SAP valmistautuu tulevaisuuteen uudella johtoryhmällä

SAP SE (NYSE: SAP) ilmoitti tänään, että Bill McDermott on päättänyt olla uusimatta työsopimustaan ja luopuu pääjohtajan tehtävästään. SAP: n hallintoneuvoston jäsenet Jennifer Morgan ja Christian Klein on nimitetty hänen seuraajikseen SAP:n hallintoneuvoston hyväksynnällä. Nimitykset astuvat voimaan heti.

McDermott toimii neuvonantajana vuoden loppuun saakka sujuvan siirtymisen varmistamiseksi.

McDermott aloitti työskentelyn SAP:lla vuonna 2002. Hänen Pohjois-Amerikan johtajan kaudellaan SAP pystyi kasvattamaan selvästi markkinaosuuttaan alueella pyrkien samalla merkittävään asemaan maailmanlaajuisesti. Hän johti asiakastoimintaa maailmanlaajuisesti ja liittyi johtokuntaan vuonna 2008. Viimeisen vuosikymmenen ajan McDermott on toiminut pääjohtajana ja johtanut SAP:n merkittävää kasvua muun muassa laajentamalla tuotevalikoimaa ja aloittamalla siirtymisen pilvipalveluihin. McDermottin johdolla keskeiset muuttujat, kuten markkina-arvo, liikevaihto, voitot, työntekijöiden sitoutuminen ja kestävä kehitys ovat kaikki vahvistuneet merkittävästi vuodesta 2010.

Morgan ja Klein tuovat vuosikymmenien kokemuksen yritysohjelmistoteollisuudesta. Molemmat toimivat johtokunnassa. Morgan, joka aloitti SAP:lla vuonna 2004, toimi viimeksi Cloud Business -yksikössä johtaen Qualtricsia, SAP SuccessFactorsia, SAP Aribaa, SAP Fieldglassia, SAP asiakaskokemusta ja SAP Concuria. Hänet nimitettiin johtokunnan jäseneksi vuonna 2017.

Klein, joka aloitti uransa SAP:lla kaksi vuosikymmentä sitten opiskelijana, toimi viimeksi operatiivisena johtajana ja valvoi myös lippulaivan, ERP-ratkaisu SAP S/4HANA®:n, tuotekehitystä. Aiemmin hän työskenteli SAP SuccessFactors -yksikön talousjohtajana. Klein nimitettiin johtokuntaan vuonna 2018.

• Talous, rahoitus

SAP on SAP HANAn® päällä toimiva pilvipalveluyritys, joka on yrityssovellusohjelmistojen markkinajohtaja. Yhtiö auttaa erikokoisia yrityksiä kaikilla toimialoilla pääsemään parhaimpiin mahdollisiin tuloksiin: 77 % transaktioiden liikevaihdosta maailmassa kulkee jossakin vaiheessa SAP-järjestelmän kautta. Koneoppimis-, IoT- ja kehittyneen analytiikan teknologiamme auttavat asiakkaitamme muuntamaan liiketoimintansa älykkääksi. SAP tuo ihmisille ja organisaatioille syvää liiketoimintanäkemystä ja edistää yhteistyötä, jonka avulla ne pysyvät kilpailijoita edellä. Yksinkertaistamme teknologian yrityksille niin, että ne voivat käyttää ohjelmistojamme siten kuin haluavat – ilman katkoksia. Kattavan sovellus- ja palveluvalikoimamme avulla yli 425 000 julkishallinnon ja yritysasiakasta voivat toimia kannattavasti, muuntautua ympäröivän maailman mukana ja saada aikaan muutoksen. Globaalilla asiakkaiden, kumppaneiden, työntekijöiden ja ajatusjohtajien verkostollaan SAP auttaa omalta osaltaan yritysten toimintaa ja ihmisten elämää. Lisätietoja www.sap.com ja www.sap.com/finland