Servaali Oy kasvattaa viinivalikoimaansa

Servaali Oy aloittaa yhteistyön yhden Australian suurimman viinintuottajan, Australian Vintage Limited:n, kanssa 1.1.2019 alkaen. Yrityksen johdossa toimii McGuiganin perheen neljäs sukupolvi, toimitusjohtajanaan viinintekijä Neil McGuigan, joka on palkittu jo neljästi maailman parhaana viinintekijänä arvostetussa International Wine & Spirits Competitionissa (IWSC).

”Odotamme innolla alkavaa yhteistyötä Australian Vintage Limited:n kanssa. Heidän mottonaan on tehdä parasta mahdollista laatua hintaluokassaan ja tässä he todella ovat onnistuneet, kaikissa laatuluokissa. Niin ikään alkoholittomien viinien kategoriassa laatu on parasta, mihin olen törmännyt ja tulevaisuudessa tuomme niitä lisää Suomen markkinoille”, kertoo Servaalin Business Unit Lead Erkka Schönberg.

Tämä edistyksellinen viinitalo on tehnyt myös tuloksekasta työtä ympäristöasioiden parissa kiinnittämällä erityistä huomiota mm. jäte- ja vesihuoltoon sekä aurinkoenergian hyödyntämiseen. ”Australian Vintagen panostus ympäristöasioihin on herättänyt maailmanlaajuista huomiota, mitä mekin maahantuojana haluamme tuoda voimakkaasti esille. He ovat mm. rakentaneet huomattavan määrän aurinkopaneeleita viinitiloilleen, joista Buronga Hill on Australian kolmanneksi suurin. Nyt noin 30 % sen vuosittaisesta sähkönkulutuksesta saadaan aurinkoenergiasta, mikä vähentää merkittävästi hiilidioksidipäästöjä”, kertoo Servaalin Brand Development Lead Hanna-Mari Keränen, joka vastaa Australian Vintage Limited:n tuotteista Servaalilla.

Suomen markkinoilta löytyy tällä hetkellä Australian Vintage Limited:n tunnetuin tuotemerkki McGuigan ja sen lisäksi myös Tempus Two sekä Nepenthe.

Lisätiedot:

Servaali Oy
Hanna-Mari Keränen, Brand Development Lead
hanna-mari.keranen@servaali.com

• Gastronomia

• servaali

Servaali Oy on yksi Suomen johtavista alkoholialan maahantuontiyrityksistä, jonka kivijalkana on kaksi suomalaista omistajayritystä, Olvi Oyj, joka on 140 vuotta vanha juomatuotteiden valmistaja sekä yli 25 vuotta juomatuotealalla toiminut Momentin Group Oy. Servaali toimii myös Ruotsissa, ja tulevaisuuden tavoitteina onkin paitsi kasvattaa markkinaosuutta Suomen markkinoilla, myös valloittaa uusia markkinoita Suomen rajojen ulkopuolella.

Erkka Schönberg

Lehdistön yhteyshenkilö Business Unit Lead, Servaali Finland +358 (0)400 424377