Beyond Burger nyt tarjolla Scandic-hotelleissa kautta Suomen

Beyond Burger nyt tarjolla Scandic-hotelleissa kautta Suomen

Tammikuussa Scandic-hotellien ravintolat tuovat 100% kasviperäisen, vegaanisen hampurilaisen ravintoloihin koko Suomeen. Scandic-hotellit vastaavat vieraiden toiveisiin tarjoamalla vaihtoehtoja ruokailuun, halutessaan lihan voi korvata esimerkiksi kasviperäisillä proteiineilla nykyisten ruokatrendien mukaisesti. Vegaaninen Beyond Burger on jatkumoa Scandicin kestävän kehityksen ohjelmalle.

Beyond Burger on saavuttanut suuren suosion muun muassa Ruotsissa, jossa Scandic-hotellit toivat sen ruokalistoilleen ensimmäisenä hotelliketjuna Euroopassa viime syyskuussa. Tuotteen takana on Beyond Meat -elintarvikevalmistaja, joka on useiden vuosien tutkimustyön tuloksena kehittänyt maailman ensimmäisen kasviperäisen hampurilaispihvin.

Hampurilainen, joka tekee hyvää ympäristölle

”Haluamme tarjota vieraillemme mahdollisuuden syödä kestävämmin, ympäristöä huomioiden. Näin Scandic-klassikoiden rinnalla on nyt ruokatuote, joka on ympäristön kuormittamiseltaan huomattavasti pienempi kuin vastaava lihatuote”, kertoo Scandicin Area Chef Jari Ervasti. ”Beyond Burger maistuu vegaanista tai kasvisruokavaliota noudattaville sekä sekaruokailijoille, jotka haluavat kokeilla uutta tai vähentää lihan käyttöä.”

Beyond Burger valmistetaan yksinkertaisista, nopeakasvuisista ja tuoreista raaka-aineista. Hampurilaispihvin proteiini tulee herneistä, punainen väri punajuuresta ja mehevyys kookosöljystä sekä perunatärkkelyksestä. Se sisältää runsaasti proteiinia (20 g), vitamiineja, mineraaleja, antioksidantteja ja omega-rasvahappoja, eikä siinä ole lainkaan soijaa, gluteenia tai kolesterolia. Pihvi grillataan mehukkaaksi ja se maistuu myös lihansyöjille.

”Scandic-hotellit ovat olleet kestävämmän matkailun edelläkävijä jo vuodesta 1993. Tulevaisuuden proteiiniksikin kutsuttu Beyond Burger täydentää Scandicin Food for All – parempaa ruokaa kaikille –ruokakonseptiamme”, jatkaa Ervasti.

Hampurilaisen kaikki elementit ovat Beyond Burger -pihvin lisäksi vegaanisia – kotimainen sämpylä, cheddar-juusto ja chimichurri-majoneesi. Hampurilainen tarjoillaan raikkaan salaatin, tomaatin ja marinoidun punasipulin kanssa ja oheen kuuluvat ranskalaiset perunat ja chimichurri-majoneesi. Ranskalaiset voi halutessaan vaihtaa vihersalaattiin.

Lisätietoja: https://www.scandichotels.fi/ravintolat-ja-baarit/ruokafilosofiamme/beyond-burger

Jari Ervasti
Area Chef, Scandic Hotels Oy
jari.ervasti@scandichotels.com

Kategoriat

Scandic is the largest hotel company in the Nordic region with 16,000 team members and a network of around 280 hotels in operation and under development. Scandic Friends is the biggest loyalty program in the Nordic hotel sector. Corporate responsibility has always been a part of Scandic’s DNA and Scandic has been a pioneer when it comes to integrating sustainability in all of its operations. Scandic Hotels is listed on Nasdaq Stockholm. www.scandichotelsgroup.com

Yhteyshenkilö/-t

Johanna Uimonen

Lehdistön yhteyshenkilö Viestintäpäällikkö 040 713 4120

Tervetuloa Scandic Hotels !

Scandic is the largest hotel company in the Nordic countries with more than 280 hotels, in operation and under development, in more than 130 destinations. The company is the leader when it comes to integrating sustainability in all operations and its award-winning Design for All concept ensures that Scandic hotels are accessible to everyone. Well loved by guests and employees, the Scandic Friends loyalty program is the largest in the Nordic hotel industry and the company is one of the most attractive employers in the region. Scandic Hotels is listed on Nasdaq Stockholm.
www.scandichotelsgroup.com