Uudet liuskakaralaikat joustavampaan hiontaan

Uudet liuskakaralaikat joustavampaan hiontaan

Joustavat ja taipuisat liuskakaralaikat sopivat erittäin hyvin vaikeasti saavutettavien paikkojen ja epäsäännöllisen muotoisten työkappaleiden työstöön. Norton lanseeraa nyt valikoiman uudenlaisia laikkoja, joissa hiomalamellit ovat entistä joustavampia.

Uusissa BDX-laikoissa on rei’itetyt liuskat, joten ne ovat joustavampia ja taipuisampia kuin perinteiset liuskakaralaikat. Ne on tarkoitettu erityisesti vaikeasti saavutettavien paikkojen ja profiloitujen yksityiskohtien työstöön. Laikkoja käytetään karkeaan, keskikarkeaan ja hienoon hiontaan, purseenpoistoon, hitsaussaumojen hiontaan ja profiloitujen yksityiskohtien kiillotukseen. Hiomaliuskoissa on erittäin joustava puuvillaselkä, jossa on alumiinioksidinen hioma-aine. Laikat ovat taipuisia, niiden aineenpoisto on tehokasta ja tasaista ja niillä on pitkä käyttöikä.

BDX-liuskakaralaikkoja on saatavilla useilla eri halkaisijoilla välillä 30-80 mm ja karkeuksilla 40-320, mikä kattaa kaiken karkeasta hionnasta aina erittäin hienoon työstöön. Liuskakaralaikat on tarkoitettu käytettäviksi suorahiomakoneissa ja niiden karan halkaisija on 6 mm.

”Uuden, entistä joustavamman liuskakaralaikan ansiosta profiloitujen yksityiskohtien ja vaikeasti saavutettavien paikkojen kuten kulmien hionta on entistä helpompaa ja nopeampaa, ” kertoo Timo Sutinen, Saint-Gobain Abrasives AB:n Suomen myyntivastaava.

Katso myös www.nortonabrasives.com

Saint-Gobain Abrasives on Pohjoismaiden johtava hiomatuotteiden toimittaja. Yritys on osa maailman suurinta hiomatuotteita valmistavaa yritystä, Saint-Gobain Abrasivesia. Saint-Gobain Abrasives soveltaa viimeisintä teknologiaa, johtaa uusien hiomatuotteiden kehitystä sekä tarjoaa useita tunnettuja tuotemerkkejä kuten Norton, Clipper, Nimbus, Flexovit, Winter ja Baystate.