Polta kaloreita seksin avulla

Tammikuu tarkoittaa monelle laihdutuskuuria ja uutta liikuntainnostusta pohjaten uudenvuodenlupauksiin, joiden tavoitteena on painon pudottaminen ja parempi fyysinen kunto. Siihen liittyen Pohjoismaiden suurin eroottinen verkkokauppa Sinful otti selvää paljonko kaloreita voi polttaa seksin avulla. Tutkimus kulminoitui Sinfulin Kalorilaskuriin, jonka avulla suomalaiset voivat selvittää oman kalorinkulutuksensa vällyjen välissä.

Seksi on terveellistä - siis ihan todella

Jos harrastaa orgasmiin tähtäävää seksiä, aivoissa vapautuu erilaisia hormoneja kuten oksitosiinia ja dopamiinia. Ne saavat aikaan onnellisuuden, nautinnon ja yhteenkuuluvuuden tunteita ja ovat hyväksi mielenterveydelle. Toisin sanoen näiden hormonien vapautuminen on terveellistä, mutta kuten Sinfulin Kalorilaskuri paljastaa, seksin harrastaminen ei ole pelkästään hyväksi mielelle, vaan se on terveellistä myös ruumiille:

“Seksi on aivan mahtava tapa polttaa niitä lisäkaloreita, joita tuli kerrytettyä joulun aikaan. Samalla kertaa voi nauttia intiimistä läheisyydestä, joka tuo teitä lähemmäs toisianne, ja harrastaa hauskinta mahdollista liikuntaa,” sanoo Sinfulin perustaja Mathilde Mackowski.

Seksi on siis helppo tapa polttaa kaloreita yhdessä kumppanin kanssa. Sinfulin Kalorilaskurilla voi mitata oman ja kumppaninsa kalorinkulutuksen eri seksiasennoissa. Kalorilaskuriin syötetään sukupuoli, paino, haluttu asento ja seksin kesto, minkä jälkeen pääsee tulossivulle, joka paljastaa kummankin osapuolen aktin aikana kuluttamat kalorit. Lisäbonuksena sivulta löytyy tietoa siitä, miten poltettu kalorimäärä suhteutuu tiettyihin ruokiin ja juomiin tai muun tyyppiseen liikuntaan.

Näin paljon keskimääräinen suomalainen polttaa seksillä

Jos käytetään esimerkkinä 70 kg painavaa naista ja 84 kg painavaa miestä, polttaa nainen 164 kaloria ja mies 226 kaloria harrastamalla seksiä lähetyssaarnaaja-asennossa 30 minuutin ajan. Kulutus vastaa miehen osalta 20 minuutin juoksulenkkiä ja naisen osalta 45 minuutin joogasessiota.

Jos haluat kokeilla Sinfulin Kalorilaskuria, löydät sen täältä.

Tietoa Sinfulista

Sinful on Pohjoismaiden suurin eroottinen verkkokauppa. Mathilde Mackowski ja Tonny Andersen perustivat yrityksen vuonna 2008 ja nykyisin sillä on yli 80 työntekijää. Sinfulille myönnettiin tanskalainen verkkokauppapalkinto vuoden erityisenä menestystarinana vuonna 2017 ja parhaana vientiyrityksenä vuonna 2018 sekä neljä Gazelle-palkintoa vuosina 2015, 2016, 2017 ja 2018.