Norton lanseeraa uuden hiomalaikkateknologian

Norton lanseeraa uuden hiomalaikkateknologian

Hiomatarvikkeiden toimittaja Norton lanseeraa uuden teknologian tarkkuushiontaan keraamisilla hiomalaikoilla. Uuden Quantum X -teknologian ansiosta hiomalaikkojen suorituskyky on parempi ja hiotun yksityiskohdan kokonaiskustannus alempi.

Quantum X on usean testatun Norton-teknologian yhdistelmä: Vortex2 aikaansaa erinomaisen, luonnollisen huokoisuuden, Quantum on erittäin tehokas keraaminen hioma-aine ja Virium3 on uuden sukupolven kestävämpi sideaine, joka kiinnittää hiomajyvän paremmin. Valmistajan mukaan näiden kolmen teknologian ansiosta Quantum X -teknologialla valmistetuissa hiomalaikoissa hionta on erittäin viileää, laikat hiovat nopeammin ja näin saavutetaan parempi tuottavuus. Esimerkkinä käyttöalueista on hammaspyörien, turbiinin terien, kuulalaakereiden sekä työkalujen hionta. Quantum X sopii erityisesti korkeaan aineenpoistoon, lämpöherkille materiaaleille ja ohuille yksityiskohdille.

”Quantum X:n ansiosta saamme hiomalaikan, joka on erittäin huokoinen ja jonka aineenpoistokyky on korkea. Hionta on viileää ja jaksot lyhyemmät ja siksi se sopii erityisen hyvin lämpöherkille metalliseoksille. Lisäksi hionnan kokonaiskustannus hiottua yksityiskohtaa kohden on alempi ”, kertoo Timo Sutinen, Saint-Gobain Abrasives AB:n Suomen myyntivastaava.

Saint-Gobain Abrasives on Pohjoismaiden johtava hiomatuotteiden toimittaja. Yritys on osa maailman suurinta hiomatuotteita valmistavaa yritystä, Saint-Gobain Abrasivesia. Saint-Gobain Abrasives soveltaa viimeisintä teknologiaa, johtaa uusien hiomatuotteiden kehitystä sekä tarjoaa useita tunnettuja tuotemerkkejä kuten Norton, Clipper, Nimbus, Flexovit, Winter ja Baystate.