Ohita
Samsung ISE 2024 -tapahtumassa: SmartThings tuo kehittyneempää liitettävyyttä B2B-näyttöihin

Tiedote -

Samsung esittelee tapahtumassa yrityskäyttöön tarkoitettujen näyttöjen hyperliitettävyyttä sekä uutta Google EDLA -sertifioitua interaktiivista WAD-näyttöä.

Espoo, Suomi – 30. tammikuuta 2024 – Samsung Electronics esittelee tänään Integrated Systems Europe (ISE) 2024 -tapahtumassa Barcelonassa, kuinka SmartThings-alusta vahvistaa yhtiön B2B-näyttötarjontaa uuden ajan yhdistettävyydellä. Samsungin SmartThings for Business -messuesitys painottaa edistysaskeleita, joita kehittynyt internet-of-things (IoT) -alusta tuo mukanaan. Lisäksi Samsung osoittaa olevansa sitoutunut tarjoamaan helposti hallittavia ja kattavilla yhteyksillä varustettuja digitaalisia näyttötauluja kaikille toimialoille.

“Kaupallisissa näytöissä toiminnan tehokkuus on tärkeää. Samsungin digitaaliset näyttötaulut mahdollistavatkin SmartThings-alustan avulla seuraavan sukupolven liitettävyyden ja ominaisuudet kaikenkokoisille yrityksille. Tämä SmartThings-ekosysteemin laajennus tulee parantamaan asiakkaidemme ja kumppaniemme käyttökokemusta monilla eri aloilla”, sanoo SW Yong, President & Head of Visual Display Business, Samsung Electronics.

Miten yritykset älymyymälästä älytoimistoon voivat hyötyä SmartThingsin avulla yhdistetystä teknologiasta

Tapahtumassa Samsung havainnollistaa, kuinka yritykset voivat SmartThingsin avulla ottaa digitaalisista näyttötauluistaan kaiken irti ja hallita entistä kattavammin älylaitteitaan eri ympäristöissä. Kun SmartThings-yhteysominaisuudet ovat saatavilla Smart Signage -näyttötauluilla, hotellien TV-näytöillä ja muilla kaupallisilla näytöillä, käyttäjät pääsevät kokemaan hyperliitettävyyden hyödyt omassa liiketoimintaympäristössään. Uudistukset koskevat Samsungin älylaitteita sekä muita laitteita, jotka tukevat alan viimeisimpiä IoT-standardeja: Matter ja Home Connectivity Alliance (HCA).

Samsung tehostaa osaltaan tilanhallintaa ja energiatehokkuutta muuntamalla SmartThings-alustan avulla toimitiloja yhdistetyiksi älykkäiksi tiloiksi. Parannetut yhteydet hyödyttävät kaikenlaisten yritysten asiakkaita pienistä ja keskisuurista yrityksistä jättiyhtiöihin. Samsungin ISE 2024 -messualueella on nähtävillä esimerkkejä älykkäistä tiloista – mukaan lukien älymyymälä, älytoimisto ja älyhotelli.

Routines-toiminnolla käyttäjät voivat asettaa sopivimman valaistuksen, lämpötilan, kosteuden ja ilmanlaadun tiloihin etukäteen. Myös määritettyjen olosuhteiden ylläpitäminen onnistuu automatisoidun tilanhallinnan avulla. Esimerkiksi älykäs myymälä voi automaattisesti kytkeä virransyötön päälle ja pois, jolloin hinnastot ja valaistus voidaan mukauttaa liikkeen aukioloaikoihin.

SmartThings AI Energy Mode -tilan tehokkaat hallinta- ja valvontatyökalut taas auttavat yrityksiä vähentämään energiankäyttöään. Toimenpiteisiin voisivat lukeutua esimerkiksi liitettyjen laitteiden sulkeminen tai valojen himmentäminen virrankäytöstä, läsnäolosta ja ajankohdasta riippuen.

Samsung on ottanut yritysasiakkaat huomioon laajentamalla SmartThings Enterprise API[1]-rajapintaa yrityksille. Rajapintaa hyödyntämällä asiakkaat voivat helposti yhdistää SmartThings-järjestelmän omiin hallintajärjestelmiinsä ja luoda näin räätälöidyn kokonaisratkaisun tai haluamansa kaltaisen tietonäkymän. Muokattavissa oleva laite-ekosysteemi varmistaa saumattoman liitettävyyden laajan laitevalikoiman kesken. Samalla se parantaa järjestelmän luotettavuutta. Asentajille tarkoitettu erillinen sovellus tekee myös asennusprosessista vaivattoman ja huomioi erilaisten yritysasiakkaiden ja laitteiden omistajien tarpeet.

Hotelli- tai konferenssihuoneen tapauksessa, jolloin laitteen omistaja ja käyttäjä voivat olla eri henkilöitä, laitteen omistaja voi jakaa SmartThings -ominaisuudet laitteen käyttäjille URL-linkillä. Tällä tavoin hotellivieraat ja konferenssihuoneen käyttäjät voivat helposti nauttia SmartThings -kokemuksesta ilman, että heidän täytyy ladata ylimääräistä sovellusta. Laitteen omistaja voi myös määrittää valtuutuksen käytön ja keston URL-linkkiä luodessaan.

SmartThings for Business -alusta tulee globaalisti markkinoille vuoden 2024 alkupuoliskolla. Alusta tuo mukanaan räätälöityjä ja älykkäitä laitehallintaratkaisuja vastaamaan erilaisten liiketoimintaympäristöjen ainutlaatuisiin tarpeisiin.

Samsungin uusi interaktiivinen näyttö hyödyntää Googlen palveluita ja Google Play –sovelluksia koulutuksessa

Samsung ilmoitti ISE-tapahtumassa myös ensimmäisestä Google Enterprise Devices Licensing Agreement (EDLA) -sertifioidusta[2]interaktiivisesta näytöstään (mallinimi: WAD), joka on määrä julkaista vuoden 2024 alkupuoliskolla. Android™ 13 -käyttöjärjestelmään perustuva WAD-näyttösarja – saatavilla 65-, 75-, ja 86-tuumaisina malleina – tarjoaa saumattoman ja intuitiivisen oppimiskokemuksen niin oppilaille kuin opettajillekin.

WAD-sarjan opetustyökalut luovat vuorovaikutteisen luokkahuonekokemuksen. Se takaa pääsyn lukuisiin opetussovelluksiin Google Playn kautta sekä mahdollistaa yhdistämisen useisiin Googlen palveluihin, kuten Google Classroom ja Google Drive. Vuorovaikutteinen näyttö tuntuu ja näyttää suurelta tabletilta, ja siinä on tuttu ja intuitiivinen käyttöliittymä (UI).

“Olemme innoissamme Samsungin kanssa tekemästämme yhteistyöstä, jonka kautta voimme tuoda lisää Androidin EDLA-sertifioituja laitteita sekä laajentaa näin Androidin toiminta-alaa yksityisten kuluttajien lisäksi kouluihin ja yrityksiin”, sanoi Scott Porter, Managing Director, Android Chrome Enterprise Partnerships, Google. “Odotamme innolla jatkuvan Samsung-kumppanuutemme tuomia uudenlaisia näyttöratkaisuja luokkahuoneisiin ja niiden ulkopuolelle.”

Device Management Solution (DMS) mahdollistaa luokkahuoneen näyttöjen etävalvonnan ja -ohjauksen myös odottamattomissa olosuhteissa, mikä lisää opetusympäristön mukavuutta. Advanced Messaging -työkalun avulla näytöllä voi lähettää välittömästi tärkeitä viestejä. Kiireelliset viestit voidaan myös näyttää interaktiivisilla valkotauluilla, jolloin opiskelijat ja muu henkilökunta saavat hälytyksen reaaliajassa.

WAD-näyttösarja sisältää myös irrotettavan Wi-Fi®-moduulin eri alojen kehittyneiden turvallisuusvaatimusten täyttämiseen.

WAD-laitesarja on suunniteltu siten, että sen ensisijainen tavoite on oppimisen optimointi. Se mahdollistaa luonnollisen kirjoituskokemuksen infrapunakosketuksella (IR) ja tukee jopa neljääkymmentä samanaikaista kosketuspistettä. Ohuen muotoilunsa ansiosta laite on helppo siirtää. Moni-ikkunatilan myötä käyttäjä voi hallita useita sovelluksia samassa käyttöliittymässä. Laitteen 3-in-1 USB-C -portti helpottaa liitettävyyttä ja mahdollistaa liitettyjen laitteiden lataamisen jopa 65 watin teholla. Sisällön voi jakaa helposti myös HDMI-liitännällä. Paremman käyttömukavuuden takaamiseksi sarjan laitteissa on myös eteenpäin suunnattu stereokaiutin, kynäteline ja kahva.

Kumppanuus Ciscon kanssa: 105” 5K Smart Signage -näyttötaulu hybridityöskentelyyn

Samsung tiedotti tänään myös laajennetusta, hybridityöskentelyä kehittävästä kumppanuudesta Ciscon kanssa. Osana yhteistyötä Samsung paljasti uuden 105-tuumaisen 21:9 Smart Signage QPD-5K -näyttötaulumallin, joka on yhteensopiva Microsoft Teams -sertifioidun Cisco Room Kit EQ -videoneuvotteluratkaisun kanssa.

Samsungin tuore 105 tuuman QPD-5K -malli tukee 5K[3]-tarkkuutta ja 21:9-kuvasuhdetta. Se tarjoaa intuitiivisen ja luonnollisen videoneuvottelukokemuksen, joka sopii täydellisesti hybridityötiloihin. QPD-5K on yhteensopiva Cisco Room Bar ja Room Kit Series -laitteiden kanssa, ja kameran, äänen sekä muiden videoneuvotteluominaisuuksien yhdistelmä auttaa luomaan tehokkaan kokousympäristön.

“Olemme siirtyneet uuteen aikakauteen, jossa hybridityö on olennainen osa työkokemusta. Työntekijöillä on yksinkertaisesti oltava täydet toimintavalmiudet työskennellessään verkossa”, sanoi Hoon Chung, Executive Vice President of the Visual Display Business, Samsung Electronics. “Kumppanuutemme Ciscon kanssa tarjoaa käyttäjille saavutettavan työympäristön, jonka keskiössä on 105-tuumainen QPD-5K -näyttömme. Sen myötä käyttäjät voivat tuntea istuvansa samassa huoneessa kollegojensa kanssa.”

Microsoft Teams -sertifioitujen videoneuvottelulaitteiden, kuten Ciscon RoomOS-käyttöjärjestelmäisten[4] laitteiden, kanssa QPD-5K-mallin 21:9-kuvasuhde on optimaalinen Front Row -kokemukselle, joka on osallistava kokousasettelu Microsoft Teams Rooms -näkymään. Näin varmistetaan, että sekä etänä että fyysisesti paikan päällä olevat osallistujat tuntevat olevansa läsnä ja voivat osallistua keskusteluun tasavertaisesti.

“Nykyisellä hybridityön aikakaudella on olennaista, että työtilat on uudistettu mahdollistamaan erinomainen yhteistyö. Tämä tarkoittaa neuvotteluhuoneiden varustamista älykkäillä videojärjestelmillä, joilla jokainen osallistuja voi saada loistavan yhteistyökokemuksen heidän sijainnistaan riippumatta. Alan johtavien yritysten kanssa luomamme kumppanuuden kautta tarjoamme Distance Zero -konseptin, jonka tarkoituksena on eliminoida ulkopuolisuuden kokemukset työskentelysijainnista riippumatta”, sanoi Jeetu Patel, EVP & General Manager, Security & Collaboration, Cisco.

Panoraamanäkymällä varustettu QPD-5K-näyttö tarjoaa erittäin realistisen ja mukaansatempaavan visuaalisen kokemuksen niin valvonta- ja luokkahuoneissa kuin kokoushuoneissakin.

Käyttäjät voivat myös hyötyä kahden näytön videotapaamisista yhdistämällä kaksi Samsungin 4K UHD Smart Signage -sarjan näyttöä Ciscon uusimman Cisco Room Kit EQX -ratkaisun kanssa. Tämä ominaisuus on käytettävissä 65 ja 75 tuuman QHC-, QMC- ja QBC -näyttömalleissa. Kaikkiaan kumppanuus Ciscon kanssa mahdollistaa skaalautuvat, hallittavat ja turvalliset ratkaisut tulevaisuuden toimiston kaikkiin kokoustiloihin.

Samsung esitteli läpinäkyvän Micro LED -näytön Euroopassa

Samsung esitteli tapahtumassa Euroopan markkinoille Transparent MICRO LED -näyttönsä, josta kerrottiin ensimmäisen kerran maailmanlaajuiselle yleisölle CES 2024 -tapahtumassa. Huipputeknologiaa hyödyntävän näytön poikkeuksellinen läpäisykyky, selkeys sekä äärimmäisen pieni MICRO LED -siru vievät kaupallisten näyttöjen markkinoita eteenpäin. Tarkka valmistusprosessi vähentää saumoja ja valon taittumista. Läpinäkyvä MICRO LED voi muodostaa minkä koon tai kuvasuhteen tahansa, mikä tekee siitä asiakkaille täysin uudella tavalla räätälöitävän ratkaisun.

Teknologia avaa uusia mahdollisuuksia esimerkiksi myymälä- ja näyttelytiloissa. Näyttö voi esimerkiksi esittää tärkeää tietoa ja samalla mahdollistaa näkymän itse tuotteeseen, tai luoda ainutlaatuista tunnelmaa läpinäkyvän pintansa kautta. Tämä luo uusia käyttömahdollisuuksia ja rikkoo katselukokemusten totuttuja rajoja.

Samsung on ollut yksi johtavista LED-näyttöteknologian kehittäjistä vuodesta 2018 alkaen, jolloin ensiesittelynsä sai The Wall – modulaarinen näyttö, jonka MICRO LED -teknologia poisti kuvakoon, resoluution ja muodon asettamat rajoitteet. Yhtiön kiistaton johtajuus LED-teknologiassa ja tuotteiden valmistuksessa, mistä todistavat muun muassa ultratarkat näytöt (pixel pitch) ja erikoismallit virtuaalistudioihin, luo maaperää huipputason näyttöteknologian loputtomien mahdollisuuksien etsimiselle.

Lisätiedot: www.samsung.com
Kuluttajakysymykset:
Samsungin asiakastuki, 030 6227 515
Mediakontakti:
OSG Viestintä, samsungpr@osg.fi

[1] Ohjelmointirajapinta (API) on ohjelmistovälikäsi, joka sallii sovellusten viestiä toistensa kanssa.

[2] Enterprise Devices Licensing Agreement (EDLA) on Googlen sertifiointiohjelma Android-laitteille. Sen tavoitteena on auttaa valmistajia tarjoaamaan sisäänrakennetuna Google Mobile Service -palvelut sisältäviä laitteita, varmistaa laitteiden yhteensopivuus Googlen palveluiden ja sovellusten kanssa sekä parantaa Android-laitteiden tietoturvaominaisuuksia.

[3]5120 x 2160 pikseliä.

[4] RoomOS on avoin käyttöjärjestelmäja Ciscon yhteistyölaitteiden keskus.

※ Google, Android, Google Play ja Google Drive ovat Google LLC:n tavaramerkkejä.

Kategoriat

Samsung Electronics Co., Ltd. inspiroi maailmaa ja muovaa tulevaisuutta muuttuvilla ideoilla ja teknologioilla. Yritys määrittelee uudelleen käsitykset televisioista, älypuhelimista, puettavista laitteista, tableteista, digitaalisista kodinkoneista, verkkojärjestelmistä sekä muisti-, puolijohde-, valaisu- ja LED-ratkaisuista. Tuoreimmat Samsung-uutiset löydät osoitteesta: http://news.samsung.com/

Samsung Suomi