Mukavampaa ja nopeampaa katkaisua uusilla katkaisulaikoilla

Mukavampaa ja nopeampaa katkaisua uusilla katkaisulaikoilla

Norton lanseeraa kaksi uutta katkaisulaikkaa, joilla aikaansaadaan valmistajan mukaan erittäin nopea katkaisu ja alhaisempi tärinätaso. Uudet Quantum3-katkaisulaikat on tarkoitettu metallin katkaisuun.

Nortonin uudet Quantum3 katkaisulaikat on valmistettu uudesta keraamisesta hioma-aineesta ja sideaineesta. Uuden sideaineen ansiosta työstönaikainen hallinta on parempi ja hioma- ja sideaineen sekoitus saa hiomajyvän jakautumaan tasaisemmin katkaisulaikalle, mikä aikaansaa tasaisen aineenpoiston. Laikat on tarkoitettu käytettäviksi kulmahiomakoneissa. Niitä on saatavilla 115 ja 125 mm halkaisijalla ja joko 1,3 mm tai 1,6 mm paksuudella hiiliteräksen, runsasseosteisten kromiseosten, ruostumattomien ja muiden kovien seosten katkaisuun. 1,3 mm paksuinen katkaisulaikka on tarkoitettu pääasiassa ohutseinäisen materiaalin katkaisuun ja katkaisu on nopeaa. 1,6 mm paksuinen laikka on tarkoitettu erityisesti katkaisutöihin, joissa vaaditaan katkaisulaikan pidempää käyttöikää.

Nortons Quantum3-valikoimaan kuuluu jo aiemmin ilmestynyt, halkaisijaltaan 115 mm – 230 mm, 4,2 mm ja 7 mm paksuinen napalaikka viisteiden työstöön ja hiontaan. Quantum3-napalaikkojen tärinätaso on matala ja tämä yhdessä hionnan alhaisemman työstöpaineen kanssa tekee työstä tekijälle mukavampaa. Quantum3 myös hioo nopeammin ja sen aineenpoisto on parempi.

”Uusilla Quantum3 –katkaisulaikoilla katkaisu on käyttäjälle mukavampaa alhaisen tärinätason ansiosta. Uusilla katkaisulaikoilla katkaisu sujuu paljon nopeammin, mikä alentaa katkaisun kokonaiskustannuksia”, kertoo Saint-Gobain Abrasives AB:n Suomen myyntijohtaja Timo Sutinen.

Lisätietoja saat sivulta www.nortonabrasives.com

Saint-Gobain Abrasives on Pohjoismaiden johtava hiomatuotteiden toimittaja. Yritys on osa maailman suurinta hiomatuotteita valmistavaa yritystä, Saint-Gobain Abrasivesia. Saint-Gobain Abrasives soveltaa viimeisintä teknologiaa, johtaa uusien hiomatuotteiden kehitystä sekä tarjoaa useita tunnettuja tuotemerkkejä kuten Norton, Clipper, Flexovit ja Winter.