Tehokkaampaa hiontaa uusilla kalvollisilla laikoilla

Tehokkaampaa hiontaa uusilla kalvollisilla laikoilla

Norton lanseeraa uuden valikoiman hiomalaikkoja, joiden selkämateriaali on muovikalvoa. Uudet Pro Film Q275 –laikat kestävät kulutusta ja niiden aineenpoistokyky on parempi kuin perinteisillä laikoilla.

Laikat, joiden selkämateriaali on muovikalvoa, kestävät erittäin hyvin kulutusta ja lisäksi niillä aikaansaadaan tasaisempi pinta, mikä vähentää lisähionnan tarvetta. Niillä saavutetaan myös tasaisempi kuvio ja siten hionta on nopeampaa ja työstöaika lyhyempi. Nortonin Pro Film -laikkojen hioma-aine on lämpökäsiteltyä alumiinioksidia, jolla aikaansaadaan nopea hionta ja hyvä aineenpoisto. Valmistajan mukaan laikkojen kyky poistaa materiaalia on 20 % parempi kuin vastaavien muiden laikkojen, lisäksi niillä aikaansaadaan hienompi pinta ja laikkojen käyttöikä on pidempi. Laikoissa on myös vesipohjainen stearaattikäsittely (No-Fil), joka estää pölyhiukkasia paakkuuntumasta ja tukkimasta laikkaa ja siten laikan käyttöikä on pidempi.

Nortonin Pro Film –laikoissa on 15 pölynpoistoaukkoa ja tarrakiinnitys. Laikkoja on saatavilla jyväkoolla 80 – 1500 ja ne sopivat kuivahiontaan. Laikkojen käyttöala on laaja ja niitä voi käyttää esimerkiksi spakkelin, pintamaalin ja lakan hiontaan autoteollisuudessa ja automaalaamoilla, pintakerroksen ja komposiittimateriaalin viimeistelyyn laivanrakennusteollisuudessa, metallin viimeistelyyn, maalattujen pintojen hiontaan ja viimeistelyyn lentokoneteollisuudessa ja tuulivoimaloiden komposiittiyksityiskohtien huoltoon ja hiontaan sekä maalattujen tai kuultokäsiteltyjen puuyksityiskohtien hiontaan ja huonekalujen kunnostukseen.

”Laikat hiovat nopeasti ja niillä aikaansaadaan hienompi ja tasaisempi pinta, mikä vähentää kiillotukseen ja jälkikäsittelyyn käytettävää aikaa ja näin kokonaistyöstöaika on lyhyempi ja tuottavuus parempi”, kertoo Timo Sutinen Saint-Gobain Abrasives AB:n Suomen myyntivastaava.

Saint-Gobain Abrasives on Pohjoismaiden johtava hiomatuotteiden toimittaja. Yritys on osa maailman suurinta hiomatuotteita valmistavaa yritystä, Saint-Gobain Abrasivesia. Saint-Gobain Abrasives soveltaa viimeisintä teknologiaa, johtaa uusien hiomatuotteiden kehitystä sekä tarjoaa useita tunnettuja tuotemerkkejä kuten Norton, Clipper, Nimbus, Flexovit, Winter ja Baystate.