseen, ja se kannattaa avata vasta tarjoiluhetkenä, Tiina Heusala vinkkaa.

Helppo lahja, joka enteilee juhlaa

Kauniissa lahjapakkauksessa oleva samppanja on erinomainen lahja ja vieminen niille, joilla on jo kaikkea. Lahjaksi saadusta samppanjasta voi nauttia jo joulupöydässä tai uuden vuoden juhlinnassa. Illanviettoihin voi viedä vaihteeksi puulaatikkoon pakatun magnum-kokoisen Mumm Cordon Rouge Magnum -samppanjan, joka toimii juhlavana ja riittoisana juomana suuremmallekin seurueelle.

G.H. Mumm Cordon Rouge -samppanjan tyylikäs hopeanvärinen lahjapakkaus on suunniteltu yhteistyössä maineikkaan Porsche Design Studion kanssa. G.H. Mumm Cordon Rouge Brut magnum-koko on taas saatavilla upeassa lahjapakkauksessa Alkosta ympäri vuoden samppanjapullon hinnalla.

G.H. Mumm Cordon Rouge
Koko 0,75 l, hinta 39,90 €, Alkon tuotenumero 008741