Scandic on Suomen paras työpaikka

Scandic on Suomen paras työpaikka

Scandic Hotels Oy on valittu Suomen parhaaksi työpaikaksi Great Place to Work -tutkimuksen suurten yritysten sarjassa. Suomen parhaat työpaikat 2017 julkistettiin eilen gaalassa Tapahtumakeskus Telakalla Helsingissä.

Great Place to Work -tutkimus koostuu kolmesta sarjasta, joista suurten organisaatioiden sarjassa on mukana yli 500 henkeä työllistävät yritykset. Tänä vuonna tutkimukseen osallistui 151 organisaatiota, joissa työskentelee yhteensä 49 000 työntekijää. Tutkimuksessa mitataan sekä työntekijöiden näkemyksiä että yrityksen prosesseja.

”Suurten organisaatioiden -sarjan ykköseksi nousi Pohjoismaiden johtava hotelliketju Scandic. Organisaation kaikki työntekijät, eli noin 900 tiimiläistä 27:ssä Scandic ja Hilton hotellissa ympäri Suomea, tähtäävät vahvasti arvojohdettuun yhteiseen tavoitteeseen – asiakkaiden viihtymiseen sekä kehittymiseen maailmanluokan hotelliketjuksi”, perustelee valintaa Great Place to Workin toimitusjohtaja Katriina Grönqvist.

”Scandicin tiimiläiset nähdään tavoitteiden saavuttamisessa tärkeimpänä onnistumistekijänä; kun he kehittyvät, Scandic kehittyy. Scandic on inspiroiva esimerkki organisaatiosta, jossa uskotaan vahvasti omiin menestystekijöihin. Scandic Hotelsin pohjoismainen tapa toimia luo vahvan perustan onnistumisen edellytyksille”, lisää Katriina Grönqvist.

”Scandicista Suomen parhaan työpaikan tekevät scandiclaiset. Uskomme vahvasti siihen, että työntekijöiden tyytyväisyys näkyy suoraan asiakaspalvelussa ja myös yrityksen tuloksessa ja asiakasuskollisuudessa”, kertoo Scandic Suomen toimitusjohtaja Aki Käyhkö. Tutkimuksessa scandiclaiset nostivat korkealle luottamuksen, arvostuksen, kunnioituksen ja yhteisöllisyyden, Käyhkö jatkaa.

Scandic on myös aiemmin saanut tunnustusta yrityksenä, joka on hoitanut menestyksekkäästi strategian läpiviennin.

”Menestys syntyy siitä, että arvot tunnetaan ja niitä toteutetaan yrityksen kaikilla tasoilla. Suomen parhaan työpaikan resepti on se, että kaikki meillä tuntevat tavoitteemme, elävät yhteisten arvojen mukaan sekä voivat tuoda esiin vahvuuksiaan ja uusia ideoita työtyytyväisyyden, asiakaskokemuksen ja liiketoiminnan kehittämiseksi”, kertoo Scandic Suomen henkilöstöjohtaja Riikka Mattila.

LInkki videoon: Menestyksen takana - Suomen paras työpaikka videoon

Lisätietoja:

Aki Käyhkö, toimitusjohtaja, Scandic Suomi, puh. 040 509 9800

Riikka Mattila, henkilöstöjohtaja, Scandic Suomi, puh. 040 522 6660

Tunnisteet

Scandic is the market leader in Nordic hospitality with an network of almost 230 hotels with 42,000 rooms in seven countries and run by 14,000 team members. Scandic Friends is the biggest loyalty program in the Nordic hotel industry with 1.5 million members. Responsibility is a part of Scandic’s DNA and Scandic is the ‘best hotel brand’ in the Nordics (BDRC 2014).

Yhteyshenkilö/-t

Johanna Uimonen

Lehdistön yhteyshenkilö Viestintäpäällikkö 040 713 4120

Tervetuloa Scandic Hotels !

Scandic is the largest hotel company in the Nordic countries with more than 280 hotels, in operation and under development, in more than 130 destinations. The company is the leader when it comes to integrating sustainability in all operations and its award-winning Design for All concept ensures that Scandic hotels are accessible to everyone. Well loved by guests and employees, the Scandic Friends loyalty program is the largest in the Nordic hotel industry and the company is one of the most attractive employers in the region. Scandic Hotels is listed on Nasdaq Stockholm.
www.scandichotelsgroup.com