Schneider Electricin tuoteuutiset 3/2016

1. ESMI juhlii 80-vuotispäiväänsä modernisointikampanjan merkeissä

Einar Johanssonin Helsingissä vuonna 1936 perustamasta Ab Elektrosignal-Sähkömerkki Oy:stä tuli myöhemmin Oy Esmi Ab, joka siirtyi lopulta yrityskauppojen kautta Schneider Electricille. ESMI-järjestelmät juhlivat tänä vuonna 80-vuotissyntymäpäiväänsä. Juhlavuoden kunniaksi Schneider Electricillä on käynnissä paloilmoittimien ja kulunvalvonnan modernisointikampanja. Modernisoitu järjestelmä turvaa luotettavammin henkilöstön, kiinteistön ja organisaation koko toiminnan.

Esmi-kulunvalvontajärjestelmien Esmi 80-juhlavuosikampanja

Esmikko on markkinoiden monipuolisin kulunvalvonta-, työajanseuranta- ja murtohälytysjärjestelmä. Esmikko 4 on moderni, käyttäjäystävällinen, modulaarinen, joustava, skaalautuva ja erittäin luotettava. Siten se on täydellinen ratkaisu henkilökunnan, toimitilojen ja liiketoiminnan turvaamiseksi.

Suunnitelmalliset päivitykset helpottavat ylläpidon budjetointia ja pitävät järjestelmän ajan tasalla. Käynnissä olevan kulunvalvontajärjestelmien Esmi 80 -juhlavuosikampanjamme pääideana on olemassa olevien järjestelmien hallittu modernisointi. Kampanjan tarjoustuotteita ovat Esmikko-palvelimen päivitys ohjelmistoineen sekä työaikapääte TA702.

Syitä modernisointeihin

• Järjestelmän elinkaaren pidentäminen ottamalla käyttöön kaikki uudet ominaisuudet kuten uudet, helpot ja opastavat käyttöliittymät ja mobiilisovellukset.
  • Modernisointi on selvästi edullisempi ratkaisu kuin kokonaan uusi järjestelmä. Myös koulutustarve on pienempi, koska järjestelmän perusta on osaltaan tuttua.
  • Tietotekniikan ja tietokoneiden käyttöjärjestelmien uusintavauhdissa mukana pysyminen
  • Helppo siirtyminen turvallisempaan lukutekniikkaan
  • Integrointi muihin järjestelmiin on tehtävissä helpommin ja edullisemmin
  • 500-sarjan kenttälaitteiden varaosia ei ole enää saatavilla
  • Osa kenttälaitteista on vielä täysin hyödynnettävissä
  • Modernisoinnin voi tehdä portaittain verrattuna kokonaan uuden järjestelmän käyttöönottoon

Syitä palvelimen uusintaan

• Yli viisi vuotta vanha jatkuvassa käytössä oleva tietokone on riski
  • Salattu Client-liikennöinti Esmi Access -käyttöliittymällä
  • Kaikki uudet ominaisuudet kuten uudet helpot ja opastavat käyttöliittymät ja mobiilisovellukset saatavissa käyttöön
  • SQL-kannan käytön vuoksi integrointi muihin järjestelmiin tehtävissä helpommin ja edullisemmin
  • Uusissa Esmikko-versioissa ei ole enää tukea vanhoille Windows-käyttöjärjestelmäversioille kuten XP, Vista tai Server 2003. Esimerkiksi XP-versiolle ei ole enää saa Microsoftin päivityksiä, joten se ei ole virusten kannalta enää turvallinen.

Työaikapäätteiden ja /tai 500-sarjan kenttälaitteiden vaihto uusiin

• Keskittimien ja päätelaitteiden sekä niiden varaosien valmistus on loppunut yli 10 vuotta sitten
  • Lukijat, kaapeloinnit ja ilmaisimet hyödynnettävissä
  • Päivityksen voi tehdä portaittain vaikka keskitin ja siihen liittyvät kenttälaitteet kerrallaan, jolloin nämä jäävät teille varaosiksi. Näin toimimalla ei tarvitse kerralla investoida kaikkien laitteiden osuutta, kun kulut voi kohdistaa kunnossapitotileille ja jatkaa uusintaa suunnitelmallisesti.
  • Päivityskustannuksia laskettaessa tulee olla tarkkana, koska uusien ja vanhojen laitteiden liityntöjen lukumäärät eivät täysin vastaa toisiaan.

Vieraile paloturvallisuustuotteita ja kulunvalvonnan modernisointikampanjamme sivustolla www.esmi80.fi, mistä löydät lisää tietoa modernisoinnista sekä muut juhlavuoden tarjouksemme.

2. ESMI 80-vuotisjuhlamallikello

Ajannäyttötuotteet ovat kuuluneet Esmi-valikoimaan alusta alkaen. Monet muistavatkin nähneensä ESMI-kelloja monissa eri ympäristöissä. ESMI täyttää 80 vuotta 13. toukokuuta 2016. Haluamme kunnioittaa juhlavuotta erityisellä kideparistokellolla, jossa on elegantti, ESMI 80-vuotislogolla varustettu Office -mallinen kellotaulu vuoden 2016 uudessa, väriltään valkeanharmaan alumiinisävyisessä muovikehysprofiilissa.

Tuotetta on saatavilla sähkötukuista sähkönumerolla 7143080.

3. Uudet ESMI -sisäkellot (muovi- ja alumiinikehyskellot)

ESMI -sisäsivukellojen profiilit ovat muuttuneet tänä vuonna. Ne ovat nykyään nimikkeinä WE-alkuisina, kun ne ennen olivat WO-alkuisia. Oleellinen ulkonäköero on kehyksessä. Kellojen ennen kupera suojalasi on nykyään suora. Uusissa kelloissa on edelleen samat koneistovaihtoehdot eli vain ulkonäkö on muuttunut. Uudella profiililla on saatavilla sekä muovi- että alumiinikehyskelloja. Uusien ja vanhojen kellojen hinnat ovat samat. Vanhojen malleja on vielä rajatun ajan saatavilla vanhoihin kohteisiin ja varaosina. Tavoitteena on siirtyä kokonaan uuteen malliin 2018 mennessä. Uusille ESMI sisäsivukelloille on avattu sähkönumerot.

Uusien ESMI-sisäkellojen tuoteominaisuudet tuote- ja mittakuvineen löydät oheisista liitteistä.

4. Uusi kiinteä Actassi-paneeli

Schneider Electricin uusi kiinteä paneeli on tyylikäs ja kustannustehokas ratkaisu sekä suojatulle että suojaamattomalle verkolle. Paneelissa on 24 numeroitua porttia, se täyttää yhden U:n ja on alle 10 cm syvä. Saneerauksissa tila on usein rajallinen, joten pieni koko on valttia. Paneeli on yhteensopiva kaikkien Actassi- ja Lexcom-liittimien kanssa, eli sekä S-One- että Croco-liittimet kiinnittyvät suoraan paneeliin. Kaapelit kiinnitetään nippusiteellä paneelin takaosassa oleviin kiinnityskohtiin, ja paneeli on yhteensopiva pystyohjureiden 72 401 95 (600mm) ja 72 401 96 (800mm) kanssa. Paneeli on pakattu valkoiseen laatikkoon, joka sisältää itse paneelin lisäksi asennusohjeet sekä kaksi ruuvia ja kaksi korimutteria.

Tuotetiedot:

• Suojatulle (STP) ja suojaamattomalle (UTP) verkolle
  • 24 porttia (19 tuumaa), 1U korkea ja 96 mm syvä
  • Yhteensopiva S-One- ja Croco-liittimien kanssa
  • Yhteensopiva pystyohjureiden 72 401 95 (600mm) ja 72 401 96 (800mm) kanssa

Actassi-paneeli 24xRJ45 STP 1U kiinteä, Sähkönumero: 72 009 18

Asennusohje

5. Ultrakapea TeSys H -moottorikäynnistin säästää jopa 75 % asennustilaa

TeSys H on uusi monitoiminen käynnistin alle 3kW suoriin moottorilähtöihin. Ainoastaan 22,5 mm leveä käynnistin sisältää seuraavat toiminnot:

• Ohjaus suuntaan 1
  • Ohjaus suuntaan 2
  • Elektroninen ja laaja-alainen ylikuormitussuojaus
  • SIL3 / Ple mukainen turvaluokitus

Näillä ominaisuuksilla varustettu hoikka ja kompakti TeSys H -käynnistin voi vähentää käynnistinryhmien tarvitsemaa tilaa keskuksessa jopa 75%. Käynnistimen elinikä on pitkä, koska puolijohde- ja reletekniikalla toteutetulla TeSys H -hybridikäynnistimellä saavutetaan jopa 30 miljoonaa sähköistä toimintoa (AC53a).

TeSys H -käynnistin sopii hyvin esimerkiksi elintarvike- tai kulutustavarateollisuudessa käytettävien kuljettimien, pakkauskoneiden tai erilaisten materiaalinkäsittelyn syöttölaitteiden moottoreiden ohjaukseen.

Lisätietoja TeSys H käynnistimestä

6. Tulevia tapahtumia

Olemme mukana ICTexpossa Helsingin Messukeskuksessa 27.-28.4. osastolla 3d21. Tervetuloa poikkeamaan osastollamme!

Oletko menossa Hannoveriin? Schneider Electric on mukana myös Hannover Messe -tapahtumassa 25.-29.4. osastolla C50 hallissa 11. Lisätietoja: http://www.schneider-electric.com/en/about-us/events/2016/hannover-messe.jsp

• tesys
  • esmi