Samsung esitteli uuden sukupolven Gearit

Samsung esitteli uuden sukupolven Gearit

Gear 2 ja Gear 2 Neo ovat ensimmäiset Tizen-käyttöjärjestelmään perustuvat puettavat älylaitteet.

Barcelona, Espanja – 24. helmikuuta, 2014 – Samsung esitteli Barcelonassa Gear 2:n ja Gear 2 Neon, jotka vievät puettavan teknologian käytettävyyden ja tyylin seuraavalle tasolle. Uudet Tizen-käyttöjärjestelmään perustuvat mallit tarjoavat entistä monipuolisemman liitettävyyden lisäksi tyylikkäät värivaihtoehdot ja kattavat personointimahdollisuudet.

– Samsung jatkaa puettavien laitteiden kehityksen kärjessä laitteilla, joiden tyyli on viimeisteltyä ja räätälöitävyys lähes rajatonta. Kelloille on tarjolla myös vankka ohjelmistojen ekosysteemi. Olemmekin uudessa Gear-mallistossa kehittäneet niitä ominaisuuksia, joista pidettiin eniten alkuperäisessä Gearissa, kertoo Samsungin telecom-myyntipäällikkö Mika Engblom.

Seuraavan sukupolven kannettavaa vapautta

Gear 2:n ja Gear 2 Neon muotoilu, kevyemmät materiaalit ja premium-tason viimeistely heijastavat moderneja kellosuunnittelun trendejä. Kamera sijaitsee nyt kellojen rungossa, eikä rannekkeessa, mikä tekee uusista Geareista entistä virtaviivaisempia. Uusien värivaihtoehtojen ansioista Gearit sopivat tyyliin kuin tyyliin. Gear 2:n värivaihtoehtoihin lukeutuvat musta, kullanruskea ja villi oranssi. Gear 2 Neon vaihtoehtoja ovat hiilenmusta, mokanharmaa ja villi oranssi. Kellojen kotinäkymä ja kellotaulun ulkonäkö sekä fontit ovat täysin räätälöitävissä oman maun mukaan.

Täydellinen kumppani arkeen

Gear 2 ja Gear 2 Neo ovat mainioita kumppaneita arkeen. Ilmoitukset tulevista puheluista, viesteistä ja sähköposteista on mahdollista saada suoraan kellon ruudulle. Puheluihin voi vastata tai ne voi tarvittaessa hylätä yhdellä sormen pyyhkäisyllä.

Uutuusominaisuuksiin lukeutuu useita arkea helpottavia toimintoja. Uusissa Geareissa on muun muassa sisäänrakennettu infrapunalähetin, joten WatchON Remote -sovelluksen avulla Gearilla voi ohjata vaikkapa televisiota ja digiboksia. Sisäänrakennetun musiikkisoittimen ja bluetooth-kuulokkeiden avulla Gearilla voi kuunnella musiikkia lenkillä ilman, että älypuhelin on mukana matkassa. Uudet Gearit tukevat Samsungin tarjoamia fitness-sovelluksia ja ne toimivat myös sykemittarina. Näin Gearin käyttäjä voi seurata reaaliajassa omaa hyvinvointiaan.

Uudet Gearit perustuvat Tizen-käyttöjärjestelmään ja ne ovat yhteensopivia niiden julkaisusta alkaen laajan Samsung-laitekirjon kanssa. Laitteet tulevat myyntiin huhtikuussa ja niiden suositushinnat ovat:

Gear 2: 349€

Gear 2 Neo: 249€

Tekniset tiedot:

Näyttö

1.63”Super AMOLED (320 x 320)

Suoritin

1.0 GHz Dual Core Processor

Käyttöjärjestelmä

Tizen based wearable platform

Kamera

Gear 2 : 2.0 Megapixel Auto Focus (1920x1080, 1080x1080, 1280x960)

Gear 2 Neo : N/A

Codec: H.264, H.263

Format: 3GP, MP4

HD(720p, @30fps) Playback & Recording

Audio

Codec: MP3/AAC/AMR/Vorbis

Format: MP3, M4A, AAC, OGG

Kameran ominaisuudet

Auto Focus Camera, Sound & Shot, Location Tags, Signature

Lisätoiminnot

Fitness Features:

1. Heart Rate sensor
  2. Pedometer
  3. Exercise

Standalone Modes: Running, Walking

Companion Modes: Cycling, Hiking

1. Sleep&Stress (Downloadable)

Music Player with Bluetooth® Headset and Speaker

WatchON Remote: Remote Controller via IrLED Sensor

Basic Features:

-  Bluetooth Call, Camera, Notification(SMS, E-mail, Apps)

Media Controller, Schedule, Smart Relay, S Voice, Stopwatch, Timer, Weather

More Features(Downloadable):

-  Calculator, ChatON, Flashlight, Quick Settings, Voice Memo

Changeable Strap

Color Options:

-  Gear 2 : Charcoal Black, Gold Brown and Wild Orange

-  Gear 2 Neo : Charcoal Black, Mocha Grey and Wild Orange

IP67 Certified Dust and Water Resistant, Noise Cancellation

Sovellukset

Banjo, BMW, CNN , Conde Nast, Expedia, eBay, Evernote, Feedly, GARMIN, Glympse,

GM (Onstar 4GLTE), iControl, Line,Path, Paypal, RUNTASTIC, Volkswagen, Weather Channel, Under Armour(Map my fitness)

Samsung-palvelyt

Samsung Apps

Yhteysominaisuudet

Bluetooth® v4.0 LE, IrLED

Anturit

Accelerometer, Gyroscope, Heart Rate

Muisti

RAM: 512MB

Storage: 4GB Internal Memory

Mitat

Gear 2 : 36.9 x 58.4x 10.0 mm, 68g

Akku

Standard Battery, Li-ion 300mAh

Typical Usage 2~3 days, Low Usage up to 6 days

Lisätietoja:

Median testilaitteet ja laitetestit: samsungpr@osg.fi

Kuluttajakysymykset: Samsungin asiakastuki, 030 6227 515

Mika Engblom, Myyntipäälikkö, telecom, mika.engblom@samsung.com, p. 0408 604 420

Eva Carrero, markkinointipäällikkö, e.carrero@samsung.com, p. 0400 807 750

Lasse Pulkkinen, OS/G Viestintä, lasse.pukkinen@osg.fi, p. 040 132 5682

Kuvapyynnöt ja median testilaitteet: samsungpr@osg.fi, p. 0400 630 049

Lehdistötiedotteet ja kuva-arkisto verkossa: www.samsung.fi ja valitse uutiset.

Haluatko Samsungin lehdistötiedotteita tai kokeilla uusia tuotteita? Ilmoittaudu lähetyslistalle osoitteeseen samsungpr@osg.fi

Uutisia RSS-syötteinä: www.samsung.com/fi/aboutsamsung/rss/rssFeedList.do

Kategoriat

Samsung Electronics Co Ltd, Korea, on johtava kuluttajaelektroniikan ja komponenttien valmistaja. Samsungin innovatiivisten tuotteiden portfolioon kuuluvat mm. televisiot, älypuhelimet, tietokoneet, tulostimet ja monitoimilaitteet, kodinkoneet, lääketieteelliset laitteet, puolijohteet ja LED-tuotteet. Yrityksellä on 236 000 työntekijää 79 maassa. Yhtiön yhteenlaskettu vuosittainen liikevaihto on vuonna 2012 187,8 miljardia Yhdysvaltain dollaria. Samsungin tavoitteena on tarjota enemmän mahdollisuuksia ihmisille eri puolella maailmaa. Lisätietoja Samsungista: www.samsung.com/fi