Scandic unelmatyöpaikka pohjoismaisten opiskelijoiden keskuudessa

Scandic unelmatyöpaikka pohjoismaisten opiskelijoiden keskuudessa

Scandic on yksi Pohjoismaiden kiinnostavimmista työnantajista ja hotelliketju, missä opiskelijat mieluiten haluaisivat työskennellä. Tätä mieltä on 16 800 kaupallisen alan opiskelijaa vuosittain tehtävässä äänestyksessä Pohjoismaiden parhaista työpaikoista. Scandic on ainut listalle päässyt hotellitoimija muiden listattujen yritysten ollessa lähinnä kansainvälisiä suuryrityksiä.

Jotta yritys pääsee listalle, tulee opiskelijoiden arvostaa se korkealle  vähintään kahdessa neljästä mukana olevasta maasta. Scandic on TOP-listan 27 suosituin työnantaja Pohjoismaissa ja ainut hotellialan edustaja. Ainut suositumpi matkailualan yritys oli lentoyhtiö SAS sijalla 14.

-  On hienoa saada myönteistä palautetta siitä, että nuoret osaajat arvostavat yritystämme ja asioita joita olemme tehneet. Henkilökuntamme on peruspilarimme ja haluamme tuoda esiin urakehitysmahdollisuuksia kansainvälisesti koko konsernissa. Rica yritysoston myötä mahdollisuuksia on entistäkin enemmän, sekä maantieteellisesti että työtehtävien näkökulmasta, toteaa Suomen henkilöstöjohtaja Riikka Mattila.

Viime vuosien trendi on selvä – opiskelijat haluavat työskennellä hyvien asioiden puolesta sekä tuntea, että työllä on jokin suurempi tarkoitus. Tällä alueella Scandicilla on annettavaa alansa ympäristöasioiden ja esteettömyyden edelläkävijänä. Lisäksi Scandic tarjoaa laajasti koulutuksia ja kehitysmahdollisuuksia henkilökunnan henkilökohtaisen kasvun mahdollistamiseksi.

-  Opiskelijat haluavat turvallisen työnantajan, joka voi tarjota kehitysmahdollisuuksia sekä mahdollisuuksia kokeilla uusia asioita”, sanoo Claes Peyron, Universumin Ruotsin johtaja.

Scandic tekee jatkuvasti työtä ollakseen jatkossakin mielenkiintoa herättävä työnantaja. Scandicilla on
pitkäkestoisia yhteistyösuhteita alan kouluihin eri puolella Suomea. Yhteistyöhön kuuluu mm. yritysvierailuja, luentoja, laadukkaiden harjoittelupaikkojen tarjoamista sekä opinnäytetyöyhteistyötä. Lisäksi yritys on edustettuna erilaisissa opiskelija- ja rekrytointitapahtumissa sekä mediassa. Henkilökunnan hyvä kohtelu toimii vahvana työnantajamielikuvan vahvistajana.

Filmi Scandicilla tarjolla olevista työtehtävistä, katso tästä.

Tietoa tutkimuksesta:

Tulokset ovat Universum Student Survey 2014 –tutkimuksesta, mihin vastaa yli 16 800 kaupallisen alanopiskelijaa yliopistoista ja korkeakouluista Ruotsissa, Tanskassa, Norjassa ja Suomessa. Äänestyslistalla on noin 500 yritystä.

Linkki listaukseen.

Lisätietoja antaa:
Riikka Mattila, henkilöstöjohtaja, Scandic Suomi, puh. 040 522 6660

Tunnisteet

Scandicin 10 000 työntekijää pyrkivät joka päivä yhteen ainoaan tavoitteeseen – asiakkaiden viihtymiseen. Pohjoismaiden vihreimpänä hotelliketjuna keskitymme aina ympäristöön, sosiaaliseen vastuuseen ja esteettömyyteen. Scandic on Pohjoismaiden suurin hotelliketju, jolla on noin 160 hotellia kahdeksassa maassa ja lähes 30 000 hotellihuonetta. Yrityksen liikevaihto on 923 miljoonaa euroa ja se on Pohjoismaiden suurin hotelliketju. Haluamme olla muutakin kuin hotelli – paikka, jossa ihmiset tapaavat, työskentelevät ja inspiroituvat. www.scandichotels.fi

Yhteyshenkilö/-t

Johanna Uimonen

Lehdistön yhteyshenkilö Viestintäpäällikkö 040 713 4120

Tervetuloa Scandic Hotels !

Scandic is the largest hotel company in the Nordic countries with more than 280 hotels, in operation and under development, in more than 130 destinations. The company is the leader when it comes to integrating sustainability in all operations and its award-winning Design for All concept ensures that Scandic hotels are accessible to everyone. Well loved by guests and employees, the Scandic Friends loyalty program is the largest in the Nordic hotel industry and the company is one of the most attractive employers in the region. Scandic Hotels is listed on Nasdaq Stockholm.
www.scandichotelsgroup.com