Vaikeasti saavutettavien paikkojen yksinkertaisempaa hiontaa minilamellilaikoilla

Tiedote -

Vaikeasti saavutettavien ja ahtaiden paikkojen kuten kulmien ja reunojen hionta vaatii erityistyökaluja. Flexovit lanseeraa nyt erityisen hyvin ahtaiden ja vaikeasti saavutettavien paikkojen hiontaan sopivia minilamellilaikkoja kolmella erilaisella ominaisuudella.

Mega-Line –minilamellilaikoissa käytetään uusimman sukupolven keraamista hioma-ainetta ja lisäksi se on päällystetty lämmön kehitystä vähentävällä täyteaineella. Tällä laikalla aikaansaadaan aggressiivinen ja nopea hionta, ja sen käyttöikä on pitkä. Laikat ovat viileästi hiovia, joten ne sopivat erityisesti lämpöherkille materiaaleille kuten ruostumattomalle teräkselle, titaanille ja muille koville metalliseoksille.

Industrial Line –minilamellilaikoilla hionta on aggressiivista ja nopeaa zirkon-alumiinioksidisen hioma-aineen ansiosta. Näiden minilamellilaikkojen puoliavoin täytekerros vähentää tukkeutumista alumiinia ja muita pehmeitä metalleja hiottaessa.

Speedoflex –minilamellilaikat on päällystetty erinomaisella alumiinioksidisella hioma-aineella, jolla aikaansaadaan aggressiivinen hionta. Ne sopivat erityisesti vaikeasti hiottavien materiaalien kuten alumiinin, messingin, pronssin, ruostumattoman materiaalin, hiiliteräksen ja titaanin hiontaan keskikovalla työstöpaineella.

Kaikkia minilamellilaikkoja on saatavilla 50 ja 75 mm halkaisijalla. Mega-Line ja Industrial Line löytyvät karkeuksissa 36, 60 ja 80, Speedoflex karkeuksissa 36, 60, 80 ja 120. Laikkoja käytetään erityisen pidikkeen kanssa, joissa on halkaisijaltaan 6 mm kara. Niissä on pikakiinnitys, joten laikan vaihdot käyvät nopeasti ja helposti. Laikat sopivat käytettäviksi sähkö- tai paineilmakoneissa.

”Uusien minilamellilaikkojen ansiosta ahtaiden paikkojen hionta on helpompaa ja työstö voidaan suorittaa nopeammin ja helpommin, mikä alentaa hionnan kokonaiskustannusta”, kertoo Saint-Gobain Abrasives AB:n Suomen myyntivastaava Timo Sutinen.

Lisätietoa saat sivulta www.flexovit.com

Saint-Gobain Abrasives on Pohjoismaiden johtava hiomatuotteiden toimittaja. Yritys on osa maailman suurinta hiomatuotteita valmistavaa yritystä, Saint-Gobain Abrasivesia. Saint-Gobain Abrasives soveltaa viimeisintä teknologiaa, johtaa uusien hiomatuotteiden kehitystä sekä tarjoaa useita tunnettuja tuotemerkkejä kuten Norton, Clipper, Nimbus, Flexovit, Winter ja Baystate.