Samsung esitteli AI for All -visionsa CES 2024 -tapahtumassa

Samsung esitteli AI for All -visionsa CES 2024 -tapahtumassa

Samsung kuvailee strategiansa tekoälyteknologian hyödyntämisestä – päämääränä on tehdä liitettyjen laitteiden käytöstä turvallisempaa, avoimempaa ja energiatehokkaampaa.

LAS VEGAS, Nevada – 9. tammikuuta 2024 – Samsung Electronics on tänään esitellyt visionsa siitä, miten tekoälyteknologia (AI) tulee tekemään käyttäjien kokemuksista laitteiden parissa intuitiivisempia ja vaivattomampia. Samsung kertoi yhdessä merkittävien kumppaniensa kanssa CES® 2024-lehdistötilaisuudessa visiostaan[1], teknologiasta sen takana sekä siitä, miten uudet tuotteet ja palvelut helpottavat elämää teköälyn avulla.

Jong-Hee (JH) Han, Vice Chairman, CEO & Head of Samsung’s Device eXperience (DX) Division, avasi lehdistötilaisuuden kuvailemalla, miten teknologia voi parantaa jokapäiväistä elämää tekoälyn avulla ja pysyä silti samalla häiritsemättä taustalla. Esitelty strategia keskittyy tekoälyn rooliin yhteyksien kautta syntyvien, yksinkertaisten ja hyödyllisten kokemusten kehittämisessä. Lehdistötilaisuuden aikana Samsung esitteli useita tuotteita ja palveluita, jotka auttavat tämän tavoitteen saavuttamisessa.

“Tekoälyn esiinmarssin myötä aiempaa älykkäämmät ja paremmat kokemukset muuntavat elintapojamme. Samsungin laaja tehokkaiden laitteiden valikoima sekä pyrkimys tehdä laajaa ja avointa yhteistyötä auttavat tuomaan AI:n ja hyperyhteyksien hyödyt kaikkien saataville”, Han sanoo.

AI-ominaisuuksilla varustetut näyttötuotteet ja digitaaliset kodinkoneet tuovat uusia kokemuksia koteihin

CES-lehdistötilaisuudessa Jonathan Gabrio, Head of Connected Experience Center, Samsung Electronics America, kuvaili tapoja, joilla tekoälyteknologia muuntaa näyttö- ja TV-tuotteiden sekä digitaalisten kodinkoneiden käyttötapoja. Esimerkiksi Samsung Neo QLED 8K QN900D -television ytimessä on AI-suoritin, NQ8 AI Gen3, jossa on kahdeksan kertaa enemmän AI-neuroverkkoja sekä jopa kaksi kertaa nopeampi neuraalinen prosessointiyksikkö (NPU) kuin edeltäjässään. NQ8 AI Gen3 -suorittimen avulla Samsung Neo QLED 8K skaalaa automaattisesti matalaresoluutioisen sisällön ja tuottaa katsojalle jopa 8K-laatuista katseltavaa. Lisäksi televisio terävöittää nopeasti liikkuvaa kuvaa AI Motion Enhancer Pro -toiminnolla. Samsung Neo QLED 8K:ssa on myös Active Voice Amplifier Pro -toiminto, joka analysoi puhetta ja taustaääniä tekoälyn avulla sekä optimoi TV-kuuntelukokemusta, jotta käyttäjät voivat nauttia sisällöistä kuin he olisivat stadionin tai elokuvateatterin eturivissä. Samsung Neo QLED 8K:n Tizen OS Home -käyttöliittymä hioo viihdekokemuksen tuomalla viimeisimmät sovellukset, palvelut, räätälöidyn sisällön ja suositukset helposti saataville.

Samsung huomioi erilaisten käyttäjien tarpeita tarjoamalla innovatiivisia saavutettavuusominaisuuksia. Samsung Neo QLED -television viittomakielitoiminto on heikkokuuloisten eleillä helposti hallittavissa, ja Audio Subtitle -toiminto puolestaan auttaa heikkonäköisiä kääntämällä tekstitykset puheeksi reaaliajassa.

Samsungin muihin uutuuksiin lukeutuu The Premiere 8K -projektori, joka tuottaa 150-tuumaisen kuvan. Lisäksi kyseessä on maailman ensimmäinen langaton 8K-projektori. The Premiere 8K:n avulla käyttäjät voivat saavuttaa elokuvateatterimaisen katselukokemuksen oman kotinsa rauhassa.

Ääniteknologian saralla Samsung esitteli Music Frame -kaiuttimen, joka muokattavissa olevan kantensa kanssa integroituu saumattomasti kodin muuhun sisustukseen. Q-Symphony-toiminnon kautta Music Frame on yhdistettävissä Samsung-televisioihin ja soundbar-kaiuttimiin, jolloin lopputuloksena on rikkaampi bassontoisto ja tilaääni pienellä vaivalla.

Samsung on myös tehnyt parannuksia AI-robotti Ballieen, joka esiteltiin ensi kerran CES 2020 -tapahtumassa. Ballie on nyt AI-kumppani, joka kykenee olemaan vuorovaikutuksessa muiden älylaitteiden kanssa ja tarjoamaan räätälöityjä palveluja – esimerkiksi ikävien askareiden hoitoa tai kuvien ja videoiden projisointia seinälle, jolloin käyttäjät voivat tarkastella säätietoja tai muuta tärkeää päivittäistietoa juuri siellä, missä he ovat.

Keittiö- ja ruoanlaittokokemuksia Samsung kehittää esittelemällä Bespoke 4-Door Flex™ Refrigerator with AI Family Hub™+[2][3] -jääkaapin. Tässä jääkaapissa on 32-tuumainen näyttö, jonka uusi AI Vision Inside[4]-toiminto hyödyntää kaapinsisäistä kameraa, tunnistaa jopa 33 erilaista jääkaapista mahdollisesti löytyvää ruoka-ainetta ja suosittelee reseptejä noihin ruoka-aineisiin liittyen. Käyttäjät voivat asettaa viimeisiä käyttöpäiviä Bespoke 4-Door Flex™ Refrigerator with AI Family Hub™ -jääkaapin näytölle, jolloin jääkaappi voi lähettää muistutuksen asetetun päivämäärän lähestyessä. Tämä on kätevä tapa vähentää ruokahävikkiä. Anyplace Induction -valikoima taas vie AI-liitettävyyden askeleen pidemmälle: Samsung Food -sovellukseen tallennetut reseptit voidaan jakaa lieden 7-tuumaiselle näytölle, jotta käyttäjät voisivat helpommin seurata ohjeita ruokaa laittaessaan.

Samsungin AI-teknologia yltää myös keittiön ulkopuolisiin kodinkoneisiin. Uusi kuivaava pyykinpesukone, Bespoke AI Laundry Combo™, sisältää 7-tuumaisen AI Hub[5]-näytön, jonka kautta käyttäjät voivat hallita pyykinpesua ja kuivausta vaivattomasti ja luonnollisesti. Laite personoi pyykinpesua muistamalla käyttäjän tavat ja ehdottamalla koneoppimisen kautta pesuohjelmia. Samsungin tuleva imurin ja mopin yhdistävä robotti-imuri, Bespoke Jet Bot Combo™[6], puolestaan mahdollistaa AI-teknologian avulla entistä kätevämmän ja tehokkaamman siivouskokemuksen. Päivitetyn AI Object Recognition -ominaisuuden ansiosta imuri tunnistaa aiempaa enemmän esineitä sekä havaitsee tahroja ja tiloja[7]. Bespoke Jet Bot Combo™ tunnistaa lisäksi kohtaamansa lattiatyypit sekä mattojen pituuden, ja säätää asetuksiaan näiden mukaan.

Samsung esittelee tähän asti älykkäimmän Galaxy Book4 -PC-sarjansa

Samsung on vienyt PC-kannettavien käyttömahdollisuudet uudelle tasolle ja luonut yhteistyössä Microsoftin kanssa uusia saumattomia liitettävyysominaisuuksia. Nyt nämä ominaisuudet on viety entistä pidemmälle, ja ne tekevät Galaxy Book4 -sarjasta entistä sulavamman, älykkäämmän ja mukautuvamman. Book4-sarjan kehityssuunta vahvistaa Samsungin ja Microsoftin sitoutumista parhaimman mahdollisen PC-kokemuksen luomiseen.

Microsoft Copilot[8] hyödyntää älykkäitä ja intuitiivisia tekoälyominaisuuksia, joiden avulla Galaxy Book4 -sarjan laitteet toimivat saumattomasti älypuhelimesi kanssa. Microsoft Copilotin avulla viestien etsiminen ja lukeminen sekä niistä yhteenvetojen tekeminen Samsung Galaxy -puhelimesta on vaivatonta, ja voit valjastaa tietokoneesi jopa luomaan ja lähettämään viestejä puolestasi. Galaxy Book4 -sarjan laitteiden ansiosta sinun ei tarvitse avata ja käyttää useita eri sovelluksia puhelimellasi tietojen hakemiseen ja koostamiseen, vaan voit hyödyntää älypuhelimesi ominaisuuksia nopeammin ja älykkäämmin.

Galaxy Book4 -sarjan avulla voit käyttää puhelimesi kameraa web-kamerana[9]ja hyödyntää sitä videopuheluissa tai virtuaalikokouksissa. Taka- ja etukameran välillä vaihtaminen sujuu helposti vain yhdellä painalluksella. Lisäksi voit hyödyntää etäkokouksissa älypuhelimesi muita ominaisuuksia, kuten taustan sumennusta ja automaattista kuvanrajausta, jotka mahdollistavat työskentelyn tilassa kuin tilassa.

Samsungin ja Microsoftin tiivis ja jatkuva yhteistyö tulee avaamaan yhä uusia älyominaisuuksia Galaxy Book4 -laitesarjaan. Edellä mainitut liitettävyysominaisuudet tulevat saataville maaliskuusta alkaen.

Galaxy Book4 -tietokoneet on myös mahdollista yhdistää muihin Galaxy-laitteisiin älypuhelinten lisäksi. Voit esimerkiksi käyttää Tab S9 Ultra -tablettia tietokoneen ulkoisena näyttönä tai nauttia Galaxy Buds2 Pro -kuulokkeiden kristallinkirkkaasta ja äärimmäisen pienellä viiveellä varustetusta äänestä yhdistettynä PC-tietokoneeseen. Kaikki nämä Galaxy Book4 -sarjan ominaisuudet, sekä monet muut hyödyt, on suunniteltu muodostamaan paras mahdollinen PC-käyttökokemus.

Spatiaalinen älykkyys tuo laitteet ja käyttäjät yhteen

Jaeyeon Jung, Executive Vice President & Head of SmartThings, kertoi, että tekoälyteknologia tulee vaikuttamaan käyttäjien ja laitteiden väliseen suhteeseen uusilla ja jännittävillä tavoilla. Eräs näistä on Samsungin visio SmartThings-laitteiden kehityksestä: Mitä useampia Samsung-laitteita käytät, sitä älykkäämmiksi nämä laitteet tulevat. Tätä kautta ne myös tukevat jokapäiväistä elämäämme entistäkin paremmin.

Spatiaalinen tekoäly on avain Samsungin vision toteuttamiseen. Se auttaa laitteita ymmärtämään käyttäjän asuinympäristöä ja rutiineja, mikä mahdollistaa entistäkin yksilöllisemmän kodinhallintakokemuksen. LiDAR-tekniikan[10]avulla SmartThingsiin yhdistetyt laitteet, kuten robotti-imurit, luovat tiloista digitaalisia pohjapiirroksia. Näin voit helposti tarkistaa kaikkien laitteidesi tilan ja sijainnin. Maaliskuussa SmartThings ottaa myös käyttöön päivitetyn 3D-karttanäkymän yksityiskohtaisempien TV- ja älypuhelinkokemusten mahdollistamiseksi. Yksinkertaisen QR-koodin avulla voit lisätä perheesi ja ystäväsi osaksi SmartThings -ekosysteemiäsi ja luoda omat rutiinisi yhdessä läheistesi kanssa.

Älykkäiden sensorien ja tekoälyn avulla SmartThings havaitsee epätavalliset olosuhteet, kuten kaatumisen, ja lähettää havainnosta automaattisen hälytyksen yhteyshenkilöksi asetetulle läheiselle. Galaxy SmartTag2:n ansiosta käyttäjät voivat myös seurata esimerkiksi lemmikkiensä toimintaa ja tallentaa tunnistetiedot digitaalisesti kiinnittämällä tagin kaulapantaan tai valjaisiin[11].

Toiseksi Jung nosti esiin, kuinka Bixby-ääniassistentin parannetut tekoälyominaisuudet tekevät älykodeista entistäkin dynaamisempia. Bixby pystyy nyt käyttäjän sijainnin ja toimintojen perusteella reitittämään komennot automaattisesti sopivimpiin laitteisiin. Multi Device Wakeup -teknologian ja jaetun viestintäprotokollan ansiosta Bixby voi kuunnella komentoja kaikista tilan laitteista, mutta suorittaa pyydetyn toiminnon ainoastaan sopivimmalla laitteella. Jos siis katsot reseptivideota keittiössä Family Hubin™ kautta ja sanot “Hei Bixby! Soita musiikkia!”, lähtee musiikki soimaan älykaiuttimestasi eikä keskeytä katsomaasi reseptivideota.

Samsung Daily+ -palvelulla varustettu TV tulee jatkossa olemaan yhä vahvemmin älykodin keskipiste. Samalla käyttöön tulee uusia lisäpalveluita, kuten videopuhelut ConnecTimen kautta, etäeläinlääkäripalvelut[12]ja Workout Tracker, jonka avulla voit siirtää treenidatasi suoraan Samsungin älykelloon. Lisäksi Samsung tiedotti uudesta Samsung Now+ -palvelusta, jolla käyttäjät saavat etänäkin hyödyllisiä tietoja kodeistaan. Palvelun kautta voit esimerkiksi havainnoida säätilaa tai kotisi turvajärjestelmän valvontakamerasyötettä ilman, että televisiosi on edes päällä. Myös nämä ominaisuudet ovat SmartThingsin tapaan saavutettavissa äänikomennolla.

Home-to-Car-ominaisuudet tuovat auton ja kodin lähemmäksi toisiaan

Samsung kertoi myös autoteollisuudessa tapahtuvasta kehityksestä, joka alkaa yhteistyöllä Hyundai Motor Groupin kanssa. Samsung ja Hyundai tiedottivat ennen CES 2024 -messujen alkua allekirjoittaneensa yhteisymmärryspöytäkirjan. Sopimuksen mukaan käyttäjät voivat SmartThings-yhteyksien ansiosta hyödyntää Home-to-Car ja Car-to-Home -palveluita. Hyundai Motor Groupin Head of Infotainment Development Center & SDV[13] Execution Sub-Division Haeyoung Kwon totesi:

“Hyundai Motor Groupin ohjelmiston määrittelemää ajoneuvoa käyttämällä SmartThings toimii nyt sovelluksen kautta Hyundai-, Kia- ja Genesis-ajoneuvojen kanssa. Me Hyundai Motor Groupissa arvostamme kumppanuutta Samsungin kanssa, ja olemme innoissamme uusista ominaisuuksista, joita voimme tuoda ajoneuvoihin älykkäämpien yhteyksien avulla.”

SmartThingsin kautta voit äänikomennoilla ohjata autosi toimintoja etänä, kuten lämmittää autosi etukäteen tai sulkea ja avata ikkunat. SmartThings-yhteys toimii myös toiseen suuntaan, eli voit ohjata kotisi toimintoja autosta käsin. Voit esimerkiksi avata ja sulkea autotallin ovet automaattisesti auton sijainnin perusteella sekä säätää kodin lämpötilaa. Kaikki toiminnot on mahdollista suorittaa äänikomennoilla.

Lisäksi Samsung kertoi syventäneensä pitkäaikaista kumppanuuttaan HARMANin kanssa. Michelle Gattuso, HARMANin Vice President of Product Management kertoi, kuinka Samsungin ja HARMANin yhteistyö kehittää uusia, ajokokemusta parantavia teknologioita.

“Samsungin johtoasema kuluttajateknologiassa yhdistettynä HARMANin autoalan asiantuntemukseen on avannut oven mullistaviin kokemuksiin, kuten HARMAN Ready Care, Ready Vision ja Ready Display ovat osoittaneet. Nyt työmme Samsungin kanssa muuttuu entistäkin yhtenäisemmäksi. Kumppanuutemme tähtää entistäkin vaikuttavampien kokemusten luomiseen koko matkustamon ekosysteemissä”, Gattuso sanoi.

HARMANin ajoturvallisuuteen keskittyvä Ready Care hyödyntää neuroverkkoihin perustuvaa syväoppimista. Tämä teknologia valvoo kuskin liikkeitä sekä kognitiivista valppautta ja pystyy tarjoamaan yksilöityjä muistutuksia sekä hälytyksiä. Lisäksi Ready Care pystyy tunnistamaan, onko matkustaja lapsi vai aikuinen sekä säätämään turvatyynyn laukeamisen asetukset tämän mukaan.

Lisättyyn todellisuuteen (AR) perustuva Ready Visions tuo myös intuitiivisen näytön suoraan tuulilasiin – silloin kun kuski sitä näkökenttäänsä eniten tarvitsee. Kuljettajilla on käytössään esimerkiksi reaaliaikaisten reittien mukaan päivittyvä kartta sekä suosituksia nopeimmasta reitistä tai kahvipysähdyspaikoista. Toinen HARMAN-tuote, Ready Upgrade, antaa autonvalmistajille mahdollisuuden päivittää ajoneuvon laitteistoa ja ohjelmistoa säännöllisesti. Näin ajoneuvot pysyvät ajan tasalla, nykyaikaisina ja tehokkaina pidempään.

Samsung keskittyy turvallisuuden ja yksityisyyden suojaan kaikissa laitteissaan

Tekoälyavusteisten ja toisiinsa liitettyjen laitteiden maailmassa Samsung panostaa turvallisuuden ja yksityisyyden varmistamiseen. Mobile Experience Security Teamin Shin Baik esitteli yhtiön turvallisuusratkaisuja, joka muodostavat kaiken perustan tänä äärimmäisen verkostoituneena aikakautena.

Yksi keskeinen ratkaisu on Samsung Knox Matrix, joka tarjoaa päästä päähän -salauksen monissa Samsung Galaxy -älypuhelimissa ja televisioissa. Teknologian avulla laitteet voivat monitoroida toisiaan tunnistaakseen ja eristääkseen turvallisuusuhkia. Samsungin käyttäjien datan turvaava Knox Vault laajenee yhä useampiin SmartThingsin yhdistämiin laitteisiin, kuten Samsung Neo QLED 8K -televisioon. Lisäksi Samsungin yhteistyö muiden suurien teknologiayhtiöiden kanssa mahdollistaa käyttäjien turvallisuuden ja yksityisyyden takaamisen heidän yksilöllisiin tarpeisiinsa räätälöidyllä tavalla.

Samsung ottaa edistysaskeleita vastuullisten materiaalien käytössä, energianhallinnassa ja saavutettavuudessa

Johtaja Inhee Chung Samsungin Corporate Sustainability Centeristä korosti Samsungin kiertotaloussuunnitelmia.

Samsung tekee vastuullisuustyötä monin tavoin, kuten tekemällä tuotteidensa käytöstä aiempaakin energiatehokkaampaa tekoälyn avulla. Yksi esimerkki tästä on energiansäästötila SmartThings AI Energy Mode, joka optimoi energiankulutusta automaattisesti ja auttaa käyttäjää säästämään sähköä. Tämä ja vastaavat ominaisuudet osoittavat, kuinka tekoäly ei vain tee elämästä helpompaa, vaan myös energiatehokkaampaa.

Uuden Tesla-yhteistyön ansiosta SmartThings Energystä tulee entistäkin hyödyllisempi niin kotona kuin sen ulkopuolellakin. SmartThings Energy on nyt integroitu Teslan tuotteisiin, kuten sähköautoihin, kotikäyttöön tarkoitettuihin Powerwall-akkuihin, aurinkoinverttereihin ja sähköautoille tarkotettuihin Wall Connector -latausratkaisuihin. Toinen etu on, että SmartThings Energyn käyttäjät voivat hyötyä Tesla-sovelluksen Powerwall “Storm Watch” -toiminnosta, joka hälyttää poikkeuksellisista sääoloista SmartThingsin avulla sekä Tesla-sovelluksen että Samsungin älytelevisioiden ja matkapuhelinten kautta. SmartThings voi lisäksi auttaa käyttäjiään sähkökatkotilanteissa aktivoimalla AI Energy Mode -säästötilan, jolloin laitteiden käyttöön saadaan lisäaikaa hyödyntämällä Tesla Powerwall -akkuihin tallennettua varaenergiaa.

Samsung tuo myös laitteisiinsa ominaisuuksia lisätäkseen niiden saavutettavuutta, kuten digitaalisten laitteiden ohjaus eleiden avulla. Mobiililaitteet tarjoavat automaattisesti tuotettuja tekstityksiä puheluiden aikana. Televisiot ja näytöt puolestaan kääntävät tekoälyn avulla tekstitykset puheeksi. Näkörajoitteisia auttaa Samsung-televisioiden uusi Relumino Together –katselutila, joka mahdollistaa TV:n katselun yhdessä kaikille, joko visuaalisten säätöjen kanssa tai ilman. Nyt kaikki voivat nauttia kotiviihteestä yhdessä samaan aikaan.

Lisätiedot: www.samsung.com
Kuluttajakysymykset:
Samsungin asiakastuki, 030 6227 515
Mediakontakti:
OSG Viestintä, samsungpr@osg.fi

[1] Tämän tiedotteen tarkoituksena on kertoa tuotteista, joita Samsung esittelee CES 2024 -tapahtuman aikana. Huomioithan, että osa tuotteista ja/tai palveluista ei tule saataville Pohjoismaissa. Lisätietoa Pohjoismaiden markkinoille tuotavasta valikoimasta ja teknisistä tiedoista julkaistaan maaliskuussa 2024.

[2] Tuotteen nimi koskee vain Pohjois-Amerikkaa. Muilla alueilla tuotetta kutsutaan nimellä “Bespoke 4-Door French Door Refrigerator with Family Hub™+”.

[3] Tämä ei tarkoita, että kaikki Bespoke 4-Door Flex™ Refrigerator with AI Family Hub™+ -jääkaapin ominaisuudet ovat tekoälyvetoisia tai muodostavat tietoa tekoälyn avulla. Ominaisuudet ja toiminnot, jotka käyttävät syväoppimismalleja, ovat 1) AI Vision Inside ja 2) Bixby features.

[4] Maaliskuusta 2024 alkaen AI Vision Inside voi tunnistaa 33 ruoka-ainetta, kuten tuoreita hedelmiä ja vihanneksia. Jos ruoka-aine on käden peittämä eikä näin tunnistettavissa, se saatetaan listata tuntemattomana esineenä. Kamera ei voi tunnistaa tai listata ruoka-aineita ovihyllyistä tai pakastimesta. Ruoka-aineiden tunnistus perustuu syväoppimismalleihimme, joita on koulutettu valmiiksi asetetuilla tietojoukoilla, joten lopputuloksena voi olla epätäydellistä tai väärää tietoa. Uusia tietojoukkoja saatetaan esittää oppimismallille ajoittain sen tarkkuuden parantamiseksi.

[5] Tämä ei tarkoita, että kaikki AI Hub -ominaisuudet ovat tekoälyvetoisia tai muodostavat tietoa tekoälyn avulla. Ominaisuudet ja toiminnot, jotka käyttävät syväoppimismalleja, ovat 1) AI Smart Dial 2) AI Opti Wash & Dry ja 3) Bixby-toiminnot. Oppimismalleja saatetaan päivittää ajoittain ja ne voivat tuottaa epätäydellistä tai väärää tietoa.

[6] Parhaillaan kehityksessä, muutoksia voi tulla.

[7] Päivitetyn AI Object Recognition -ominaisuuden on määrä tulla saataville vuoden 2024 jälkimmäisellä puoliskolla.

[8] Käyttäjien tulee yhdistää puhelimensa Galaxy Book4 -laitteeseen ‘Link to Windows’ -toiminnon kautta puhelimella ja Microsoft Phone Link -sovelluksen kautta PC:llä, asetusohjeita seuraten. Galaxy-älypuhelimen käyttöliittymäversion tulee olla OneUI 1.0 tai uudempi. Samaa MS-tiliä on käytettävä sekä PC:llä että puhelimella. Ominaisuuden ajoitus ja saatavuus voi vaihdella markkinoittain ja laitteittain.

[9] Käyttäjien tulee yhdistää puhelimensa Galaxy Book4 -laitteeseen ‘Link to Windows’ -toiminnon kautta puhelimella ja Microsoft Phone Link -sovelluksen kautta PC:llä, asetusohjeita seuraten. Galaxy-älypuhelimen käyttöliittymäversion tulee olla OneUI 1.0 tai uudempi. Samaa MS-tiliä ja Wi-Fi-verkkoyhteyttä on käytettävä sekä PC:llä että puhelimella. Saatavuus voi vaihdella laitteittain.

[10] Light Detection and Ranging (LiDAR) -teknologia on optista etäisyyden arviointiin käytettävää teknologiaa.

[11] Lost Mode -tilassa näytettävät yhteystiedot ja viesti tulee rekisteröidä etukäteen SmartThings-sovelluksella, ja käyttäjä on rekisteröitävä sähköpostilla. SmartTag2:n löytäjän laitteen on tuettava NFC:tä ja oltava yhteydessä Internetiin.

[12] Samsung Daily+ tarjoaa pääsyn kolmannen osapuolen eläinlääkäripalveluihin, kuten Dr. Tail.

[13] Software Defined Vehicle

Kategoriat

Samsung Electronics Co., Ltd. inspiroi maailmaa ja muovaa tulevaisuutta muuttuvilla ideoilla ja teknologioilla. Yritys määrittelee uudelleen käsitykset televisioista, älypuhelimista, puettavista laitteista, tableteista, digitaalisista kodinkoneista, verkkojärjestelmistä sekä muisti-, puolijohde-, valaisu- ja LED-ratkaisuista. Tuoreimmat Samsung-uutiset löydät osoitteesta: http://news.samsung.com/

Samsung Suomi