Uusi bakeliittinen karalaikka tehokkaampaan purseenpoistoon

Uusi bakeliittinen karalaikka tehokkaampaan purseenpoistoon

Norton lanseeraa uuden bakeliittisten karalaikkojen sarjan, joka on tarkoitettu muun muassa valukappaleiden purseenpoistoon. NorZon-karalaikka hioo nopeammin ja on pitkäikäinen.

NorZon-karalaikan nopea aineenpoisto selittyy ensisijaisesti zirkonihioma-aineella, joka on itseteroittuva ja vapauttaa näin ollen jatkuvasti uusia teräviä hiomajyviä. NorZon-karalaikassa käytettävä erittäin vahva bakeliittinen sideaine (fenolihartsi) sitoo hiomajyvät paremmin. Uudet karalaikat takaavat valmistajan mukaan neljä kertaa nopeamman aineenpoiston kuin tavalliset karalaikat, joissa käytetään hioma-aineena alumiinioksidia. Ne ovat myös huomattavasti pitkäikäisempiä.

Nortonin uusia NorZon-karalaikkoja on saatavissa karkeina jyväkokoina ja ne on tarkoitettu käsihiomakoneilla suoritettavaan agressiiviseen hiontaan. Niillä on laaja käyttöalue, joka pitää sisällään useampien erilaisten materiaalien hiontaa kuten valuraudan, teräksen ja ruostumattoman teräksen hiontaa sekä valimoiden, rauta- ja terästeollisuuden sekä työkaluteollisuuden vaikeasti hiottavia materiaaleja kuten superseosten ja titaanin hiontaa. Karalaikka katkaisee vapaasti, mikä estää tukkeutumista ja takaa kylmemmän hionnan, joka puolestaan vähentää työkappaleen palamisriskiä.

”Uusien bakeliittisten karalaikkojen valikoima tekee purseenpoistosta ja esimerkiksi valettujen yksityiskohtien puhdistuksesta paljon nopeampaa ja tehokkaampaa, mikä lisää tuottavuutta”, toteaa Timo Sutinen, Saint-Gobain Abrasives AB:n myyntijohtaja.

Katso myös www.saint-gobain-abrasives.com

Saint-Gobain Abrasives on Pohjoismaiden johtava hiomatuotteiden toimittaja. Yritys on osa maailman suurinta hiomatuotteita valmistavaa yritystä, Saint-Gobain Abrasivesia. Saint-Gobain Abrasives soveltaa viimeisintä teknologiaa, johtaa uusien hiomatuotteiden kehitystä sekä tarjoaa useita tunnettuja tuotemerkkejä kuten Norton, Clipper, Nimbus, Flexovit, Winter ja Baystate.