Samsung-televisiot saivat Apple TV -sovelluksen ja AirPlay 2 -tuen

Samsung-televisiot saivat Apple TV -sovelluksen ja AirPlay 2 -tuen

Apple TV -sovellus ja AirPlay 2 -tuki ovat nyt saatavilla kaikkiin vuoden 2019 sekä osaan vuoden 2018 Samsungin älytelevisioista. Samsung on samalla ensimmäinen valmistaja, joka integroi televisioihinsa Apple-tuen.

Espoo, 14. toukokuuta 2019 – Eilen julkaistu päivitys tuo Apple TV -sovelluksen ja AirPlay 2 -tuen kaikkiin Samsungin vuoden 2019 malliston älytelevisioihin sekä valikoituihin vuoden 2018 malleihin. Apple TV on saatavilla Samsungin älytelevisioihin yli sadassa ja AirPlay 2 -tuki 176 maassa, myös Suomessa. Näin ollen Samsungin asiakkaat voivat nauttia Apple TV:n sisällöistä omassa älytelevisiossaan.

– Samsung on ollut viimeisen vuosikymmenen ajan edelläkävijänä tarjoamassa kuluttajille älytelevisioiden laajinta sisältövalikoimaa. Integroimalla Apple TV:n älytelevisioon ensimmäisenä laitevalmistajana pidämme huolta siitä, että asiakkaamme voivat nauttia Apple TV:n tarjonnasta markkinoiden parhailta ja suurimmilta ruuduilta, kertoo Samsungin TV-myyntipäällikkö Markus Nummisalo.

Päivityksen myötä Samsungin älytelevisioiden sovellusvalikkoon ilmestyy Apple TV -kuvake, jonka kautta käyttäjällä on pääsy iTunes-sisältöihinsä mukaan lukien 4K HDR tuettuihin elokuviin. AirPlay 2 -tuki mahdollistaa videoiden ja muun sisällön toistamisen suoraan iPhonesta, iPadista tai Mac-tietokoneesta. Lisäksi päivitys sisältää tuen ensi syksynä lanseerattavalle Applen omalle suoratoistopalvelulle, Apple TV+:lle.

Apple TV -sovellus toimii saumattomasti Samsungin Smart TV -laitteiden kanssa, ja käyttökokemus on yhtenäinen kaikilla tuetuilla Samsung-alustoilla.

Lisätiedot:

kuluttajakysymykset: Samsungin asiakastuki, 030 6227 515

Markus Nummisalo, myyntipäällikkö, TV, m.nummisalo@samsung.com, p. 0400 569 228

Lasse Pulkkinen, OSG Viestintä, lasse.pulkkinen@osg.fi, p. 0400 630 049

Kuvapyynnöt ja median testilaitteet: samsungpr@osg.fi

Lehdistötiedotteet ja kuva-arkisto verkossa: www.samsung.fi ja valitse alalaidasta Uutiset.

Aiheet

Samsung Electronics Co., Ltd. inspiroi maailmaa ja muovaa tulevaisuutta ideoilla ja teknologioilla, joiden avulla uudelleen määritämme ihmisten käsitykset televisioista, älypuhelimista, puettavista laitteista, tableteista, digitaalisista kodinkoneista, verkkojärjestelmistä sekä muisti-, puolijohde-, valamo- ja LED-ratkaisuista. Tuoreimmat Samsung-uutiset löydät osoitteesta: http://news.samsung.com/

Samsung Suomi

Samsung Electronics Co., Ltd. inspiroi maailmaa ja muovaa tulevaisuutta muuttuvilla ideoilla ja teknologioilla. Yritys määrittelee uudelleen käsitykset televisioista, älypuhelimista, puettavista laitteista, tableteista, digitaalisista kodinkoneista, verkkojärjestelmistä sekä muisti-, puolijohde-, valaisu- ja LED-ratkaisuista. Tuoreimmat Samsung-uutiset löydät osoitteesta: http://news.samsung.com/