Schneider Electric esittelee tyylikkäitä sähköasennuskalusteita ja älykkäitä KNX-ratkaisuja Raksa 2014 -messuilla Lahdessa

Lahti 7.3.2014 – Uudistuneessa Lahden Messukeskuksessa 7.-9.3.2014 järjestettävät Raksa 2014 -messut esittelevät pien-, rivi- ja kerrostaloasukkaille tuotteita ja palveluita rakentamiseen, remontoimiseen ja sisustamiseen. Schneider Electric esittelee messuosastollaan C13m tyylikkäitä Exxact-, Renova- ja Elko- sähköasennuskalusteita sekä älykkäitä KNX-ratkaisuja valaistuksen, lämmityksen ja ilmanvaihdon ohjaukseen.

Etsitkö tyylikkäitä ja laadukkaita sähköasennuskalusteita, joilla voi myös sisustaa?

Monet ovat valinneet tyylikkäät kotimaiset Exxact-valokytkimet ja pistorasiat niiden valikoiman monipuolisuuden ja muunneltavuuden vuoksi. Esimerkiksi Exxact Design -valokytkimien ja pistorasioiden kehyksen läpinäkyvän pintaosan alle on helppo asentaa kuoseja vaikka omista valokuvista tai huoneessa käytetystä tapetista. Jos tilaa on vähän, mutta pistorasioita tarvitaan paljon, kannattaa valita Exxact Combi -sarjan lomittaiset, usean pistokkeen tilaa säästävät pistorasiat.

Saneerauskohteisiin tai romanttista tyyliä edustaviin uudiskohteisiin hyvin sopivien Renova-sarjan sähkökalusteiden kauniin pyöreä muotoilu tuo tuulahduksen menneiltä vuosikymmeniltä – kytkimen nostalgista naksahdusta myöten. Vaikka kotimaiset Renova-tuotteet ovat ulkonäöltään retro-henkisiä, ne kätkevät sisäänsä käytössä toimivaa ja turvallista uutta tekniikkaa.

Norjalainen ELKO on yksi Pohjoismaiden merkittävimmistä sähköasennustarvikkeiden valmistajista. Suomessa myös Helmi-sarjan nimellä tunnetun ELKOn suosituin tuotteisto on monipuolinen RS16-asennuskalustesarja, jota ammattilaiset arvostavat sen korkean teknisen laadun, hyvän asennettavuuden ja monipuolisten toimintojen ansiosta. Neutraalin ja pehmeän muotokielen ansiosta RS16-sarja soveltuu erityisesti asuntorakentamiseen.

Haluaisitko asua älykkäässä, turvallisessa ja samalla energiaa säästävässä talossa?

Nykyaikainen koti on järkevää varustaa Schneider Electricin kodin LVIS-järjestelmät integroivalla KNX-järjestelmällä. Asukkaiden on keskeiselle paikalle sijoitetun kosketusnäytön avulla helppo ja mukava ohjata KNX-järjestelmään liitettyjä toimintoja ja säätää huonekohtaisesti lämpötilaa, ilmastointia ja valaistusta. Kotonaolosimulaatio sytyttää ja sammuttaa valoja automaattisesti asukkaiden poissa ollessa saaden kodin näyttämään asutulta silloinkin, kun ketään ei ole kotona. Lisäksi KNX-järjestelmä hälyttää, jos kotiin murtaudutaan, vesijohto vuotaa tai syttyy tulipalo.

Älykkään lämmityksen ja valaistuksen ohjauksen avulla talon energiakustannuksia voidaan pienentää, sillä talo osaa vähentää energiankulutusta asukkaiden ollessa poissa tai nukkumassa. Moderni KNX-järjestelmä parantaa kodin energiatehokkuutta, koska käytön aikaiset kustannukset voivat olla jopa 30 prosenttia alemmat tavanomaisiin ratkaisuihin verrattuna.

Tervetuloa kuulemaan lisää Schneider Electricin tuoteasiantuntijoilta messuosastollamme C13m!

Schneider Electricin osastolla voi myös osallistua arvontaan, jonka palkintona voi voittaa sähkökalusteet yhteen huoneeseen asennettuna.

• elko
  • renova
  • exxact
  • messut