Scandic tuo markkinoille uuden hotellibrändin

Scandic tuo markkinoille uuden hotellibrändin

Scandic on tänään julkistanut uuden hotellibrändin. Scandic GO tarjoaa nuorekkaan ja raikkaan hotellikonseptin kasvavaan Economy-hotellisegmenttiin. Scandic GO tavoittelee uudella konseptilla vahvaa hotelliverkostoa Pohjoismaiden kaupunkikohteissa. Tänään julkistettavista viidestä Scandic GO -hotellista neljä avataan Tukholmaan ja Osloon loppuvuonna 2020. Kööpenhaminan Scandic GO avataan ennen kesää 2021.

Scandic GO tarjoaa laadukasta yöunta erinomaisella sijainnilla hyvään hintaan. Perinteinen täyden palvelun ravintola, kuntosali ja kokoustilat eivät kuulu uuteen konseptiin, koska kaupunkimatkailijat haluavat enenevissä määrin kokea hotellin ulkopuolisia ravintola- ja viihde-elämyksiä. Vieraiden viihtyvyys on kuitenkin varmistettu huolella valikoidulla ruoka- ja juomatarjonnalla.

- Olemme viime vuosina nähneet muutoksia siinä, miten matkailijat kuluttavat aikaansa sekä hotellissa että sen ulkopuolella kaupunkivierailunsa aikana. Nyt on täydellinen hetki laajentaa tarjontaamme ja vakiinnuttaa Scandic myös tällä kasvavalla segmentillä, kertoo Scandic Hotels Groupin toimitusjohtaja Jens Mathiesen.

Economy-hotellisegmentti on kasvanut tasaisesti viime vuosina, ja kasvun odotetaan jatkuvan tulevaisuudessakin kuluttajakäyttäytymisen muuttuessa. Scandic tavoittelee markkinajohtajuutta Pohjoismaissa myös tässä segmentissä. Scandic GO -hotelleja on määrä kasvattaa pääasiallisesti uusperustannan sekä mahdollisesti myös yrityskaupoin. Scandicin tulevat hotellinavaukset vastaavat keskimäärin 1500 huoneen vuotuista kasvua. Scandic GO -konseptin avulla yritys odottaa tämän kasvun lisääntyvän vuosittain 2500–3000 huoneeseen.

Uudentyylinen hotellikonsepti luo mahdollisuuksia hotelleille, joiden huonekoko on kompakti ja joissa on vähemmän yhteisiä tiloja kuin Scandicin täyden palvelun hotelleissa.

- Scandic GO on ihanteellinen lisä Scandic-ketjuun. Hyödynnämme Scandic GO -lanseerauksessa oppeja aikaisemmista projekteistamme, ja olen vakuuttunut, että uusin hotellibrändimme vahvistaa tulevaisuuden kasvua entisestään, toteaa Mathiesen.

Scandic GO:n hotelleissa on ennen kaikkea leikkisyyttä, nuorekasta ja urbaania sisustusta sekä kompaktit huoneet, joihin pääsee omilla älylaitteilla. Hotelliin sisään- ja uloskirjautumisen sekä huoneoven avaamisen vieras hoitaa itse Scandicin mobiiliapplikaatiolla. Lisäksi hotellivieras voi liittää omat älylaitteensa hotellihuoneen näyttöihin ja katsoa suosikkiohjelmiaan hotellin televisiokanavien sijaan.

Viisi ensimmäistä Scandic GO –hotelleiksi uudistettavaa hotellia ovat:

1. Scandic No.53, Tukholma

2. Scandic Upplandsgatan, Tukholma

3. Scandic Karl Johan, Oslo

4. Scandic Grensen, Oslo

5. Scandic Webers, Kööpenhamina

Lisätietoa: Elin Westin, Director of Communication, Scandic Hotels Group
Email: elin.westin@scandichotels.comPhone: +46 702 777526

Henrik Vikström, Director Investor Relations, Scandic Hotels Group
Email: henrik.vikstrom@scandichotelsgrop.comPhone: +46 709 528006

Tunnisteet

Scandic is the largest hotel company in the Nordic countries with more than 280 hotels, in operation and under development, in more than 130 destinations. The company is the leader when it comes to integrating sustainability in all operations and its award-winning Design for All concept ensures that Scandic hotels are accessible to everyone. Well loved by guests and employees, the Scandic Friends loyalty program is the largest in the Nordic hotel industry and the company is one of the most attractive employers in the region. Scandic Hotels is listed on Nasdaq Stockholm. www.scandichotelsgroup.com

Yhteyshenkilö/-t

Johanna Uimonen

Lehdistön yhteyshenkilö Viestintäpäällikkö 040 713 4120

Tervetuloa Scandic Hotels !

www.scandichotelsgroup.com