Uusia lamellilaikkoja pinnan käsittelyyn kulmahiomakoneella

Uusia lamellilaikkoja pinnan käsittelyyn kulmahiomakoneella

Pintakäsittelylaikkoja käytetään kaikenlaisten metallien ja ei-rautametallien purseenpoistoon, himmentämiseen, puhdistukseen sekä ruosteen ja värin poistoon. Flexovit lanseeraa uuden valikoiman lamellilaikkoja pintakäsittelyyn kulmahiomakoneella.

Uusissa Speedoflex-pintakäsittelylaikoissa on karhunkielilamellit, jotka on valmistettu erittäin tehokkaasta hioma-aineesta, minkä ansiosta saavutetaan parempi aineenpoisto ja hienompi pinta kuin perinteisillä hioma-aineilla. Valmistajan mukaan uuden sideaineen ansiosta tukkeutumisen riski häviää ja aikaavievän uudelleentyöstön tarve poistuu. Lamellit kiinnitetään limittäin lasikuituvalmisteiseen tukilaikkaan ja siksi laikka on erittäin joustava ja taipuisa, joten se sopii profiileiden ja ääriviivojen työstöön.

Flexovit Speedoflex-pintakäsittelylaikkoja on saatavilla 115 mm ja 125 mm halkaisijalla ja karkeudella karkeasta erittäin hienoon. Ne sopivat erityisesti puhdistukseen, kevyeen purseenpoistoon sekä ruostumattoman teräksen TIG-hitsien työstöön. Laikat ovat erinomainen lisä fiiberilaikoille ja perinteisille lamellilaikoille. Laikoilla aikaansaadaan erittäin tasainen ja hieno hiomakuvio alhaisella Ra-arvolla.

”Uusien lamellilaikkojen joustavan rakenteen ansiosta työstö on erittäin taipuisaa ilman tukkeutumisen vaaraa, mikä tekee niistä erittäin hyviä esimerkiksi purseenpoistoon ja ruostumatton materiaalin pintakäsittelyyn,” kertoo Saint-Gobain Abrasives AB:n Suomen myyntivastaava Timo Sutinen.

Lisätietoa löydät sivulta www.flexovit.com

Saint-Gobain Abrasives on Pohjoismaiden johtava hiomatuotteiden toimittaja. Yritys on osa maailman suurinta hiomatuotteita valmistavaa yritystä, Saint-Gobain Abrasivesia. Saint-Gobain Abrasives soveltaa viimeisintä teknologiaa, johtaa uusien hiomatuotteiden kehitystä sekä tarjoaa useita tunnettuja tuotemerkkejä kuten Norton, Clipper, Nimbus, Flexovit, Winter ja Baystate.