World Green Building Council palkitsi Pierre André de Chalendarin

World Green Building Council palkitsi Pierre André de Chalendarin

World Green Building Council palkitsi tiistaina 18. lokakuuta Saint-Gobainin toimitusjohtajan Pierre André de Chalendarin "David Gottfried Global Green Building" -palkinnolla. Palkinto myönnettiin World Green Building Councilin vuotuisessa konferenssissa Tukholmassa Pierre André de Chalendarille hänen henkilökohtaisesta panoksestaan maailmanlaajuisen ekologisen rakentamisen puolesta ja erityisesti hänen innovatiivisesta ja ainutlaatuisesta tavastaan huomioida ekologisuus myös liiketoiminnan strategiassa.

”Pierre-André de Chalendarin henkilökohtainen omistautuminen kestävään kehitykseen tähtäävään rakentamiseen ja hänen tapansa johtaa suurta globaalia organisaatiota kohti kasvua ja kannattavuutta, korostamalla samalla kuitenkin ekologisen rakentamisen ajatusta koko organisaatiolle, on innoittanut ja kerännyt arvostusta WorldGBCltä ja maailmanlaajuisen ekologisen rakentamisen liikkeen keskuudessa”, kertoo Terri Wills World Green Building Councilin toimitusjohtaja.

David Gottfried -palkinto

WGBC:n perustajan mukaan nimetty ”David Gottfried Global Green Building” –palkinto jaettiin ensimmäisen kerran vuonna 2011. Palkinto myönnetään henkilöille, joiden panos maailmanlaajuiselle kestävään kehitykseen tähtäävälle rakentamiselle on ainutlaatuinen, innovatiivinen ja yrittäjyyteen positiivisesti suhtautuva.

Vuonna 2002 perustettu WorldGBC on kestävään kehitykseen tähtäävän rakentamisen johtava kansainvälinen verkosto. Verkostoon kuuluu jäseniä 72 maassa ja sen päämääränä on viedä markkinat kohti kestävämpää rakentamista. WorldGBC:llä oli tärkeä rooli muun muassa Pariisin COP21 -ilmastokokouksessa, jossa se lanseerasi ensimmäisen ”Building Day” -tapahtuman yhteistyössä UNEPin (YK:n ympäristöohjelma) ja Ranskan hallituksen kanssa. Teemapäivän ajatuksena on kiinnittää rakennusalan huomio ilmastonmuutoksiin. Yhdessä kansallisten alajaostojen ja 27 000 jäsenyrityksensä kanssa WorldGBC sitoutui laskemaan rakennuksista lähtöisin olevia hiilidioksidipäästöjä 84 gigatonnilla vuoteen 2050 mennessä hidastaakseen maapallon lämpenemisen 2 °C tai jopa 1.5 °C.

Saint-Gobain on jäsen yli 35 GBC:ssä ympäri maailmaa.