Samsung esittelee uuden silmiä suojaavan sovelluksen

Lehdistötiedote -

Samsung esittelee uuden silmiä suojaavan sovelluksen

Samsung Safety Screen -sovellus auttaa pitämään mobiililaitetta juuri oikean etäisyyden päässä.

Espoo, 22. huhtikuuta 2016 – Samsung esittelee uuden Samsung Safety Screen -sovelluksen, joka auttaa etenkin lapsia pitämään mobiililaitteita optimaalisen matkan päässä silmistä.

Ilmainen sovellus on kaikkien Android-käyttäjien saatavilla Google Play -kaupasta. Sovellus pyörii käyttöjärjestelmän taustalla ja vanhemmat voivat halutessaan asettaa siihen salasanan. Kasvontunnistusteknologian avulla laite tunnistaa jos sitä pidetään liian lähellä silmiä. Silloin se sulkee näytön ja muistuttaa käyttäjää etäisyydestä animaatiolla.

Näöstä huolehtimiseen keskittyneen Vision Council -organisaation* mukaan likinäköisyys on lisääntynyt. Tutkijoiden mukaan syynä ovat sekä geneettiset tekijät että ympäristön vaikutukset, kuten digitaalisten laitteiden käyttö ja luonnonvalon vähäisyys ulkona liikkumisen vähennyttyä. Digitaalisten näyttöjen aiheuttama rasitus voi vaivata myös lapsia ja teinejä.

– Yhtenä maailman innovatiivisimmista yrityksistä meillä on vastuu sekä teknologiasta jota kehittämme että siitä, miten sitä käytetään. Yhä useampi lapsi käyttää älypuhelimia ja tabletteja ja meidän on varmistettava heille turvallinen ja mukava käyttökokemus. Tämä sovellus on hyvä esimerkki turvaa tuovasta innovaatiosta, sanoo Samsungin pohjoismaiden markkinointipäällikkö Adam Fors.

Samsungin ja Leo Burnett MENAn yhteistyössä kehittämä Samsung Safety Screen -sovellus on jo palkittu Dubai Lynx -palkinnolla.

*https://www.thevisioncouncil.org/content/digital-eye-strain/kids

Kuluttajakysymykset: Samsungin asiakastuki, 030 6227 515

Lisätiedot ja testilaitteet: Simo Arvo,OSG Viestintä, simo.arvo@osg.fi, p. 040 132 5682

Kuvapyynnöt: samsungpr@osg.fi

Lehdistötiedotteet ja kuva-arkisto verkossa: www.samsung.fi ja valitse uutiset.

Haluatko Samsungin lehdistötiedotteita tai kokeilla uusia tuotteita? Ilmoittaudu lähetyslistalle osoitteeseen samsungpr@osg.fi

Aiheet

Samsung Electronics Co., Ltd. inspiroi maailmaa ja muovaa tulevaisuutta ideoilla ja teknologioilla, joiden avulla uudelleen määritämme ihmisten käsitykset televisioista, äänentoistolaitteista, älypuhelimista, tableteista, wearables-laitteista, kameroista, kodinkoneista, tulostimista, ammattinäytöistä, SSD-levyistä, muistikorteista, lääketieteellisistä laitteista, puolijohteista ja LED-tuotteista. Lisätietoja Samsungista osoitteessa: www.samsung.com/fi ja virallisessa blogissamme:http://news.samsung.com/global/

Lehdistön yhteyshenkilöt