Samsungin kesäkameravinkit 2014

Samsungin kesäkameravinkit 2014

Samsungin laajassa kameravalikoimassa on sopivat mallit niin aloittelijalle kuin ammattikuvaajalle. Samsung SMART -kamerat tekevät elämästä vapaampaa, sillä kaikilla malleilla kuvat voi siirtää langattomasti kamerasta suoraan tietokoneelle, puhelimelle tai tabletille. Tässä Samsungin kamerauutuudet kesälle 2014:

NX mini – täydellinen selfie-kamera

Uusin NX mini SMART -kamera on kompakti- ja järjestelmäkameroiden hybridi. Se on Samsungin kaunein ja ohuin kamera, jossa on vaihdettavat objektiivit ja luokkansa suurin, 21 megapikselin piirtotarkkuus. Kääntyvän kosketusnäytön ansiosta selfie-omakuvien ottaminen on helppoa ja kameran laukaisu äänikomennolla tekee siitä vielä helpompaa. Kamera on saatavilla useissa pastellinväreissä ylellisillä tekonahkayksityiskohdilla varustettuna. Kameran runko on metallia. Suositushinta alkaen 400 euroa.

Samsung NX3000 ottaa selfien silmäniskulla

NX3000:ssa on kolmen tuuman Flip Up -kosketusnäyttö, joka kääntyy 180 astetta. Sen avulla omakuvien ottaminen onnistuu näppärästi näytönkäänteessä. NX3000:ssa on myös uusi Wink Shot -toiminto, jolla kamera osaa ottaa kuvan, kun sille isketään silmää. NX3000:ssa on 20,3 megapikselin BSI CMOS-kenno, ja kamera pystyy ottamaan 5 kuvaa sekunnissa 1/4000 suljinnopeudella. Siinä on vakiona Samsungin uusi 16–50 mm F3.5–5.6 Power Zoom ED OIS -objektiivi. Samsung Smart Camera NX3000 tulee saataville kolmena värivaihtoehtona: valkoinen, musta ja ruskea. Se saapuu kauppoihin kesäkuussa ja sen suositushinta on 500 euroa.

NX30 – luokkansa parhaaksi valittu kompaktijärjestelmäkamera

NX30 on Samsungin uusin järjestelmäkamera ja se täyttää vaativankin valokuvaajan vaatimukset. Siinä on erittäin nopea suljin, joka auttaa valokuvaajaa pysäyttämään liikkuvat kohteet. Kamerassa on kallistettava sähköinen ja erittäin tarkka XGA-etsin, sekä käännettävä Super AMOLED -näyttö. NX30 on varustettu uudistuneella NX AF II -automaattitarkennuksella ja 20,3 megapikselin APS-C CMOS -kennolla. Ne varmistavat että kuvat ovat veitsenteräviä ja väririkkaita. NX30 palkittiin TIPA-palkinnolla ”paras kompaktijärjestelmäkamera” -luokassa. Suositushinta 18-55 mm objektiivin kanssa 1000 euroa.

Galaxy K zoom – täydellinen selfie-kamerapuhelin

Galaxy S5 zoom on huippuälypuhelin ja 10-kertaisella optisella zoomilla varustettu kompaktikamera samassa paketissa.Galaxy S zoomissa on edistykselliset valokuvausominaisuudet ja se on suunniteltu toimimaan kuin ammattilaiskamera, jolla täydellisten hetkien taltiointi onnistuu vaivatta. Puhelin on ergonomisesti suunniteltu ja istuu mukavasti käteen. Siinä on ulostyöntyvä zoom-objektiivi, joka pystyy peräti 10-kertaiseen optiseen suurennokseen. Laitteessa on 20,7 megapikselin BSI CMOS-kenno, joka kaappaa tärkeimmät hetket talteen jopa hämärissä valo-olosuhteissa. Puhelimen kamera on varustettu optisella kuvanvakaimella, joka huolehtii siitä, että otetut kuvat ovat aina teräviä.

SMART Camera WB250F – kompakti reissukamera

WB250 on älyominaisuuksilla varustettu kompaktikamera joka on helppo ottaa mukaan minne vain. Pitkän zoomin ansiosta mikään kohde ei ole liian kaukana ja herkkä BSI CMOS -kenno mahdollistaa hyvien kuvien ottamisen myös yöllä. Kameran käyttö on helppoa kosketusnäytön ja takaosan näppäinten avulla. Kolmituumainen näyttö tekee kuvien katselusta ja valikoiden käytöstä helppoa. Yksi kameran monista hienoista ominaisuuksista on Best Face -toiminto, jolla käyttäjä voi avata kiinni olevat silmät ja valita parhaan hymyn. Suositushinta 189 euroa.

Vinkki! Samsungilla on oma valokuvausopas, jossa kerrotaan kaikki kameran aukoista, suljinnopeuksista ja ISO-herkkyyksistä: http://www.samsung.com/se/article/photo-school/

Lisätietoja:

Lasse Pulkkinen, OS/G Viestintä. Lasse Pulkkinen, lasse.pulkkinen@osg.fi, p. 0400 630 049

Kuvapyynnöt: samsungpr@osg.fi

Kategoriat

Samsung Electronics Co Ltd, on maailman johtava elektroniikkavalmistaja, joka avaa ihmisille uusia mahdollisuuksia ympäri maailman. Tinkimättömällä innovoinnilla muutamme ihmisten käsitykset televisioista, älypuhelimista, tableteista, tietokoneista, kameroista, kodinkoneista, tulostimista, LTE-järjestelmistä, lääketieteellisistä laitteista, puolijohteista ja LED-tuotteista. Yrityksellä on 286 000 työntekijää 80 maassa. Yhtiön yhteenlaskettu vuosittainen liikevaihto oli vuonna 2013 159,5 miljardia euroa. Lisätietoja Samsungista: www.samsung.com/fi

Samsung Suomi

Samsung Electronics Co., Ltd. inspiroi maailmaa ja muovaa tulevaisuutta muuttuvilla ideoilla ja teknologioilla. Yritys määrittelee uudelleen käsitykset televisioista, älypuhelimista, puettavista laitteista, tableteista, digitaalisista kodinkoneista, verkkojärjestelmistä sekä muisti-, puolijohde-, valaisu- ja LED-ratkaisuista. Tuoreimmat Samsung-uutiset löydät osoitteesta: http://news.samsung.com/