Vaikeasti saavutettavien paikkojen hionta on nyt helpompaa

Vaikeasti saavutettavien paikkojen hionta on nyt helpompaa

Vaikeasti saavutettavien paikkojen, kuten kulmien tai reikien hionta asettaa hiomakoneelle erityisiä vaatimuksia. Norton lanseeraa nyt uuden valikoiman hiomatähtiä, jotka helpottavat purseenpoistoa ja hiontaa pienissä tai ahtaissa tiloissa.

Hiomatähdet on rakennettu kahdessatoista kerroksessa olevista, karaan kiinnitetyistä hiomalamelleista. Näin ollen se on erittäin joustava ja taipuisa hiomatuote, joka muotoutuu helposti yksityiskohdan muotoon. Hiomatähdet on tarkoitettu käytettäväksi sähkö- tai paineilmakoneissa. Ne sopivat erityisesti vaikeasti saavutettavien paikkojen tai profiloitujen yksityiskohtien hiontaan ja purseenpoistoon.

Nortonin uusia hiomatähtiä on kolmea eri laatua erilaisilla ominaisuuksilla. Blaze-hiomatähdissä on keraamista hioma-ainetta ja lämmön muodostumista vähentävä täyteaine. Ne sopivat erityisen hyvin lämpöherkkien materiaalien kuten ruostumattoman teräksen, titaanin, koboltin ja muiden vaikeasti hiottavien materiaalien työstöön. X-Treme –hiomatähtien hioma-aine on piikarbidia ja ne on tarkoitettu ei-rautametallien kuten messingin sekä kiven, lasin ja muovin hiontaan ja purseenpoistoon. BDX-hiomatähtien hioma-aine on ensiluokkaista alumiinioksidia ja ne sopivat alumiinin, hiiliteräksen ja puun työstöön. Kaikkia Nortonin hiomatähtiä on saatavilla 40, 60, 80 ja 100 mm halkaisijalla ja 6 mm karan halkaisijalla karkeuksilla 60 ja 120.

”Nortonin uudet hiomatähdet ovat täydellisiä hiomatyökaluja profiloitujen yksityiskohtien hiontaan, kulmien ja halkaisijaltaan aina 38 mm saakka olevien reikien hiontaan. Ne ovat erittäin joustavia ja muotoutuvia ja niillä aikaansaadaan useiden erilaisten materiaalien nopea ja tehokas työstö”, kertoo Timo Sutinen Saint-Gobain Abrasives Ab:n Suomen myyntivastaava.

Katso myös www.nortonabrasives.com

Saint-Gobain Abrasives on Pohjoismaiden johtava hiomatuotteiden toimittaja. Yritys on osa maailman suurinta hiomatuotteita valmistavaa yritystä, Saint-Gobain Abrasivesia. Saint-Gobain Abrasives soveltaa viimeisintä teknologiaa, johtaa uusien hiomatuotteiden kehitystä sekä tarjoaa useita tunnettuja tuotemerkkejä kuten Norton, Clipper, Nimbus, Flexovit, Winter ja Baystate.