Säästöpankkien Pankki Oy aloittaa yt-neuvottelut

Säästöpankkien Pankki Oy (entinen Itella Pankki Oy) aloittaa koko henkilöstöä koskevat yt-neuvottelut. Neuvottelujen tavoitteena on vähentää 11–13 työntekijää. Pankissa työskentelee tällä hetkellä 29 henkilöä.

Säästöpankit ja Itella Oyj toteuttivat 18.4.2013 osakekaupan, jolla Säästöpankit ostivat Itella Pankki Oy:n koko osakekannan Itella Oyj:ltä.

”Yt-neuvottelut aloitetaan, koska Itella Pankin muuttuminen Säästöpankkien Pankiksi muuttaa sen toiminnan painopistettä. Pankin päätehtäväksi tulee keskusluottolaitospalvelujen tarjoaminen Säästöpankeille. Aloitamme välittömästi näiden valmiuksien luomisen ja toiminnan sopeuttamisen vastaamaan Säästöpankkien Pankki Oy:n tehtävää Säästöpankkiryhmässä”, toteaa pankin toimitusjohtaja Hannu Lanteri.

Lisäksi Säästöpankkien Pankki Oy tarjoaa Itellalle sen omissa palveluissa tarvittavat kumppanuussopimuksen mukaiset palvelut.

Säästöpankkiryhmä aloittaa keskusluottolaitospalvelujensa tuottamisen itse viimeistään alkuvuodesta 2015. Nykyinen kumppani Aktia ilmoitti tammikuun 2013 lopussa päättävänsä Säästöpankkien keskusluottolaitospalvelut, koska yhteistyö käy sille liian kalliiksi kiristyvän sääntelyn takia.

Lisätietoja:

Säästöpankkien Pankki Oy:n toimitusjohtaja Hannu Lanteri, p. 0400 816 268, hannu.lanteri@itella.com.

Säästöpankkiryhmään kuuluu 32 Säästöpankkia ja keskusjärjestö Säästöpankkiliitto. Omia konttoreita on 200, ja yhteistyön kautta asiakkailla on käytettävissään yhteensä lähes 400 konttoria, 200 palvelu- ja maksuautomaattia ja kaikki Suomen käteisautomaatit. Säästöpankkien päämääränä on edistää säästämistä ja asiakkaiden taloudellista hyvinvointia. Palvelun perusperiaatteita ovat asiakasläheisyys ja paikallisuus. Tavoitteena on jatkuva, kannattava kasvu ja vakavaraisuuden pitäminen turvatulla tasolla. Vuonna 2012 liikevoittoa kertyi 67,1 miljoonaa euroa, vakavaraisuus oli 22,1 % ja asiakasmäärä 588 500. www.saastopankki.fi