100 päivää buddhaluostarissa televisiota katsellen

100 päivää buddhaluostarissa televisiota katsellen

Samsungin kuukausi sitten startannut Catch up Grant -kisa on ratkennut. Tiukassa finaalissa voittajaksi karsiutui tanskalainen Ingebeth Drost. Suomesta finaalissa oli mukana helsinkiläinen Juha Hietala.

Espoo 26. lokakuuta 2015 – Samsungin Tukholmassa huipentunut Catch up Grant -kisa päättyi tanskalaisen tv-sarjafanin Ingebeth Drostin napattua pääpalkinnon. Kuukausi sitten käynnistetyssä kilpailussa Samsung etsi omistautunutta tv-fania, jolle tarjottiin mahdollisuutta viettää 100 päivää Himalajalla buddhaluostarissa tv-sarjoja katsellen. Mobiilisivuston kautta lähetettyjen hakemusten perusteella valittiin kahdeksan pohjoismaista finalistia, jotka lähetettiin karsintoihin Tukholmaan.

– Monet haaveilevat irtiotosta ja matkasta kauas arjen häiriötekijöistä. Olen todella innoissani siitä, että pääsen toteuttamaan tällaisen irtioton oikeasti. Kotona tv-sarjoihin on usein vaikea keskittyä sataprosenttisesti, joten on jännää päästä kokemaan, miltä tuntuu uppoutua sarjoihin oikeasti ilman yhtäkään häiriötekijää, Ingebeth kertoo.

Tukholman karsinnoissa finalistien sopivuutta testasivat muun muassa psykologi, yleislääkäri ja silmälääkäri. He joutuivat myös käymään läpi valheenpaljastustestin.

– Meillä oli finaaliporukan kesken tosi hyvä meininki, ja olemme yhä yhteydessä toisiimme Facebookin kautta. Kisaan osallistumisesta jäi siis hyvä fiilis, vaikka en voittanutkaan, kertoo suomalainen finalisti Juha Hietala.

Tutkimus: neljännes haluaisi enemmän aikaa sarjojen katseluun

TV-sarjojen katselu on tärkeä osa ihmisten arkea. Samsungin YouGov-tutkimusyhtiöllä teettämän kyselyn mukaan neljännes suomalaisista kokee, ettei heillä ole tarpeeksi aikaa katsoa tv-sarjoja. Lähes puolet vastaajista ilmoitti stressaantuvansa, jos heiltä jäi yksi jakso väliin seuraamastaan tv-sarjasta. Kuitenkin vain 8 prosenttia tunnusti joskus valehdelleensa saadakseen jäädä kotiin katsomaan sarjoja.

11 prosenttia tutkimukseen vastanneista kertoi seuraavansa lempisarjojaan tiiviisti, ja halusi nähdä heti uuden jakson kun se oli saatavilla. 34 prosenttia katsoi sarjoja joka päivä. Naiset ilmoittivat katsovansa enemmän sarjoja kuin miehet, sillä naisista 40 prosenttia katsoi sarjoja päivittäin. Miesten kohdalla vastaava luku oli 29 prosenttia. Suurin osa vastaajista kertoi seuraavansa samaan aikaan kahta tai kolmea sarjaa. Tärkeimmiksi syiksi TV-sarjojen katseluun ilmoitettiin rentoutuminen (64 prosenttia vastaajista) ja irtautuminen todellisuudesta (12 prosenttia).

Tutkimuksen toteutti mielipide- ja markkinatutkimusyhtiö YouGov. Siihen vastasi 1105 18–74 -vuotiasta suomalaista, jotka ilmoittivat katsovansa TV-sarjoja vähintään kerran vuodessa. Vastaukset kerättiin sähköpostikyselyllä 25.6.–2.7.2015 välisenä aikana.

Lisätietoja:

Kuluttajakysymykset: Samsungin asiakastuki, 030 6227 515

Simo Arvo, OS/G Viestintä, Simo Arvo, simo.arvo@osg.fi, p. 040 132 5682

Kuvapyynnöt: samsungpr@osg.fi

Lehdistötiedotteet ja kuva-arkisto verkossa: www.samsung.fi ja valitse uutiset.

Haluatko Samsungin lehdistötiedotteita tai kokeilla uusia tuotteita? Ilmoittaudu lähetyslistalle osoitteeseen samsungpr@osg.fi

Kategoriat

Samsung Electronics Co., Ltd. inspiroi maailmaa ja muovaa tulevaisuutta ideoilla ja teknologioilla, joiden avulla uudelleen määritämme ihmisten käsitykset televisioista, äänentoistolaitteista, älypuhelimista, tableteista, wearables-laitteista, kameroista, kodinkoneista, tulostimista, ammattinäytöistä, SSD-levyistä, muistikorteista, lääketieteellisistä laitteista, puolijohteista ja LED-tuotteista. Älykoti- ja Digital Health -ratkaisumme ovat osoitus siitä, että olemme myös johtava toimija esineiden internet -tuotealueella. Palveluksessamme on 319 000 työntekijää 84 maassa ja vuotuinen myyntimme on 172 miljardia euroa. Lisätietoja Samsungista osoitteessa: www.samsung.com/fi ja virallisessa blogissamme: global.samsungtomorrow.com

Samsung Suomi