Kuperat karkeat puhdistuslaikat ja pintakäsittelylaikat

Kuperat karkeat puhdistuslaikat ja pintakäsittelylaikat

Nortonin kulmahiomakoneissa käytettävien karkeiden puhdistuslaikkojen ja pintakäsittelylaikkojen valikoimaan on tullut uusi kupera vaihtoehto, jolla saavutetaan suurempi hiottava pinta. Näin laikka saadaan paremmin käyttöön ja työskentely on tekijälle miellyttävämpää.

Karkeita puhdistus- ja pintakäsittelylaikkoja käytetään muun muassa kulmahiomakoneissa pintavikojen, hiomajälkien, ruosteen, korroosion, maalin ja hilseen poistoon, muottien puhdistukseen ja kevyempään kulmien purseenpoistoon. Nyt Norton lanseeraa kulmahiomakoneisiin 125 mm kuperan laikan, jolla saavutetaan suurempi pinta. Tämä tuo useita etuja verrattuna perinteisiin litteisiin laikkoihin. Laikkaa voi esimerkiksi hyödyntää paremmin ja työstöä on helpompi hallita. Työskentely on tekijälle myös miellyttävämpää.

Uuteen valikoimaan kuuluu Blaze RapidStrip karkea puhdistuslaikka esimerkiksi pintaruosteen, hitsausjälkien, hilseen ja vastaavien epäpuhtauksien poistoon ja yleiseen puhdistukseen. Valikoimaan kuuluu lisäksi Vortex RapidBlend, jota käytetään purseenpoistoon ja kulmahiontaan yksityiskohdissa, joissa on titaania, nikkeliseosta, ruostumatonta terästä, pehmeää hiiliterästä tai alumiinia. Niitä voi käyttää lisäksi pintakäsittelyyn, kuten hiomajälkien ja muiden pintavikojen poistoon. Vortex RapidBlendissä karkean laikan aineenpoistokyky yhdistyy hienon laikan pinnan laatuun. Lisäksi lanseerataan kupera RapidBlend. Laikkaa käytetään raudan ja ei-rautametallien, kuten alumiinin, pintakäsittelyyn. Laikka ei tukkeudu helposti, mikä vähentää aikaavievää yksityiskohtien uudelleentyöstöä.

”Kuperan muodon ansiosta saadaan aikaan nopeammin parempi lopputulos, sillä kuperalla laikalla työstön hallinta on helpompaa kuin perinteisellä laikalla”, kertoo Timo Sutinen Saint-Gobain Abrasives AB:n Suomen myyntivastaava.

Saint-Gobain Abrasives on Pohjoismaiden johtava hiomatuotteiden toimittaja. Yritys on osa maailman suurinta hiomatuotteita valmistavaa yritystä, Saint-Gobain Abrasivesia. Saint-Gobain Abrasives soveltaa viimeisintä teknologiaa, johtaa uusien hiomatuotteiden kehitystä sekä tarjoaa useita tunnettuja tuotemerkkejä kuten Norton, Clipper, Nimbus, Flexovit, Winter ja Baystate.