Ohita
Scandic Suomen Palloliiton yhteistyökumppaniksi – tavoitteena tukea koko suomalaista jalkapalloperhettä

Tiedote -

Pohjoismaiden johtava hotelliketju Scandic on Suomen Palloliiton uusi yhteistyökumppani. Yhteistyön tavoite on kehittää suomalaista jalkapalloa ja tukea ennen kaikkea tyttöjen ja naisten jalkapalloharrastusta sekä liikunnallista elämäntapaa.

Suomen Palloliitto ja Scandic Hotels Oy aloittavat yhteistyön. Yhteistyön taustalla on yhteinen tavoite kehittää suomalaista jalkapalloa kokonaisvaltaisesti entistä arvostetummaksi, seuratummaksi ja harrastetummaksi lajiksi – menestystä unohtamatta.

- Me haluamme olla omalta osaltamme mahdollistamassa tätä tavoitetta ja tukemassa jalkapallon nousua kohti arvokisoja ja tulevaisuuden menestystä, Scandicin kaupallinen johtaja Christian Borg sanoo. - Lisäksi tahdomme edistää suomalaisten terveitä elämäntapoja ja liikunnallisuutta, esimerkiksi nuorten keskuudessa jalkapallo on kaikista suosituin urheiluharrastus.

- Jalkapallo on Suomen harrastetuin urheilulaji ja sen suosio on ollut viime vuosina jatkuvassa kasvussa. Reilun 140 000 rekisteröidyn lisenssipelaajan lisäksi pelaajia on paljon harrastajaporukoissa ja vaikkapa koulu- ja päiväkotifutiksen piirissä – kaikkiaan harrastepelaajien määräksi on arvioitu 250 000, Palloliiton myynti- ja markkinointijohtaja Mikko Varis muistuttaa.

Scandicin tahtotila on tukea tyttöjen ja naisten jalkapalloilua

Yhteistyön myötä Scandic tukee myös tyttöjen ja naisten jalkapalloharrastusta. Nais- ja tyttöpelaajien määrä lajin parissa on kasvanut voimakkaasti ja rekisteröityneistä pelaajista naisten ja tyttöjen osuus on nykyään noin 23 prosenttia.

- Meille tärkeitä ovat kaikki jalkapallon parissa toimivat huipulta pienimpiin junioreihin saakka. Pyrimme pelaajan ja ihmisen kokonaisvaltaiseen hyvinvointiin ja uskon, että yhteistyö Scandicin kanssa omalta osaltaan on edistämässä tätä tavoitetta, Varis toteaa.

Urheilijan tarpeet huomioiva hotellipaketti

Scandic tahtoo tukea urheilijoita entistäkin monipuolisemmin. Nyt solmittu sopimus tarjoaa liiton kautta seuroille koko maan kattavan hotelliverkoston ja Scandic Sports Card -majoitus- ja ruokailukokonaisuuden. Hyvin nukutun yön jälkeen terveellinen, monipuolinen hotelliaamupala antaa energiaa päivän turnaukseen. Scandic tarjoaa myös muita aktiivisen liikkujan tarpeisiin suunniteltuja sporttiruokatuotteita.

Lisätietoa:
Christian Borg
Kaupallinen johtaja
Scandic Hotels Oy
christian.borg@scandichotels.com

Mikko Varis
Myynti- ja markkinointijohtaja
Suomen Palloliitto
mikko.varis@palloliitto.fi

Kategoriat

Scandic is the largest hotel company in the Nordic region with 16,000 team members and a network of around 280 hotels in operation and under development. Scandic Friends is the biggest loyalty program in the Nordic hotel sector. Corporate responsibility has always been a part of Scandic’s DNA and Scandic has been a pioneer when it comes to integrating sustainability in all of its operations. Scandic Hotels is listed on Nasdaq Stockholm. www.scandichotelsgroup.com

Yhteyshenkilö/-t

Johanna Uimonen

Lehdistön yhteyshenkilö Viestintäpäällikkö 040 713 4120

Tervetuloa Scandic Hotels !

Scandic is the largest hotel company in the Nordic countries with more than 280 hotels, in operation and under development, in more than 130 destinations. The company is the leader when it comes to integrating sustainability in all operations and its award-winning Design for All concept ensures that Scandic hotels are accessible to everyone. Well loved by guests and employees, the Scandic Friends loyalty program is the largest in the Nordic hotel industry and the company is one of the most attractive employers in the region. Scandic Hotels is listed on Nasdaq Stockholm.
www.scandichotelsgroup.com