Flexovitin uudet timanttilaikat on varustettu äänen ja tärinän vaimennuksella

Flexovitin uudet timanttilaikat on varustettu äänen ja tärinän vaimennuksella

Betonin ja muiden rakennusmateriaalien katkaisu timanttilaikalla aiheuttaa korkeaa, vinkuvaa ääntä, joka koetaan usein todella häiritseväksi. Flexovitin Industrial Line Silent -timanttilaikat ovat erittäin hiljaisia ja sopivat siksi käytettäviksi ympäristöissä, joissa meluttomuus on erityisen tärkeää, tai rakennustyömailla, joilla halutaan parantaa työympäristöä.

Flexovitin Silent -laikoissa on sandwich-rakenne, jonka erityisesti tähän tarkoitukseen kehitetty tehokas vaimennusmateriaali absorboi terän värähdyksiä, jolloin melu ja tärinä vähenevät. Laikan segmenttien välissä on myös patentoituja lovia, joiden muotoilu ehkäisee ilmavirtojen – ja siten myös korkean, vinkuvan äänen – syntymistä katkaisun ja sahaamisen aikana.

230 mm:n läpimittainen Industrial Line Silent -laikka on tarkoitettu betonin katkaisuun ja sahaamiseen kulmahiomakoneella. Perinteiseen laikkaan verrattuna sen tuottama ääni on jopa kolme kertaa hiljaisempi. Erilaisten materiaalien sahaamiseen ja katkaisuun pöytäsahalla on tarjolla myös 350 mm:n läpimittainen Industrial Line Silent -laikka, jonka aiheuttama melutaso on jopa kahdeksan kertaa hiljaisempi kuin tavallisen laikan.

”Vähäisemmän melun ja tärinän ansiosta työympäristö paranee merkittävästi – paitsi käyttäjän, myös muiden ympärillä työskentelevien näkökulmasta. Flexovitin Industrial Line Silent -laikat sopivat erinomaisesti myös melun suhteen haastaviin ympäristöihin, kuten sairaaloihin, kouluihin ja asuinalueille”, kuvailee Timo Sutinen, Saint-Gobain Abrasives AB:n Suomen myyntijohtaja.

Lisätietoja: www.flexovit.com

Tunnisteet

Saint-Gobain Abrasives on Pohjoismaiden johtava hiomatuotteiden toimittaja. Yritys on osa maailman suurinta hiomatuotteita valmistavaa yritystä, Saint-Gobain Abrasivesia. Saint-Gobain Abrasives soveltaa viimeisintä teknologiaa, johtaa uusien hiomatuotteiden kehitystä sekä tarjoaa useita tunnettuja tuotemerkkejä kuten Norton, Clipper, Flexovit ja Winter.

Yhteyshenkilö/-t