Älykkäästä konsernitalouden ratkaisusta tukea talousohjaukseen

Älykäs ohjelmisto integroi datavirran ja automatisoi talouden rutiinit tuoden huomattavaa kustannustehokkuutta kasvuun ja muutosten hallintaan.

Yritysten järjestelmiä ei ole usein suunniteltu keskustelemaan keskenään ja käyttäjiltä vaaditaan paljonaikaa vievää manuaalista työtä.”Päätöksenteon tueksi tarvitaan yhä nopeammin laadukasta tietoa ja kattavampia analyyseja. Tämä on mahdollista vain uuden sukupolven älykkäillä ohjelmilla, jotka automatisoivat niin taustalla pyörivät prosessit kuin konserni- ja johdonlaskennan päivittäiset rutiinit”, kertoo Eric Coker, Aaro Systemsin Suomen maajohtaja.

Aaro Systems tarjoaa älykkäitä ratkaisuja konsernitalouden automatisointiin. Yhtiön kehittämä AARO-järjestelmä tuo konsernitalouden ohjaukseen tehokkuutta, läpinäkyvyyttä ja joustavuutta. Konserniyhtiöiden keskinäistä vertailua helpottavat ajantasaiset talousraportit sekä mahdollisuus porautua vaivattomasti raportoituihin lukuihin.Konsernijohto saa tukea liiketoiminnan kokonaisvaltaiseen suunnitteluun.

Läpinäkyvyyttä ja helppoutta

Aaro Systems saattaa vielä olla uusi tuttavuus monelle suomalaiselle talouspäättäjälle. Ruotsin johtavalla Corporate Performance Management (CPM) -järjestelmälläon kuitenkin jo yli 10 000 käyttäjää 140 maassa. Tukholman Pörssin päälistan yhtiöistä 20 prosenttia käyttää Aaro Systemsin ratkaisuja. Yhtiö on kasvanutyhdessä Pohjoismaisten suuryritysasiakkaiden, kuten SCA:nja SSAB:n kanssa läpinäkyvyyttä, kontrollia ja yhtenäisiä toimintatapoja arvostavien kansainvälisten konserniensuosikiksi. Yhä useamminmyös ammattimaiset omistajat haluavat saada selkeän kokonaiskuvan konserniyhtiöiden taloudellisesta tilanteesta sekävarmistaa, että talouden ohjausjärjestelmät sopivat nopeisiin muutoksiin.

”AAROon kehitetty yhdessä konsernitalouden ammattilaisten kanssa vastamaan kansainvälisten suuryritysten vaativia tarpeita. Se näkyy ennen kaikkea pitkälle kehitetyissä ominaisuuksissa ja järjestelmän helppokäyttöisyydessä. Poraudumme suoraan asiakkaan tietovarastoihin ja pystymme välittömästihyödyntämään ERP:ssä olevaa dataa”, kertoo Coker.Järjestelmän tarjoama automatisointi tuo turvaa ja luotettavuutta talousraportointiin. Setehostaa prosessejasekä antaa taloudelle mahdollisuuden siirtyä tiedon tuottajasta liiketoimintaa tukevaksi partneriksi.

Kustannustehokkuutta myös pienille konserneille

AARO:n vahvuutena on huomattavan nopea käyttöönotto.Pilvipalvelun ansiosta myös pienet konsernit saavat kustannustehokkaasti käyttöönsä järjestelmän, joka on kehitetty yhdessä Pohjoismaiden suurimpien yritysten kanssa.

Eric Coker korostaa pilvipalveluna tarjottavan ratkaisun nopeuttavan merkittävästi raportointia sekä alentavan järjestelmäinvestointiin ja ylläpitoon tyypillisesti liittyviä kokonaiskustannuksia.Esimerkiksi kiinteistöpalveluratkaisuja tarjoava Coor Group kuuluu tyytyväisiin käyttäjiin: ”AARO on vähentänyt raportointiaikaamme yli 67 prosenttia, vapauttaen resursseja analysointiin”, kommentoi Andreas Engdahl, Head of Business Control.

Kasvua partneriyritysten kautta

Uusia asiakassegmenttejä AARO tavoittelee erityisesti partneriyritysten kautta. Uusin tuotealue on esimerkiksiConsolidation as a Service, jotaSuomessa tarjoavat kumppaniyrityksetAccountor ja Greenstep.

Maailmalla AARO kasvaa voimakkaasti esimerkiksi Arabiemiraateissa, joissa suuryritykset modernisoivat nopeasti taloudenohjausta.”Eksoottisimmista markkinoista pisimpään AARO on ollut Keniassa, jossa asiakkaitamme ovat maan suuret pankit.”

• Markkinat, pörssi

• konserniraportointi