Ohita
Samsung Electronics esittelee uudet lifestyle- ja built-in -mallistonsa EuroCucina 2024 -tapahtumassa

Tiedote -

Samsung keskittyy mallistossaan saumattomaan yhdistettävyyteen ja uusiin arkea parantaviin innovaatioihin.

Samsung Electronics esittelee uuden, kodin yhdistettävyyttä tukevan keittiö- ja lifestyle -mallistonsa EuroCucina 2024 -tapahtumassa. Milanon Rho Fierassa 16.–21. huhtikuuta järjestettävä tapahtuma on yksi suurimmista kansainvälisistä keittiötapahtumista. Samsung havainnollistaa tapahtumassa, kuinka kodin laitteiden yhdistettävyys ja upouusien tuotteiden sisäänrakennetut ominaisuudet voivat helpottaa ihmisten arkea.

“Olen innoissani, että pääsemme esittelemään uudet mallistomme EuroCucinaan kaksi viikkoa sitten järjestetyn kansainvälisen Welcome to Bespoke AI -tapahtuman jälkeen” sanoo Moohyung Lee, Samsung Electronicsin EVP and Head of the Customer Experience Team, Digital Appliances (DA) Business.

“Uskomme, että laitteiden yhdistettävyys vie kuluttajien arjen uudelle tasolle ja he kokevat sisäänrakennettujen ominaisuuksien helpottavan elämäänsä. Toivon, että osastolla vierailijat innostuvat näistä uusista muutoksista, joita Samsung tuo EuroCucinaan,” hän jatkaa.

EuroCucinassa Samsung kutsuu vierailijat alueille, jotka koostuvat Bespoke AI[1] ja Premium Built-in Kitchen -osastoista. Premium Kitchen -alueella Samsung aikoo julkistaa uudet sisäänrakennetuilla ja innovatiivisilla ominaisuuksilla varustetut tuotteensa, jotka istuvat eurooppalaiseen elämäntyyliin.

Laitteiden välinen yhdistettävyys laajenee

Samsungin osasto alkaa Bespoke AI[2] -kodinkonevyöhykkeen esittelyllä, joka demonstroi yhteyksien laajentamista[3]. Keittiön lisäksi Bespoke AI laajentaa laitteiden yhdistettävyyden myös kodin muihin tiloihin, mikä helpottaa käyttäjien arkea vähentämällä kotitöissä tarvittavaa työpanosta.

Samsung korostaa useiden näyttöjen avulla parannettua kokemusta. AI Family Hub™[4] ja 7-tuumainen Anyplace Induction -lieteen liitetty näyttö AI Home[5] ovat kokemuksen keskiössä. Näytöt mahdollistavat sen, että laite voi muodostaa yhteyden toisiin laitteisiin ja ohjata niitä, mikä parantaa SmartThings -ekosysteemin käytettävyyttä entisestään.

Kodinkoneissa on esimerkiksi SmartThings 3D Map View -ominaisuus eli kolmiulotteinen näkymä kodista, joka paikallistaa kytketyt Samsung-laitteet eri puolilla taloa. Se tekee esimerkiksi kytkettyjen laitteiden sammuttamisesta ja niiden energiankäytön tarkistamisesta entistä tehokkaampaa.

Alueella on esittelyssä myös erilaisia arkielämää simuloivia tilanteita. Jos laite on asetettu SmartThings Energy Away mode -tilaan, SmartThings sammuttaa valitut laitteet automaattisesti, kun käyttäjät eivät ole kotona. Lisäksi alueella esitellään SmartThings Energy -tilaan perustuvia energiansäästöratkaisuja. Optimal Charging -ominaisuuden avulla robotti-imuri latautuu vain 60 prosenttiin silloin, kun energiaa käytetään eniten, kun taas Optimal Scheduling -toiminto ajoittaa astianpesukoneen pesun automaattisesti ruuhka-aikojen ulkopuolelle.

Calm Onboarding -ominaisuuden avulla Samsung puolestaan helpottaa käyttäjien liittymistä SmartThings-ekosysteemiin. Kun asiakkaat ostavat tuotteen Samsung-tilillään, SmartThings jäljittää toimituskohteen ja muodostaa siihen automaattisesti yhteyden ilman käyttäjältä vaadittavia toimenpiteitä. Samsung Knox Security varmistaa, että kodin yhdistettävyys tapahtuu turvallisesti.

Integroidut kodinkoneet sopivat erilaisiin elämäntyyleihin

Samsung on vahvistanut asemaansa entisestään Euroopan markkinoilla tuomalla saataville integroituja malleja, kuten jääkaappeja, astianpesukoneita, induktioliesitasoja ja uuneja, sekä ottamalla käyttöön AI Pro Cookingin kaltaisia innovatiivisia ominaisuuksia. Premium Built-in Kitchen -alueella Samsung esittelee kolme uutta tuotetta, jotka vahvistavat brändin asemaa integroitujen keittiöiden markkinoilla.

Kodinkoneiden tekoälyominaisuudet ja päivitetyt toiminnot tarjoavat kuluttajille muunneltavuutta integroitujen keittiöiden toteutuksessa.

Ensinnäkin Built-in Wide Bottom Mount Freezer, BRB6500D, on ensimmäinen leveä malli Samsungin integroitujen jääkaappien mallistossa. Wi-Fi-yhteensopivuuden ansiosta käyttäjät voivat pienentää energiankulutustaan yli 10 prosentilla[6] SmartThings AI Energy Moden[7] kautta. Käyttäjät voivat myös seurata energiankäyttöään ja sen kustannuksia kuukausitasolla. Mikäli kustannukset ylittävät asetetun rajan, energiansäästötila voi auttaa käyttäjiä säästämään energiaa[8] muuttamalla kompressorin nopeutta ja sulatusjakson taajuutta. Twin Cooling™ -järjestelmä säilyttää ruoan tuoreena pidempään säätämällä jääkaapin ja pakastimen lämpötilaa ja kosteutta toisistaan riippumattomien höyrystimien ja tuulettimien avulla.

Myös globaalissa ‘Welcome to BESPOKE AI’ -julkistustapahtumassa esitelty Anyplace Induction -liesi on esillä alueella. Kuten nimi kertoo, Anyplace Induction mahdollistaa ruoanlaiton missä tahansa keittotasolla. Joustavuuden mahdollistavat 22 suorakulmaista levykelaa, jotka peittävät keittotason laajasti. Se vähentää kuolleita alueita ja muodostaa siten suuremman keittoalustan kuin perinteinen Samsungin 4-renkainen induktiokeittotaso[9]. Lisäksi Intelligent Pan Detection –ominaisuuden ansiosta käyttäjät voivat asettaa kattilat ja pannut mihin tason kohtaan tahansa. Induktio käyttää 76 sensoria, jotka tunnistavat älykkäästi kattiloiden ja pannujen sijainnin ja näyttävät ne AI Home -näytöllä. Tämän myötä käyttäjät voivat valita keittoalueet ja lämpötilan valmistettavan ruuan mukaan. Anyplace Induction -liesi sisältää esimerkiksi Anti-Scratch Glass -lasin, jonka kovuusluokitus on Moshin asteikolla huimat 8[10] . Näin pinta kestää paremmin keittoastioiden siirtämistä ja puhdistamista, mikä tekee siitä pitkäikäisen ja helppohoitoisen. Tuote tulee saataville Pohjoismaissa syksyn 2024 aikana.

EuroCucina 2024 -messuilla esittelyssä oleva Samsungin uusi astianpesukone, Energy Efficient Dishwasher[11], on viimeisin korkean energiatehokkuuden astianpesukonemalli. A/B -merkinnöillä[12] varustetussa astianpesukoneessa on WaterJet Clean™ -järjestelmä, joka puhdistaa astiat tehokkaasti joka puolelta ja parantaa näin energiatehokkuutta. Sen melutaso on vain 41dB Extra Silence -ohjelman ollessa käytössä[13]. Lisäksi SmartThings-yhteyden avulla käyttäjät voivat säästää entistä enemmän energiaa jokapäiväisessä elämässään. Tekoälyä hyödyntävä SmartThings AI Energy -toiminto[14] valvoo virrankulutusta ennakoivasti ja arvioi sen jatkuvaa käyttöä. Käyttäjät voivat asettaa energiansäästötilan päälle, mikäli kuukausittainen kulutus näyttää ylittävän asetetun rajan. Energiansäästötilassa astianpesukone kuluttaa jopa 23 % vähemmän energiaa käytettäessä Pots & Pans -ohjelmaa[15]. Tämä tapahtuu alentamalla pääasiallisen pesun ja kuuman huuhtelun lämpötilaa pidentäen samalla pesuohjelman kestoa. Kitchen Fit™ Sliding Door[16] -liukuovi varmistaa, että astianpesukone integroituu harmonisesti nykyaikaisiin keittiöihin. Liukusaranan ansiosta oven voi avata kokonaan ilman, että alapuolella olevaa sokkelia tarvitsee leikata, ja näin oven alalinja jatkuu saumattomasti keittiön kaapinoviin.

Laatua ja yhteistyötä nyt ja tulevaisuudessa

Samsung tekee töitä säilyttääkseen tuotteiden laadun ja varmistaakseen paremman lopputuloksen. Siksi se on kehittänyt teknologioita, jotka tuovat tämän tavoitteen osaksi tuoteominaisuuksia, kuten AI Ecobubble™[17], joka vähentää pesukoneen energiankulutusta[18], sekä Less Microfiber™ -suodatin ja pesuohjelma, jotka vähentävät mikromuovipäästöjä pesukoneen poistovedessä[19].

Samsung esittelee uusimpia saavutuksiaan EuroCucina 2024 -tapahtumassa. Yhtiö korostaa erityisesti SmartThings Energyä hyödyntäviä yhteistöitään. Samsung on osallistunut aktiivisesti energiatehokkaita koteja edistäviin hankkeisiin, ja SmartThings Energy yhdistää nämä projektit kodin energiankäytön seurannan mahdollistamiseksi. Se voi myös synkronoida Demand Response[20] (DR) kaltaisen ohjelman säätämällä liitettyjen laitteiden tilaa automaattisesti, kun DR-ohjelma käynnistyy.

Lisätiedot: www.samsung.com
Kuluttajakysymykset: Samsungin asiakastuki, 030 6227 515
Samsungin mediakontakti: OSG Viestintä, samsungpr@osg.fi

[1] Tekoälyyn perustuvat ominaisuudet ovat saatavilla tietyissä laitteissa.
[2]Tekoälyyn perustuvat ominaisuudet ovat saatavilla tietyissä laitteissa.
[3] Laitteiden on oltava yhdistettynä SmartThingsiin ja rekisteröitynä samalle Samsung-tilille.
[4] Family Hubin kautta käytettävissä oleva AI Vision Inside käyttää tekoälyyn perustuvaa algoritmia, jota saatetaan päivittää säännöllisesti tarkkuuden parantamiseksi. Tekoälyyn perustuvat algoritmit voivat tuottaa epätäydellistä tai virheellistä tietoa.
[5] AI Home on saatavilla räätälöidyssä AI Laundry Combo™ -palvelussa: AI Opti™ Wash & Dry ja Bixby, jotka ovat käytettävissä AI Home -palvelun kautta, hyödyntävät tekoälyyn perustuvaa algoritmia. AI-pohjaisia algoritmeja saatetaan päivittää säännöllisesti tarkkuuden parantamiseksi. Wi-Fi-yhteys ja Samsung-tili vaaditaan.
[6] Testitulokset perustuvat tehdasasetusten mukaisen lämpötilan vertailuun AI Energy -tilaa käytettäessä. Tulokset voivat vaihdella käyttöolosuhteista ja -tavoista riippuen.
[7] Saatavana Android- ja iOS-laitteille. Tarvitaan Wi-Fi-yhteys ja Samsung-tili.
[8] SmartThings näyttää ilmoituksen ennen säästöalgoritmin aktivointia sekä "Maksimitilassa" että "Mukautetussa (Custom) tilassa"
[9]Perustuu sisäiseen testaukseen. Testiolosuhteet: Käämin peittämän todellisen kypsennettävän pinta-alan vertailu. Vertailumalli: NZ84C605**K/U* (tavanomainen).
[10] Perustuu Intertekin suorittamaan Mohsin kovuusluokituksen testaukseen ASTM C1895:n mukaisesti: Yleinen keraaminen lasi = 5, Samsung Anti-Scratch Glass = 8. Vertailun vuoksi: timantti = 10, muurausporanterä = 8, rautanaula = 6. Testissä näyte asetetaan testilaitteeseen, sitten asennetaan kärki ja asetetaan kulma 70 °C:een. Testeriin asetetaan 200 g:n vaakapaino, minkä jälkeen näytettä naarmutetaan kärjellä 5 kertaa, minkä jälkeen pinta puhdistetaan ja tarkastetaan paljain silmin, onko naarmu näkyvissä.
[11] DW7700B
[12] DW60DG790***** energialuokka on A ja DW60DG770/760***** energialuokka on B.
[13] Perustuu sisäiseen testaukseen. Kun käytetään Extra Silence -ohjelmaa, melutaso on 41 dB, kun kolmas teline on asennettu.
[14] Saatavana Android- ja iOS-laitteille. Tarvitaan Wi-Fi-yhteys ja Samsung-tili.
[15] Perustuu DDW24G9000APDA-mallilla tehtyihin sisäisiin testeihin, joissa mitattiin AHAM DW-1-2020- ja AHAM DW-2-2020 -standardien mukaisen "Auto"-ohjelman energiankulutusta AI Energy -tilan kanssa ja ilman sitä. Tulos: "Auto"-ohjelma = 748Wh ja "Auto"-ohjelma AI Energy -tilan kanssa = 482Wh, mikä tarkoittaa 35,5 %:n vähennystä. Tulokset voivat vaihdella todellisten käyttöolosuhteiden mukaan. AI Energy -tilaa voidaan käyttää 7 pesuohjelman kanssa: Heavy, Delicate, Express 60, Plastic, Pots and pans, Night ja Auto.( Vastuuvapauslauseke päivityksiä tarvitaan).
[16] Mukautettu paneelin painoluokka: 4,5-12kg (Itsesäätyvä).
[17] AI Ecobubble™ aktivoituu vain tietyissä pesuohjelmissa kuten Puuvilla, Synteettiset ja AI-pesu alle 2 kg:n koneellisilla.
[18] Ecobubble™-kylmäpesun ansiosta jopa 70 prosentin energiansäästö verrattuna pesuun lämpimällä vedellä. Testattu standardin IEC 60456-2010 mukaisesti / 4 kg:n pesukuorma / Super Eco Wash kylmäpesu (WF80F5E5U4W) vs. Cotton 40°C ilman Ecobubble™ (WF0702WKU). Yksittäiset tulokset voivat vaihdella.
[19] Kun pestään synteettisiä tekstiilejä
[20] Demand Response (DR) on ohjelma, joka tarjoaa monenlaisia kannustimia asiakkaille, jotka vähentävät sähkön kulutusta ruuhka-aikoina.

Kategoriat

Samsung Electronics Co., Ltd. inspiroi maailmaa ja muovaa tulevaisuutta muuttuvilla ideoilla ja teknologioilla. Yritys määrittelee uudelleen käsitykset televisioista, älypuhelimista, puettavista laitteista, tableteista, digitaalisista kodinkoneista, verkkojärjestelmistä sekä muisti-, puolijohde-, valaisu- ja LED-ratkaisuista. Tuoreimmat Samsung-uutiset löydät osoitteesta: http://news.samsung.com/

Samsung Suomi