Samsung esitteli uuden SSD:n – 8 teratavun 870 QVO

Uusi SSD 870 QVO nostaa kuluttajille suunnatut tallennusratkaisut uudelle tasolle. Edeltäjäänsä verrattuna laitteen tallennuskapasiteetti kasvaa merkittävästi.

Espoo - 30. kesäkuuta 2020 - Tänään Samsung esittelee quad level cell (QLC) -pohjaisten SSD-levyjen toisen sukupolven. 870 QVO SATA SSD asettaa uuden standardin edeltäjäänsä 860 QVO:n verrattuna jopa kahdeksan teratavun tallennuskapasiteettinsa myötä. Lyömättämän nopeutensa ja luotettavuutensa ansiosta se sopii erinomaisesti sekä arkiseen että ammattimaiseen PC-käyttöön.

Kuluttajien on aiemmin pitänyt valita SSD- ja HDD-yksiköiden välillä. Samsungin uusi 870 QVO SSD -levy perustuu molempien laitteiden parhaisiin ominaisuuksiin, sillä se yhdistää SSD:n suorituskyvyn ja kiintolevyn tallennuskapasiteetin. Siksi se on optimaalinen valinta käyttäjille, jotka eivät halua valita SSD:n ja HDD:n välillä.

– Ensimmäisen QLC-tekniikan SSD:mme eli 860 QVO:n seuraajaksi tuomme markkinoille nyt toisen sukupolven QVO SSD -levyn, joka tarjoaa edeltäjäänsä verrattuna jopa kaksinkertaisen 8 teratavun tallennuskapasiteetin sekä parannetun suorituskyvyn ja luotettavuuden. Uuden 870 QVO:n ansiosta entistä useammat kuluttajat voivat kokea SSD:n suorituskykyedut ja nauttia samalla kiintolevyn tallennuskapasiteetista, kertoo Samsungin tallennustuotteiden tuotepäällikkö Jani Laaksonen.

870 QVO:n peräkkäiset luku- ja kirjoitushuippunopeudet ovat jopa 560 Mt/s ja 530 Mt/s. TurboWrite-tekniikan ja suuren SLC-välimuistinsa avulla laite pystyy ylläpitämään korkeaa suorituskykyä.

Edeltäjäänsä 860 QVO:n verrattuna 870 QVO tarjoaa myös 13%:n parannuksen satunnaislukemisnopeuteen. Tämä tekee siitä erityisen sopivan PC:n päivittäiseen kuormitukseen, kuten moniajoon, pelaamiseen ja internetin selailuun. Data Migration ja Magician tarjoavat joukon parannettuja ominaisuuksia, joiden avulla käyttäjä voi päivittää, hallita ja optimoida SSD-levyään helpommin.

Erinomaisen tallennuskapasiteetin ja suorituskyvyn lisäksi 870 QVO:ssa poikkeuksellinen kerstävyystakuu, peräti 2880 kirjoitettua teratavua (TBW) tai kolmen vuoden rajoitettu takuu.

870 QVO on saatavilla kapasiteeteissa 1 TB, 2 TB, 4 TB ja 8 TB. 30. kesäkuuta 2020 alkaen 1 teratavun malli on myymälöissä, ja loput tulevat saataville pian sen jälkeen. Suositushinnat ovat 139,90 € (1 TB), 279,90 € (2 TB), 549,90 € (4 TB) ja 999,90 € (8 TB).

Lisätietoja tuotteista löytyy osoitteesta samsung.com/ssd tai samsungssd.com.

Tekniset tiedot:

870 QVO
Interface SATA 6 Gbps
Form Factor 2.5-inch
Storage Memory Samsung V-NAND 4-bit MLC (QLC)
Controller Samsung MKX Controller
DRAM 8GB LPDDR4 (8TB)4GB LPDDR4 (4TB)2GB LPDDR4 (2TB)

1GB LPDDR4 (1TB)

Capacity 8TB, 4TB, 2TB, 1TB
SequentialRead/Write Speed Max 560/530 MB/s
RandomRead/Write Speed(QD32) Max 98K/88K IOPS
Management Software Samsung Magician
Total BytesWritten 2,880TB (8TB)1,440TB (4TB)720TB (2TB)

360TB (1TB)

Warranty Three (3) Year Limited Warranty

Kuluttajakysymykset: Samsungin asiakastuki, 030 6227 515

Lisätiedot: Lasse Pulkkinen, OSG Viestintä, lasse.pulkkinen@osg.fi, p. 0400 630 049

Kuvapyynnöt ja median testilaitteet: samsungpr@osg.fi

Lehdistötiedotteet ja kuva-arkisto verkossa: www.samsung.fi ja valitse alalaidasta Uutiset.

Kategoriat

Samsung Electronics Co., Ltd. inspiroi maailmaa ja muovaa tulevaisuutta ideoilla ja teknologioilla, joiden avulla uudelleen määritämme ihmisten käsitykset televisioista, älypuhelimista, puettavista laitteista, tableteista, digitaalisista kodinkoneista, verkkojärjestelmistä sekä muisti-, puolijohde-, valamo- ja LED-ratkaisuista. Tuoreimmat Samsung-uutiset löydät osoitteesta: http://news.samsung.com/

Samsung Suomi

Samsung Electronics Co., Ltd. inspiroi maailmaa ja muovaa tulevaisuutta muuttuvilla ideoilla ja teknologioilla. Yritys määrittelee uudelleen käsitykset televisioista, älypuhelimista, puettavista laitteista, tableteista, digitaalisista kodinkoneista, verkkojärjestelmistä sekä muisti-, puolijohde-, valaisu- ja LED-ratkaisuista. Tuoreimmat Samsung-uutiset löydät osoitteesta: http://news.samsung.com/