Norton Clipper tuo markkinoille uuden käsikäyttöisen sähkösahan

Norton Clipper tuo markkinoille uuden käsikäyttöisen sähkösahan

Norton Clipper tuo markkinoille täysin uuden käsikäyttöisen sähkösahan CE414 350. Uudella käsisahalla on pitkä käyttöikä, se tarvitsee erittäin vähän huoltoa ja on valmistajan mukaan käyttäjäystävällisempi.

Malli on kokonaan sähkökäyttöinen, mikä eliminoi käytönaikaiset vaaralliset päästöt ja tekee siitä ihanteellisen sisäkäyttöön. Käytettäessä sitä yhdessä Norton Clipper CV360 -pölynimurin kanssa saa käyttäjä lisäksi puhtaan ja miellyttävän työympäristön. Käsisaha CE414 350 ei tarvitse polttoainetäydennystä tai suodattimen vaihtoa, mikä tekee sahasta hyvän vaihtoehdon sekä ympäristön että taloudellisuuden kannalta.

CE414 350 sahalla saadaan vakaa aloitus, mikä tekee siitä pehmeämmän ja hallitumman elämyksen käyttäjälle. Vaativan käytön yhteydessä voidaan käsisahaan liittää vesi tehokkaamman jäähdytyksen saamiseksi. Yhdessä sen ja sahan teränsuojan kanssa on käyttäjä suojattuna sekä pölyltä että vedeltä riippumatta siitä mitä katkaistaan.

Kompakti käsisaha CE414 painaa vähän yli 10 kg ja sen moottorikotelo on valmistettu kestävästä alumiinista.Sen voimakas sähkömoottori on tarkoitettu raskaisiin olosuhteisiin ja 3,1 kW (4,2 hv) teholla se katkaisee nopeasti ja tehokkaasti.Sahan leikkaussyvyys on jopa 127 mm.

Sähkömoottori tarvitsee erittäin vähän huoltoa verrattuna bensiinimoottoreihin, mikä tarkoittaa vähemmän huoltotapahtumia ja laitteen pidempää elinikää.

Käsisaha CE414 350 on tarkoitettu 350 mm halkaisijan terille.Halkaisijaltaan 350 mm Norton Clipper Pro Universal –timanttikatkaisulaikka on kehitetty erityisesti käsisahalle CE414 350. Uutuutena Norton Clipperin valikoimassa oleva terä, soveltuu raudoitetun betonin ja sekalaisen rakennusmateriaalin katkaisuun.

Timanttilaikka on kehitetty pitämään melutason alhaisena (jopa 30 % pienempi melu verrattuna standardi laikkaan) menettämättä silti tehoaan suhteessa muihin laikkoihin. Tämä tekee timanttilaikan ja CE414 350 yhdistelmästä paremman valinnan työympäristöihin, joissa melutaso on erityisen merkittävä – esim. koulut, sairaalat ja asuinalueet.

”Sähkökäyttöisellä käsisahalla CE414 350 eliminoidaan käytön aikaiset vaaralliset päästöt, jolloin se tarjoaa käyttäjälle puhtaan ja miellyttävän työympäristön. Käytettäessä käsisahaa yhdessä Norton Clipper Pro Universal –timanttikatkaisulaikan kanssa on se täydellinen vaihtoehto työympäristöihin, joissa melutasolla on erityinen merkitys”, sanoo Saint-Gobain Abrasives AB:n Suomen myyntivastaava Timo Sutinen.

Lisätietoja www.nortonabrasives.com

Saint-Gobain Abrasives on Pohjoismaiden johtava hiomatuotteiden toimittaja. Yritys on osa maailman suurinta hiomatuotteita valmistavaa yritystä, Saint-Gobain Abrasivesia. Saint-Gobain Abrasives soveltaa viimeisintä teknologiaa, johtaa uusien hiomatuotteiden kehitystä sekä tarjoaa useita tunnettuja tuotemerkkejä kuten Norton, Clipper, Flexovit ja Winter.