Hioma- ja kiillotuslaikalla hiontapinta näkyy

Hioma- ja kiillotuslaikalla hiontapinta näkyy

Mega-View on hioma- ja kiillotuslaikka, jossa on kolme aukkoa, joiden avulla työstettävän pinnan voi nähdä hionnan aikana. Koska työstettävän pinnan näkee hionnan aikana, voidaan hionta suorittaa nopeammin työtä keskeyttämättä ja näin saavutetaan parempi lopputulos. Kolme aukkoa yhdessä ainutlaatuisen pintarakenteen kanssa takaavat kylmän hionnan ja pienentävät työkappaleen palamisriskiä. Laikka on kupera, minkä ansiosta sillä saavutetaan suurempi kontaktipinta ja parempi pinnan laatu. Mega-View on pitkäikäinen ja valmistajan mukaan sen ääni- ja tärinätaso on alhainen.

Mega-Viewiä käytetään raudan, teräksen ja ruostumattoman materiaalin hiontaan ja kiillotukseen. Se on tarkoitettu kulmahiomakoneeseen ja sitä on saatavilla halkaisijamitoilla 115 mm ja 125 mm. Suositeltu työskentelykulma on 15˚. Karkeampaa laikkaa, jonka jyväkoko on 36, käytetään hiontaan ja hienompaa jyväkokoa 60 käytetään kiillotukseen. Laikkoja ei tarvitse käyttää tukilaikan kanssa.

”Mega-Viewillä hiottavan pinnan voi nähdä työn aikana, mikä tekee työstä paljon helpompaa ja nopeampaa”, toteaa Timo Sutinen, Saint-Gobain Abrasivesin Suomen myyntivastaava.”Lisäksi Mega-View on miellyttävä ja mukava käyttää alhaisen ääni- ja tärinätason ansiosta.”

Katso myös http://www.saint-gobain-abrasives.com/

Saint-Gobain Abrasives on Pohjoismaiden johtava hiomatuotteiden toimittaja. Yritys on osa maailman suurinta hiomatuotteita valmistavaa yritystä, Saint-Gobain Abrasivesia. Saint-Gobain Abrasives soveltaa viimeisintä teknologiaa, johtaa uusien hiomatuotteiden kehitystä sekä tarjoaa useita tunnettuja tuotemerkkejä kuten Norton, Clipper, Nimbus, Flexovit, Winter ja Baystate.