Ethisphere-instituutti: Schneider Electric on yksi maailman eettisimmistä yrityksistä

• Schneider Electric on mukana Ethisphere-instituutin julkaisemalla maailman eettisimpien yritysten listalla kymmenettä kertaa peräkkäin.
  • Tunnustuksen saaneet yritykset ovat sitoutuneet eettisiin liiketoiminnan käytäntöihin ja edistävät kestävää ja kannattavaa liiketoimintaa.
  • Schneider Electric on tehnyt töitä jo pitkään eettisemmän liiketoiminnan edistämiseksi.

Tiedote, 9.3.2021, Espoo – Maailman eettisimpien yritysten listaus perustuu Ethisphere-instituutin toteuttamaan yli 200 kohtaa sisältävään arviointiprosessiin. Schneider Electric, digitalisaation edelläkävijä energianhallinta- ja automaatioratkaisuissa, on ollut listauksessa mukana jo kymmenen vuoden ajan.

– Olemme erittäin ylpeitä siitä, että Ethisphere-instituutti on jälleen listannut meidät yhdeksi maailman eettisimmäksi yritykseksi. Eettisestä toiminnasta ei voida neuvotella: se on äärimmäisen tärkeä perusta, jolle kestävä liiketoiminta ja luottamus on rakennettava, kertoo Schneider Electricin strategiajohtaja ja kestävän kehityksen johtaja Olivier Blum.

Ethisphere-instituutin arviointiprosessissa tarkastellaan esimerkiksi yrityksen kulttuuri- ja ympäristötoimia, yhteiskunnallisia toimia, eettistä toimintaa sekä sitä, kuinka yritys ja sen työntekijät noudattavat lakeja, sääntöjä ja standardeja.

Lisäksi arvioinnissa huomioidaan yrityksen hallintotapa, monimuotoisuus ja toimet, joita yritys on tehnyt tukeakseen vahvaa arvoketjua. Vuonna 2021 maailman eettisimpien yritysten listalle pääsi 135 yritystä 22 eri maasta ja 47 eri teollisuuden alalta. Ethisphere-instituutti on julkaissut maailman eettisimpien yritysten listausta vuosittain vuodesta 2007 lähtien.

Kestävän kehityksen toteutumista seurataan tarkasti

Schneider Electric on jo pitkään sitoutunut toiminnassaan ympäristöön, yhteiskuntaan ja hyviin hallintotapoihin liittyviin asioihin. Eettisen toiminnan toteutumista edistetään erilaisilla ohjeistuksilla ja avoimella vuorovaikutuskulttuurilla. Eettisen toiminnan haasteet pyritään huomioimaan monipuolisesti ja niihin reagoidaan nopeasti.

Schneider Electric on juuri julkaissut uuden kestävän kehityksen strategian vuosille 2021–2025. Ohjelman tavoitteena on, että työntekijät raportoisivat teoista, jotka ovat ristiriidassa eettisen toiminnan kanssa. Lisäksi ohjelmalla varmistetaan, että Schneider Electricin sidosryhmät tarjoavat työntekijöilleen ihmisarvoista työtä.

Ethisphere-instituutti

• Asiantuntija eettisten standardien mittaamisessa ja määrittelemisessä käyttämällä dataan perustuvia mittareita, joiden avulla yritykset voivat kehittää toimintaansa
  • Globaali johtaja määritettäessä ja edistettäessä eettisten liiketoimintakäytäntöjen standardeja
  • Palkitsee yrityksiä eettisemmän toiminnan saavuttamisesta
  • Ylläpitää Ethics Leadership Alliance -yhteisöä (BELA)
  • Lisätietoja Ethisphere-sivustosta löytyy instituutin verkkosivuilta

Sirpa Ikola, Global Marketing Director, Nordic Baltic
puh. 040 638 6639, sirpa.ikola@se.com

Schneiderilla tavoitteemme on, että energian saatavuus ja digitalisaation edut ovat kaikkien saatavilla. Haluamme rakentaa sillan edistyksen ja kestävän kehityksen välille. Meille "Life Is On" kaikkialla kaikille, joka hetki.

Olemme globaaleja, mutta toimimme lokaalisti. Kannatamme avoimia standardeja ja kumppaniverkostoja toimijoiden kanssa, jotka jakavat arvomme: merkityksellisyyden, monimuotoisuuden ja vaikutusmahdollisuuksien kasvattamisen.