Paremmilla liideillä nopeampaa kasvua

Leadfeederin avulla yritykset saavat reaaliaikaista tietoa nettisivuillaan vierailevista yrityksistä. Suomalainen palvelu mahdol­listaa paremman asiakasymmärryksen ja toimii B2B-myyjien työkaluna.

Noin 100 osaajaa työllistävä tavoittelee tänä vuonna 80 prosentin kasvua ja yli 10 Meur liikevaihtoa. Kysyimme Leadfeederin (Liidio Oy) toimitusjohtajalta Pekka Koskiselta kasvuyhtiön kehityksestä:

1.Mikä on kumppaniverkoston rooli kasvussa?
Yrityksissä käytettävien työkalujen tulee toimia yhteen saumattomasti. Kumppanit ja tekniset integraatiot ovat alusta asti olleet merkittävä osa kasvustrategiaamme. Integraatiot ovat Leadfeederin vahvuus. Trendinä on, että CRM-ohjelmistot ja markkinoinnin automaatiotyökalut tuovat alustaansa liidigenerointityökaluja. Kumppanimme Pipedrive toimii tässä vahvana suunnannäyttäjänä.

Meillä on myös kumppanuusohjelma eri myynti- ja markkinointitoimistoille, jotka suosittelevat ja auttavat asiakkaitaan Leadfeederin käytössä. Haluamme levittää laadukkaamman liidigeneroinnin sanomaa monikanavaisesti.

2.Mitkä ovat kasvuyrityksen kriittisimpiä vaiheita?
Moni startup lupaa sijoittajille nopeita tuloksia ja skaalaa toimintaa liian pian. Jos tuote ei ole vielä tarpeeksi kehittynyt, asiakkaan hankinta maksaa enemmän kuin mitä se tuottaa.

Toinen kriittinen vaihe liittyy henkilöstöön ja johtamiseen. Kun henkilöstömäärä kasvaa, on siirryttävä asioiden tekemisestä ihmisten johtamiseen. Tässä moni perustaja kompuroi.

3.Miltä tulevaisuus näyttää kasvun osalta?
Kasvamme nyt kovaa ja skaalaamme toimintaa. Olemme jo nyt alan merkittävä toimija globaalisti, päämarkkinoina ovat Yhdysvallat ja Länsi-Eurooppa. Tulemme kehittämään integrointeja ja kumppanuuksia entisestään. En malta odottaa, miltä tuotteemme näyttää parin vuoden päästä.

• Yritystoimi, yleinen

• kasvu