Helsingin ydinkeskustaan avautuu merkittävä kokoushotelli

Lehdistötiedote   •   Loka 22, 2019 13:03 EEST

Scandic Avenue avataan historialliseen vuonna 1920 rakennettuun rakennukseen,

Scandic on allekirjoittanut sopimuksen uuden kokous- ja tapahtumahotellin operoinnista Helsingissä. Vuonna 2022 avattava 350-huoneinen Scandic Avenue tulee sijaitsemaan Annankadulla Vanhan Kirkkopuiston laidalla Helsingin ydinkeskustassa.

Uudesta hotellista tulee Helsingin keskustan suurin kongressihotelli. 350 hotellihuoneen lisäksi hotelliin rakennetaan 2 000 neliötä kokous- ja tapahtumatilaa sekä ravintola ja baari. Hotellilta on vain kävelymatka metro- ja juna-asemille. Kiinteistön omistaa Keskinäinen työeläkevakuutusyhtiö Varma. Rakennus on vuonna 1920 valmistunut arvokiinteistö, joka rakennettiin alun perin kirjapainoksi. Tiloissa toimii vuoden loppuun saakka Euroopan kemikaalivirasto ECHA.

”Helsingin ydinkeskustasta on puuttunut kokous- ja tapahtumahotelli. Scandic Avenue pystyy palvelemaan Helsingin kasvavia matkailijamääriä samalla, kun saamme avatuksi keskeiselle sijainnille uudenlaisen tapahtumapaikan”, kertoo Scandic Hotels Oy:n toimitusjohtaja Aki Käyhkö.

Rakennuksen peruskorjaus alkaa vuoden 2020 aikana ja hotellin on tarkoitus avata kesällä 2022.

”Annankatu 18 on Varmalle historiallinen osoite, sillä useissa vaiheissa laajennettu kiinteistö on toiminut pitkään toimistona. Kiinteistöjen pitkät elinkaaret ja mahdollisuus muuntaa kohteitamme vaihtuviin käyttötarkoituksiin on Varmalle tärkeitä arvoja vastuullisena kiinteistösijoittajana. Toivotamme Scandicin tervetulleeksi Annankadulle”, sanoo Varman sijoitusjohtaja Ilkka Tomperi.

Kasvavat kansainvälisten vieraiden määrät ja hyvät itään suuntautuvat lentoyhteydet nostavat Helsingin yhä tärkeämmäksi markkina-alueeksi. Scandic on tänä päivänä Suomen johtava hotellioperaattori Scandic-hotelleillaan sekä seitsemällä IHG-hotellilla ja kolmella Hilton-hotellilla. Scandic tulee vahvistamaan asemiaan entisestään tulevien vuosien aikana. Scandic Avenuen lisäksi kaksi mielenkiintoista hotellia on avautumassa, joissa on yhteensä 670 huonetta. Scandic Pasila avautuu keväällä 2020 ja Rautatieaseman hotelli vuoden 2021 alussa.

Lisätietoja:
Elin Westin, Director of Communication, Scandic Hotels Group
elin.westin@scandichotels.com
+46 702 77 75 26

Henrik Vikström, Director Investor Relations, Scandic Hotels Group
henrik.vikstrom@scandichotels.com
+46 709 52 80 06

Scandic is the largest hotel company in the Nordic countries with more than 280 hotels, in operation and under development, in more than 130 destinations. The company is the leader when it comes to integrating sustainability in all operations and its award-winning Design for All concept ensures that Scandic hotels are accessible to everyone. Well loved by guests and employees, the Scandic Friends loyalty program is the largest in the Nordic hotel industry and the company is one of the most attractive employers in the region. Scandic Hotels is listed on Nasdaq Stockholm. www.scandichotelsgroup.com

Kommentit (0)

Kommentti

Lähettämällä kommentin suostut siihen, että henkilötietojasi käsitellään Mynewsdeskin tietosuojakäytännön mukaisesti.