Remomedi ja SwipBox yhteistyöhon Tanskassa

Remomedi Oy, suomalainen apteekkien digitaalisen asiakaspalvelun kehittäjä ja Tanskalainen SwipBox, Pohjoismaiden suurin luovutuslaatikostovalmistaja, aloittavat yhteistyön Tanskassa. Suomen ja Tanskan apteekkialan lainsäädäntö ja apteekkimarkkinat ovat hyvin samankaltaiset.

Remomedin järjestelmässä vahvasti tunnistautunut asiakas hoitaa apteekkiasiointinsa puheluna tai videopuheluna. Apteekki neuvoo asiakasta lääkevaihtoehdoista ja lääkkeiden käytöstä suullisesti samalla tavalla kuin apteekissa asioivalle. Apteekki käyttää tuttuja ohjelmia lääkkeiden toimittamiseen, eikä erillisohjelmia tarvita. Järjestelmä on nopea ottaa käyttöön ja soveltuu video-ominaisuuden vuoksi myös useimpien apteekin uusien palveluiden toimittamiseen etänä asiakkaille.

Asiakas maksaa ostoksensa mobiilimaksuna tai lääkkeiden luovutuksen yhteydessä. Lääkkeet voidaan toimittaa asiakkaalle kunkin apteekin tarjoamilla tavoill; noutotiskiltä, luovutuslaatikoston kautta tai kotiinkuljetuksena. Remomedi-järjestelmä yhdistää koko toimitusketjun saumattomaksi kokonaisuudeksi. Se on markkinoiden edullisin, helpoin ja turvallisin apteekin etäasiointijärjestelmä. Palvelu soveltuu käytön helppouden vuoksi kaikille käyttäjäryhmille. Palveluaika asiakasta kohden on noin viidesosa verrattuna tekstipohjaisiin nettipalveluihin.

”Olemme olleet tyytyväisiä yhteistyöhön SwipBoxin kanssa Suomessa. Apteekkituotteiden toimitus luovutuslaatikoston kautta on kokonaiskustannuksiltaan alle kymmenesosa verrattuna kotiinkuljetukseen ja tarjoaa asiakkaalle joustavan tavan noutaa ostoksensa. Nyt kun olemme laajentamassa toimintaa Tanskaan, on luonnollista, että valitsemme yhdeksi yhteistyökumppaniksemme vahvan paikallisen toimijan.” sanoo Remomedi Oy:n Kari Paukkeri.

”Näemme terveydenhuollon ja apteekit merkittävänä markkinana. Regulaation vuoksi alueelle tarvitaan kuitenkin erikoituneita ratkaisuja. Remomedi on innovaatiojohtaja alallaan. Yhteistyömme Suomessa on sujunut mallikkaasti. On siksi luonnollista, että yhteistyömme laajenee myös muille markkinoille.” sanoo Thomas Fugl, SwipBox A/S:n toimitusjohtaja (co-CEO).

• Lääketiede, lääke

Remomedi Oy

Digitalisaation vauhdittuessa henkilökohtaisista palveluista tulee keskeinen menestystekijä myös apteekeille. Tämä edellyttää uusia datakeskeisiä innovaatioita sekä liiketoiminnan malleja. Ratkaisuillamme varmistamme, että apteekkien päivittäinen liiketoiminta ja palvelut sujuvat. Autamme asiakkaitamme rakentamaan tulevaisuuden palveluita teknologiaa ja dataa hyödyntäen. Omistajiamme ovat apteekkarit ja apteekkialan toimijat. Lisätietoja www.remomedi.com

SwipBox A/S