Tehokkaampaa hiontaa uudella hiomanauhalla

Tehokkaampaa hiontaa uudella hiomanauhalla

Norton lanseeraa uuden hiomanauhan hiiliteräksen, ruostumattoman teräksen ja metalliseosten hiontaan. Valmistajan mukaan hionta R976P- hiomanauhalla on aggressiivisempaa ja hionnan kokonaiskustannus on alhaisempi hiottua yksityiskohtaa kohden.

Nortonin uudessa R976P- hiomanauhassa on Saint-Gobainin patentoitu, keraamisesta hioma-aineesta ja alumiinioksidista valmistettu hioma-ainesekoitus, ja sen selkämateriaali on vahvaa polyesterikangasta. Näin ollen hiomanauhan aineenpoistokyky on erittäin hyvä ja sillä on pitkä käyttöikä, mikä valmistajan mukaan vähentää hiomanauhasta aiheutuvia kustannuksia hiottua yksityiskohtaa kohden jopa 20%.

Nortonin huomiotaherättävää, vaaleanpunaista R976P -hiomanauhaa on saatavilla karkeuksissa 24-150. Se sopii eritäin hyvin keskikarkeaan ja hienoon hiontaan alhaisella tai keskikovalla työstöllä. Lämpöä vähentävän täytekerroksen (supersize) ja vahvan selkäaineen ansiosta hionta on tehokasta myös kovalla työstöpaineella ja lämpöherkkiä materiaaleja hiottaessa voidaan hionta suorittaa ilman työkappaleen palovaaraa. Nauhaa voidaan käyttää sekä märkä- että kuivahiontaan.

“Uusilla hiomanauhoilla voidaan saavuttaa huomattavasti tehokkaampi tuotanto ja ne sopivat erittäin hyvin lämpöherkkien materiaalien kuten ruostumattoman teräksen hiontaan”, kertoo Timo Sutinen, Saint-Gobain Abrasives AB:n Suomen myyntivastaava.

Katso myös www.saint-gobain-abrasives.com

Saint-Gobain Abrasives on Pohjoismaiden johtava hiomatuotteiden toimittaja. Yritys on osa maailman suurinta hiomatuotteita valmistavaa yritystä, Saint-Gobain Abrasivesia. Saint-Gobain Abrasives soveltaa viimeisintä teknologiaa, johtaa uusien hiomatuotteiden kehitystä sekä tarjoaa useita tunnettuja tuotemerkkejä kuten Norton, Clipper, Nimbus, Flexovit, Winter ja Baystate.