Uudet lamellilaikat kulmahiontaan

Uudet lamellilaikat kulmahiontaan

Lamellilaikat ovat erittäin joustavia ja taipuisia, ja ne sopivat erityisesti profiloitujen yksityiskohtien ja epäsäännöllisten työkappaleiden hiontaan. Norton lanseeraa uuden sarjan lamellilaikkoja kulmahiomakoneisiin.

Nortonin uusissa kulmahiomakoneisiin tarkoitetuissa BDX-lamellilaikoissa on sisäänrakennettu M14-kierre. Laikkoja käytetään karkeaan, keskikarkeaan ja hienoon hiontaan, purseenpoistoon, hitsaussaumojen hiontaan ja profiloitujen yksityiskohtien kiillotukseen. Hiomalamelleissa on erittäin joustava puuvillaselkä, joka on päällystetty alumiinioksidisella hioma-aineella. Lamellilaikoilla hionta on näin ollen joustavaa, aineenpoisto on tehokasta ja tasaista, ja käyttöikä on pitkä. Laikat sopivat erityisen hyvin hiontaan alhaisella työstöpaineella.

Kulmahiomakoneelle tarkoitettuja BDX-lamellilaikkoja, joissa on sisäänrakennettu M14-kierre, on saatavilla 115 mm ja 125 mm halkaisijalla, ja niiden leveys on 20 mm. Laikkoja löytyy karkeuksissa
40-320 ja tämä mahdollistaa hionnan karkeasta hionnasta aina erittäin hienoon työstöön. Laikkoja ei ole tarkoitettu vain teräksen ja ruostumattoman materiaalin hiontaan, vaan myös esimerkiksi puun ja muovin hiontaan.

”Uusilla lamellilaikoilla kulmahiomakoneen käyttöala laajenee, sillä profiloituja yksityiskohtia voidaan hioa helpommin karkeasti tai hienosti konetta vaihtamatta”, kertoo Timo Sutinen, Saint-Gobain Abrasives AB:n Suomen myyntivastaava.

Katso myös www.nortonabrasives.com

Saint-Gobain Abrasives on Pohjoismaiden johtava hiomatuotteiden toimittaja. Yritys on osa maailman suurinta hiomatuotteita valmistavaa yritystä, Saint-Gobain Abrasivesia. Saint-Gobain Abrasives soveltaa viimeisintä teknologiaa, johtaa uusien hiomatuotteiden kehitystä sekä tarjoaa useita tunnettuja tuotemerkkejä kuten Norton, Clipper, Nimbus, Flexovit, Winter ja Baystate.