Norton Octopus - hioma- ja kiillotuslaikalla hiomapinta näkyy

Norton Octopus - hioma- ja kiillotuslaikalla hiomapinta näkyy

Nortonin hioma- ja kiillotuslaikka Octopusissa on kolme aukkoa, joiden avulla työstettävän pinnan voi nähdä hionnan aikana. Tämä helpottaa työtä ja näin saavutetaan parempi lopputulos.

Norton Octopus hioma- ja kiillotuslaikka on tarkoitettu raudalle, teräkselle ja ruostumattomalle materiaalille, joita käytetään kulmahiomakoneissa. Laikassa on kolme aukkoa, joiden avulla hiottavan pinnan voi nähdä hionnan aikana. Koska työstettävän pinnan näkee hionnan aikana, voidaan hionta suorittaa nopeammin työtä keskeyttämättä ja näin saavutetaan parempi lopputulos.

Laikassa on ainutlaatuinen pintarakenne, joka estää tukkeutumista ja joka yhdessä kolmen aukon kanssa takaa kylmemmän hionnan ja pienentää työkappaleen palamisriskiä. Norton Octopus on muodoltaan taipunut (tyyppi 29) ja siksi sillä saavutetaan suurempi kontaktipinta ja parempi pinnan laatu. Laikan käyttöikä on pitkä ja lisäksi valmistajan mukaan sen ääni- ja tärinätaso on alhainen. Sitä on saatavilla halkaisijamitoilla 115 mm ja 125 mm ja kahdella jyväkoolla: jyvä 36 hiontaan ja jyvä 60 kiillotukseen.

”Hiottavan pinnan ja yksityiskohtien näkeminen hionnan aikana tekee työstä paljon helpompaa ja nopeampaa. Samalla myös lopputulos ja hionnan kontrolli on parempi ”, toteaa Timo Sutinen, Saint-Gobain Abrasivesin Suomen myyntivastaava.

Katso myös www.saint-gobain-abrasives.com

Saint-Gobain Abrasives on Pohjoismaiden johtava hiomatuotteiden toimittaja. Yritys on osa maailman suurinta hiomatuotteita valmistavaa yritystä, Saint-Gobain Abrasivesia. Saint-Gobain Abrasives soveltaa viimeisintä teknologiaa, johtaa uusien hiomatuotteiden kehitystä sekä tarjoaa useita tunnettuja tuotemerkkejä kuten Norton, Clipper, Nimbus, Flexovit, Winter ja Baystate.