Norton tuo markkinoille uraauurtavat hiomanauhat ja fiiberilaikat

Norton tuo markkinoille uraauurtavat hiomanauhat ja fiiberilaikat

Saint-Gobain Abrasives esittelee nyt uusimman hiomateknisen innovaationsa Norton-tuotemerkin alla: RazorStar®-tuotteet. Norton RazorStar® -hiomanauhoissa ja -fiiberilaikoissa on tarkkuusmuotoillut keraamiset hiomajyvät, ja ne nostavat esimerkiksi metallien hionnan, valmistelun, viisteytyksen ja purseenpoiston aivan uudelle tasolle. Ne ovat erinomainen valinta monille teollisuudenaloille ja sektoreille, esimerkiksi valmistavalle teollisuudelle, konepajoille, valimoille, rakennusalalle, öljy- ja kaasuteollisuudelle, raide-, ilmailu-, avaruusalalle, lääkintäteollisuudelle sekä autoteollisuudelle.

Norton RazorStar® on laajan tutkimus- ja kehitystyön tulos, ja se nostaa koko hiomatuotevalikoiman suorituskyvyn uudelle tasolle.

– Tämä upouusi tekniikka on tärkeä virstanpylväs metallien hionnassa. Vastaamme uusiin markkinatarpeisiin tarjoamalla parhaan leikkausnopeuden, käyttöiän ja hiontalaadun, jotta asiakkaamme voivat parantaa tuottavuuttaan ja pienentää kustannuksiaan. Kattavat testit ovat osoittaneet, että tuotteillamme on myös muita etuja, kuten huomattavasti pienempi energiankulutus ja pienempi jätteentuotanto, mikä mukailee sitoumustamme teollisuuden kestävään tulevaisuuteen, kertoo Saint-Gobain Abrasivesin EMEA-alueen varatoimitusjohtaja Arnaud Saint-Ourens.

– RazorStar® -nauhojen suorituskyvyn takana on uusi tarkkuusmuotoiltu 100-prosenttisesti keraaminen hiomajyvä, jossa on ainutlaatuinen leikkausgeometria. Sen muotoilu yhdistettynä patentoituun menetelmään, jossa hiomajyvät kiinnitetään taustaan pystysuoraan, maksimoi leikkausnopeuden, pidentää tuotteen käyttöikää ja minimoi työkappaleen palamisriskin, toteaa Saint-Gobain Abrasivesin tuotejohtaja Jean-Marie Vallerot.

RazorStar®-fiiberilaikat ovat tervetullut lisä metallin hiontaan suunniteltuun Norton-valikoimaan, ja ne päihittävät kaikki muut Nortonin fiiberilaikat.

– Sekä sisäisissä että ulkoisissa testeissä on todettu selkeä tuottavuuden kasvu, joka on RazorStar®F990S -fiiberilaikkojen erityisen pitkän käyttöiän ja paremman terävyyden ansiota. Ne päihittävät kaikissa testeissä kaikki markkinoilla olevat tavanomaiset keraamiset laikat. Asiakkaamme voivat siten lisätä tuottavuutta käyttämällä aiempaa vähemmän laikkoja, mikä säästää aikaa ja rahaa heidän liiketoiminnassaan, sanoo EMEA-alueen MRO-segmentin johtaja Emre Ulbay.

Norton RazorStar® -nauhat ja -laikat tuodaan markkinoille maailmanlaajuisesti tammikuussa 2024. Uraauurtava innovaatio nostaa metallien hionnan uudelle tasolle ja mahdollistaa merkittäviä edistysaskeleita alan ammattilaisille.

Saint-Gobain Abrasives on Pohjoismaiden johtava hiomatuotteiden toimittaja. Yritys on osa maailman suurinta hiomatuotteita valmistavaa yritystä, Saint-Gobain Abrasivesia. Saint-Gobain Abrasives soveltaa viimeisintä teknologiaa, johtaa uusien hiomatuotteiden kehitystä sekä tarjoaa useita tunnettuja tuotemerkkejä kuten Norton, Clipper, Flexovit ja Winter.